Obecny czas: 20 Sie 2018, 07:48



Odpowiedz  [ 495 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna
 Olej silnikowy do naszych DISI 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52
Posty: 323
Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
wymiana co 15k km ? :D ja opuszczam tą dyskusję heh

_________________
była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl
jest : szuka się


08 Lut 2018, 21:31
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2764
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Edition-Man78 napisał(a):
@[u][u]misiekwaw[/u][/u]

Przeciesz ty na początku chwaliłeś Mobil 1 ESP 5W30 że takie super bo między innymi ma mało spopielin a teraz to nagle złom?
To w kturą strone w końcu idziesz?


w drÓgą

Jeździłem na ESP 6 lat temu, SZEŚĆ od 3 nie mam MPSa, ale wiem, że wciąż jeździ na Penrite 5w40 i nie wykazuje oznak zużycia powierzchni ciernych

na początku napisałeś, że przeczytałeś cały wątek

Edition-Man78 napisał(a):
Dzien dobry Panom.

1.Przeczytalem tutaj wszystkie 46 stron i mam pytanie.
Na początku było pisane że Mobil 1 ESP 5W30 jest dobrym olejem bo ma między innymi mało spopielin a potem już nikt więcej o tym oleju nie pisał, więc nie wiem czy ten olej jest da nas dobry czy nie? Co wy o tym oleju myślicie?


to teraz wróć do tego postu i czytaj go do skutku aż zrozumiesz.

glowix napisał(a):
Mega mrozny spocik sie odbyl, przedyskutowalismy od poczatku do konca temat olejow (po raz kolejny buhahaha)...

Podsumujmy wnioski. Wezcie pod uwage, ze wszystkie rozwazania sa oparte o MPS 3 BL, Euro 5. Wymiany co 7500 km.

--

1) Czy Dexelia jest taka zla jak pisza?

Calkiem ladny TBN i to chyba jedyny sukces tego oleju. Przyzwoite temperatury plyniecia i zaplonu (tabelke zalaczylem wczesniej), troche gorzej z lepkoscia. Pozostalych parametrow Mazda nie podaje wiec przyjmujemy, ze parametry sa beznadziejne. Nie podaja np popiolow - chociaz dotarlem pozno w nocy do tabelki, ktora okresla szczegolowo parametry oleju wg ACEA. Poniewaz Dexelia Ultra 5W30 spelnia A3 nie moze miec wiecej popiolow niz 1.6%.

http://www.acea.be/images/uploads/pub/070308_ACEA_sequences_2007_LD_and_HD.pdf

2) Rozwazania nad innymi olejami.

Wzielismy na Warsztat serie Mobila 1 (ESP 5W30, ESP 0W40, ESP 5W40 - nie dostepny w PL, New Life 0W40, Peak Life 5W50 - nastepca Mobil 1 Rally Formula o ile dobrze kojarze), seria Motula 300V 5W30, 5W40, X-Clean, X-cess, Eco-clean, Eco-nergy), Valvoline SynPower 5W30.

Wczesniej misiekwaw porownywal jeszcze wiecej producentow, ja zernalem z ciekawosci na Lotos i Orlen, ale chyba nie warto nawet tego przytaczac.

We wszystkich wymienionych cos tam nam sie nie podobalo. A to TBN za maly (Dexelia 10.9, Motul X-Clean+ 6.0 !!), a to popioly jakies wysokie ESP 5W30 0.6 vs Motul 300V 5W40 1.17 (prawie 2x tyle).

W dalszej czesci skupilismy sie na Dexelia jako punkt odniesienia, Mobil ESP 5W30 i Motul 300v 5W40 - poniewaz sa w tym watku najczesciej przytaczane. Osobiscie wierzylem jeszcze w Valvoline SynPower, ale nie podają HTHS (film olejowy) i to go dyskwalifikuje w naszych silnikach, ktore lekko nie mają.

3) Na marginesie, gdzies w tym punkcie doszlismy do wniosku, ze przeginamy, trzeba lac olej, wymieniac co 7.5 kkm i sie nie zastanawiac czy 0.5% czegos to duzo czy malo... :-) Omowilismy krotko bazy olejowe. Nie wiele z tego rozumiem, ale ufam emilioestewez ==> ESP ma niezla, hydro... cos tam, PAO jest jeszcze lepsza, a 300V ma najlepsza (Estry czy jakos tak). PAO i to w motulu jest w pelni syntetyczne z probowki. To co ma ESP to dobre, ale tworzone jakos z odpadow po produkcji oleju napedowego w procesie obrobki chemicznej. Troche wieje cieciem kosztow moze... Sa tez zwolennicy PAO. Jedni przykladaja do tego duzo wage, inni do tych ostatecznych parametrow wg normy ASTM.

4) Zanim konkretne oleje to jeszcze wyciag z instrukcji BLa (wersja z polskiego salonu). Tym razem w pelnej wersji.

Europa:
1) Dexelia 5W30, API SL lub ACEA A3/A5
2) dowolny producent 5W30, APL SL/SM lub ACEA A3/A5
I to wszystko...
Zeby bylo smieszniej wedlug ulotki http://www.mazda.pl/PageFiles/209196708/Ulotka%20produkty%20Mazda%20Dexelia.pdf mozna lac 0W30 :-) Ale to wyglada na ewidentna przeginke.

Poza Europa:
1) dowolny producent 40, 30, 10W30, 10W40, 10W50, 20W40, 15W40, 20W50, 15W50, 5W40, 5W30, API SG/SH/SJ/SL/SM lub ILSAC GF-II/GF-III/GF-IV

No i badz tu madry? Jesli stosowac sie do zalecen producenta to i Dexelia i 300V sa ok. Nic nie wspominaja o popiole, czy TBN... Ale co ciekawe ESP
5W30 sie nie nadaje do konca bo wg API to C3.

Wysnulismy tez niczym niepotwierdzona teorie dlaczego w Europie wymuszony jest olej 5W30. Rzadki olej => mniejsze spalanie => a w Europie mamy najbardziej wysrubowane normy ekologiczne. Zalanie innego oleju swoduje dluzsze rozgrzewanie katalizatora, wieksze spalanie itd i pewnie lamie normy Euro 5.

4) Mobil 1 ESP 5W30. Jak to ktos kiedys napisal kazdy moze sie pomylic :-) Wyglada na to, ze jest ok, troche lepszy od Dexelia. Oba bede dobre do normalnej jazdy. Na plus bardzo niski popiół więc będzie się dużo mniej osadzać badziewia. Ale nie udalo nam sie odszukac TBN wiec odpornosc na przenikanie paliwa stała się wątpliwa. Do tego nie spełnia według ulotki zaleceń producenta. I te dwie ostatnie sprawy troche mnie zrazily. Na plus jeszcze, ze wielu z nas go uzywa i dziala. Podobnie jak czesciej przejezdzila pol swiata na Dexelia.

5) Motul 300V Power 5W40, można lać poza Europą więc zakładam, że można lać, spełnia ACEA A3 więc zgodny z instrukcją obsługi samochodu. Gdzieś tam się pojawiły informacje o tym, że w BK Mazda sama zaczęła lać 5W40. Odporność na zimę taka sama (5W), 40 to tylko lepiej w zasadzie. Olej do WOT lepszy, bo HTHS najlepsze z całej stawki, tylko Mobil 1 Rally Formula / Peak Life może się równać, przywoity TBN - chociaż w ramach ciekawostki gorszy niż Dexelia (10.9 vs 10.3). Teraz wady. Temperatura płynięcia i zapłonu gorsza niż Dexelia.... 10 stopni z dolu, 20 z gory, z gory wzgledem ESP 40 stopni. Czy zakres -36 do 216 stopni wystarczy w MPS nie potrafię ocenić. Może ktoś jeszcze to wymyśli. Popioły 1.17 vs ESP 0.6, Dexelia <=1.6. Tu rowniez nie potrafie ocenic jak to wplynie na zasyfienie silnika. Teoretycznie spełnia normę podaną przez Mazda jako wymaganą ACEA A3 więc powinno być ok. Ostatnia rzecz to zapis w specyfikacji, który zdyskwalifikował 300V 5W30 - Motul 5W30 jest przeznaczony dla silników, które charakteryzują się małym przenikaniem paliwa do oleju. Ten sam zapis w 5W40 brzmi Engine producing medium fuel dilution in the oil. Co to znaczy Medium? Czy MPS się łapie, czy raczej mamy HIGH? Niestety nie znalazłem na to odpowiedzi. Zwłaszcza, że TBN 5W30 jest lepszy 5W40 co zaprzecza temu co oni piszą w specyfikacji oleju.... WTF?!

6) Pojawiły się też dyskusje o stabilności tych parametrów w czasie. Wiemy już, że w każdym oleju TBN leci na łeb na szyję w czasie. Byle dowieźć >1 do wymiany. W ESP mam wątpliwości bo po 6 kkm zaczyna ubywać oleju i to całkiem szybko. To co zalecają konfiguratory producentów tyczy się właście dowiezienia tych parametrów przez 15kkm. Więc w MPSach najlepiej wedłuch nich lać oleje, które obniżają spalanie paliwa, i oleje typu LongLife.

Kto coś z tego rozumie niech wyciągnie wnioski :-)
Kto wie coś więcej niech dopisze, albo skoryguje.



Edition-Man78 napisał(a):
Jak się ma porządny i odpowiedny olej to wymiana co 15k km wystarcza, hyba że się na tanim oleju jeździ to trzeba wcześniej zmieniać.


taaaaaaa... hyba tak...

deejay89 napisał(a):
wymiana co 15k km ? :D ja opuszczam tą dyskusję heh


w zasadzie możemy zamknąć ten wątek <zlosnik>

_________________
DISItune


08 Lut 2018, 21:31
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1032
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
Edition-Man78 napisał(a):
@[u][u]misiekwaw[/u][/u]


Jak się ma porządny i odpowiedny olej to wymiana co 15k km wystarcza, hyba że się na tanim oleju jeździ to trzeba wcześniej zmieniać.


To sie idealnie wpisuje w moją rozmowę z przedstawicielem Penrite'a. Sam stwierdził, że nie ma nic bardziej mylnego u klientów, którzy leją dobry olej, że dzięki temu, że jest on dobry i kosztuje 300zł za bańkę, to już można go wymieniać dwa razy rzadziej.. Nic bardziej mylnego. Co więcej, nie oficjalnie, każdy producent przyzna, że w silnikach turbo oraz tych bardziej wysilonych najlepiej zmieniać olej do 10k km. MPS to specyficzne auto. Zachodzi w nim spora mieszalność paliwa z olejem, a to powoduje, że w słabszych olejach film olejowy może się zrywać. Wg Penrite'a ich olej jest odporny na paliwo w oleju, gdyż jest on robiony na bazie PAO+Ester. Jak będzie w realu, się okaże :)

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


09 Lut 2018, 10:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52
Posty: 323
Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
to wyobraźcie sobie, że miałem audi a4 b7 2.0 tfsi, gdzie przy przebiegu 60k mil aso wymieniło po raz pierwszy olej z longlife na normalny 5w30 :P samochód dojeździł do 80k mil i umarł z powodu bardzo wielu rzeczy

_________________
była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl
jest : szuka się


09 Lut 2018, 11:07
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Trzeba było w ogóle nie wymieniać to by pojeździł 600k km :)
(joke)

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


09 Lut 2018, 13:49
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 20:05
Posty: 1946
Miejscowość: Łorsoł
Auto: był Speed3'08
deejay89 napisał(a):
to wyobraźcie sobie, że miałem audi a4 b7 2.0 tfsi, gdzie przy przebiegu 60k mil aso wymieniło po raz pierwszy olej z longlife na normalny 5w30 :P samochód dojeździł do 80k mil i umarł z powodu bardzo wielu rzeczy

Kipnął w sumie niedługo po wymianie - pewnie zachłysnął się świeżym olejem bo nie był do takiego przyzwyczajony :D

_________________
Jak wesprzeć forum ? A tak : KLIK
emilio


09 Lut 2018, 15:25
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
@Torek

No może się myle i ty masz racje ale to faktycznie zobaczymy jak bedziesz ten olej miał.
Jestem sam ciekawy co będziesz pisał o tym oleju.

Ja szukam pożądny 0W-40 I po kilku dniach czytania w necie mam dwa kandydaty, albo ROWE RS 0W-40 Albo RAVENOL Super Synthetik 0W-40. Nie umie sie jeszcze zdecydować.

Z Mobil 1 ESP jednak zrezygnowałem, czas coś innego sprubować.
A jak bedzie nowy olej to napisze własne doświadczenie i przyznam się wtedy że popełniłem błąd. Na błedach się człowiek uczy.
Pozdrawiam
ADAM


09 Lut 2018, 16:55
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52
Posty: 323
Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
@Edition-man78, wielu posiadaczy mps nauczyło się na swoich błędach i stara się doświadczenia przekazać innym, nikt tutaj nie chce dla nikogo źle, tak czy owak, powodzenia ;)

_________________
była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl
jest : szuka się


09 Lut 2018, 22:09
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2764
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
kolega ma wyraźną tendencję do sikania pod wiatr <glupek2>

_________________
DISItune


10 Lut 2018, 00:23
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2014, 10:10
Posty: 517
Miejscowość: Warszawa
Auto: 3 MPS BK`08
https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y

To tak przy okazji, nie miałem pojęcia, że oleje silnikowe są podrabiane...

Gdzie kupować, żeby mieć pewność co do oryginalności produktu?

_________________
CAI Induction Kit, Aero Kit, DISI Tune,Bilstein B12, VALVOLINE synpower 5w40, NGK, Corksport steering wheel. Corksport RMM, Dunlop sport maxx RT 225/45R18xYokohama W.drive V902A 215/45R18, 302 KM/435 Nm


11 Lut 2018, 09:52
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 495 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.