Obecny czas: 21 Cze 2018, 10:57



Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
 Brak mocy? 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 07 Sie 2015, 09:00
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2006r.
174 000 km
Witam,
Jestem nowy na forum :) i nowy posiadacz mps z 2006r. Tak sobie pomykam od 1,5 miesiąca i zauważyłem następny problem:
1) Od jakiś 2 tygodni zauwazyłem spadek mocy, brak widocznego kicka przy przyspieszaniu... założyłem że to objaw przyzwyczajenia się do mocy :) i pojechałem do polecanego serwisu japońskich aut. Panowie byli zaskoczeni po całym dniu diagnozy samochód nie ma żadnych alarmów i niby wszystko jest ok, ale... jak odpieli turbinę to madzia śmigała tak samo z turbiną jak i bez turbiny... Sugerowali hamownię itd. lub sprawdzenie mapy ...
No i jeszcze 3 "mniejsze" problemy tzn.:
2) "przygasa" na niskich obrotach
3) Po uruchomieniu zimnego silnika obroty na luzie koło 2000 obrotów - chyba dużo?
4) Jak przyspieszam na 5 biegu to nagle odcina mi obroty wskazówka spada (pedał dalej wciśnięty) i zaraz znów rośnie i trzyma... zauważyłem tylko na 5-e???

Będę wdzięczny za jakieś sugestię i polecenie jakiegoś "magika" najlepiej z Wawy lub okolic, który zna siena robocie...
Pozdrawiam


17 Sie 2015, 08:20
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2014, 10:10
Posty: 506
Miejscowość: Warszawa
Auto: 3 MPS BK`08
za kicka odpowiada najbardziej turbina która kopie od 3000 obrotów.

Jak hamownia i mapy w WWA to chyba oczywistość że DISI - tune.

http://blog.disi-tune.pl/kontakt/

_________________
CAI Induction Kit, Aero Kit, DISI Tune,Bilstein B12, VALVOLINE synpower 5w40, NGK, Corksport steering wheel. Corksport RMM, Dunlop sport maxx RT 225/45R18xYokohama W.drive V902A 215/45R18, 302 KM/435 Nm


17 Sie 2015, 08:39
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 07 Sie 2015, 09:00
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2006r.
174 000 km
No tak wiem i właśnie wychodzi że Madzia tak samo sie zbiera z turbiną podłączoną jak i bez... tylko nie ma błędów ani nic. Pytanie czy to tylko turbina może być czy coś innego (np ta mapa). Dlatego przydałby się dobry lekarz (na mapę oczywiście DSI :))


17 Sie 2015, 09:01
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 968
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
tylko wiesz trochę to dziwne.. bo przyzwyczajenie do mocy to jedno.. a jej brak to drugie.. auto z odpiętą turbiną po postu nie jedzie.. więc albo masz padniętą turbinę.. ale to byś słyszał, widział i czuł.. albo po prostu ostatnie dwa tygodnie były naprawdę gorące i ja z fmicem w zderzaku odczuwałem te 30C więc u Ciebie (bo zakładam że seria) to już w ogóle musi być lipa. Najprościej.. obecnie robi się chłodno.. wyjedź w nocy.. koło 23-24 na miasto przejedź się oceń wtedy.

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


17 Sie 2015, 09:32
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 07 Sie 2015, 09:00
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2006r.
174 000 km
Do Torek:
W serwisie tłumaczyli że odpieli elektrycznie turbinę i wtedy testowali i wyszło że jeździ się tak samo czyli przyspiesza ale wiesz tak jakby nie miał turbiny czyli mułowato :)... (nie wiem może mnie zbajerowali z tym odpinaniem turbiny...).
Dzięki za sugestię pogodowę potestuje jak spadnie w nocy w tym tygodniu poniżej 20oC...


17 Sie 2015, 09:42
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2014, 10:10
Posty: 506
Miejscowość: Warszawa
Auto: 3 MPS BK`08
To serwis nie jest w stanie się niczym podpiąć i zmierzyć ciśnienia doładowania??? <wow>

_________________
CAI Induction Kit, Aero Kit, DISI Tune,Bilstein B12, VALVOLINE synpower 5w40, NGK, Corksport steering wheel. Corksport RMM, Dunlop sport maxx RT 225/45R18xYokohama W.drive V902A 215/45R18, 302 KM/435 Nm


17 Sie 2015, 09:45
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1114
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
bez turbiny - tj. boostu - da się jeździć, więc nie jest tak, że "po prostu nie jedzie". Zbierać się będzie mułowato - musiałem tak wrócić z trasy ok. 60km do domu na rozwalonej turbo (sama w sobie działała, ale nie wchodziłem w boost jak przyspieszałem - BL ma licznik na szczęście). Innym razem z Warszawy tak wracałem Seatem Ibizą, jak mu się turbina przytkała (najfajniej że przytknęła się w trakcie wyprzedzania).
Natomiast różnica jazdy z turbiną i bez jest tak diametralna, że ciężko byłoby nie zauważyć, że coś jest nie tak. Przyspieszenie nieporównywalne, i to nawet nie chodzi o samo "kopnięcie", po prostu wciskasz gaz w podłogę a auto zbiera się gorzej od malucha. Ciężko tego nie zauważyć a na pewno nie da się tego pomylić z przyzwyczajeniem do mocy auta. Z resztą diagnoza padiętego turbo powinna być bardzo szybka imho. No i nie powinni sugerować jechania na hamowanie jeśli jest podejrzenie że się turbo wysrało. Ale to tylko moja opinia :P

A co do błędu - to padnięta turbina nie wygeneruje błędu CEL - przynajmniej u mnie, ani w Seacie ani w Maździe nie było.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


17 Sie 2015, 09:56
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2015, 03:45
Posty: 287
Miejscowość: Kraków
Auto: Mazda 3 MPS
RED BK
Mialem to samo :) Zmien filtr powietrza i problem rozwiazany

_________________
Mazda 3 MPS BK [RED]
torque steer by FREEKTUNE [335KM 481Nm]
COBB AP V3/COBB SF Intake + AIRbox/GFB TMS/COBB TIH/CorkSport Turbo/COBB FMIC V2kit/Treadstone IC TR24/COBB SS 3" DP/Autotech internals/COBB 3-port EBCS/MAP Bosch 3bar/
Manley H-Beam rods/COBB RMM/CP-E xFlex 75duro PMM/ACT HD Clutch Kit 6 Puck Sprung + Streetlite Flywheel/DM EGR Delete Kit/JBR OCC/Turboworks OCC/JBR bushings/COBB knob/
BILSTEIN B12 Pro-Kit/HAWK HPS 5.0/Sparco Assetto Gara 18x8ET45/Dunlop Sport Maxx RT2


17 Sie 2015, 10:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 07 Sie 2015, 09:00
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2006r.
174 000 km
ggp: To było pobozne życzenie z tym przyzwyczajeniem się do auta... :) dlatego pojechałem do tego "dobrego serwisu".Dlatego przydałby mi się pożadny serwis (poza ASO) jak ktoś taki ma to dawajcie :)

Salamander: o tym nie pomyślałem bo zrobiłem od razu przegląd po zakupie min. wymiana filtra powietrza jakieś 2 miesiące temu ale sprawdzic nie zaszkodzi :)


17 Sie 2015, 10:16
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 968
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
qgp ja właśnie miałem na myśli powolne przyspieszenie, a raczej jego brak. To że da się jechać, to ja wiem, ale jak :P

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


17 Sie 2015, 11:52
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.