Obecny czas: 22 Paź 2018, 22:26



Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Termostat 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Panowie jaką dokłanie temperaturę otwarcia ma termostat w naszych wozidłach? Muszę go wymienić po wczorajszej przygodzie. Przewód spadł z obejmy i wentylator pięknie ściął go tak, że większość płynu wyjebało mi do komory silnika. Na szczęście chłopaki z SSG załatwili sprawę w 5 minut bo zdążyłem przejechać od nich zaledwie ok 200 metrów. Ale po tej przygodzie temperatura silnika zaczęła wariować. Na hamowni rosła w zastraszającym tempie a w trasie spadała chwilami do 60 st. Dlatego podejrzewam, że przez chwilowy brak płynu termostat mógł trafić szlag.
Znalazłem oryginał FoMoCo, który pasuje do MPSa z tym, że temperatura jego otwarcia to 90 st. Nie za dużo? Serwisówka niby mówi, że termostat powinien zaczynać się otwierać przy 80-84 stopniach ale nie wiem ile w tym prawdy

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


14 Gru 2016, 11:33
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1184
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
czyżbyś już nowe turbo testował? :)

edit: już wszystko jasne ;) dobry wynik.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


14 Gru 2016, 13:45
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Nowe turbo już założone i wystrojone przez Miśka. Wynik na 5 biegu 324KM i 471Nm. Czyli w stosunku do poprzedniego wykresu na piątce doszło 20KM i 15Nm. 5 bieg jest u mnie słabszy niż 4 wiec na 4 byłoby pewnie więcej. Niestety nie było szans na hamowanie auta na czwórce ze względu na zimówki. Poza tym przez tą wysoką temperaturę chłodziwa przy wyższych obrotach ECU zaczynał się bronić i obcinał moc.
P.S. Znalazłem oryginalny termostat, który się otwiera przy 82 stopniach i taki też zamówiłem.

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


14 Gru 2016, 14:13
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2014, 10:10
Posty: 527
Miejscowość: Warszawa
Auto: 3 MPS BK`08
A sprawdziłeś że to na pewno termostat?

_________________
CAI Induction Kit, Aero Kit, DISI Tune,Bilstein B12, VALVOLINE synpower 5w40, NGK, Corksport steering wheel. Corksport RMM, Dunlop sport maxx RT 225/45R18xYokohama W.drive V902A 215/45R18, 302 KM/435 Nm


14 Gru 2016, 15:59
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Ciężko sprawdzić termostat bez jego wyciągania. Jeżeli diagnoza okaże się nietrafiona to przynajmniej wyeliminuję jedną z potencjalnych przyczyn

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


14 Gru 2016, 16:15
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52
Posty: 324
Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
@pietrus, podeślesz linka ? u mnie podobnie, temperatura potrafi spaść przy redukcji i ogniu, a co ciekawsze, zauważyłem to samo niedawno w swoim drugim samochodzie (volvo c70 2.4 benzyna)

_________________
była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl
jest : szuka się


14 Gru 2016, 16:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Proszzzz: http://allegro.pl/termostat-mazda-3-6-c ... 28228.html

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


14 Gru 2016, 17:14
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52
Posty: 324
Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
dzięęę-kuuu-jeee

_________________
była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl
jest : szuka się


14 Gru 2016, 19:59
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Przy okazji wymiany termostatu chcę też wymienić od razu płyn chłodniczy. Wiem, że rekomendowany jest mazdowski FL-22 ale on jest sprzedawany w 5-litrowych baniakach więc musiałbym kupić dwa bo płynu wchodzi ok 7,5L. Robi się już dość drogo. Wiele osób chwali Prestone. Ma ktoś go może zalanego u siebie?

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


14 Gru 2016, 20:30
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Paź 2015, 21:23
Posty: 71
Miejscowość: Kraków
Auto: Mazda 323C
Mazda 6 MPS
deejay89 napisał(a):
@pietrus, podeślesz linka ? u mnie podobnie, temperatura potrafi spaść przy redukcji i ogniu, a co ciekawsze, zauważyłem to samo niedawno w swoim drugim samochodzie (volvo c70 2.4 benzyna)


Cześć.

Mam tak samo, czyli nieduże i chwilowe spadki temperatury przy redukcji, ale to w sumie pierwsza zima odkąd jestem właścicielem MPS-a (poprzedniej zimy siedział w garażu).

Autko zaraz jak dojdzie do 90 stopni Celsjusza to ma tendencję do wahań wskaźnika temperatury. Dzisiaj nawet zauważyłem, że jak hamuję na światłach to wskazówka temperatury lekko pływa w dół i się potem unosi do 90 stopni.

Wczoraj przejechałem dłuższą trasę, było jeszcze zimniej na zewnątrz i wskazówka w normie bez względu na hamowanie czy upalanie i tak sobie myślę, że może tak ma być, czyli zanim się ustabilizuje płyn w całym układzie to wskazówka potrafi się bujać od zmian po prostu położenia cieczy w układzie?

Chyba, że bez względu na temperaturę otoczenia ma iść tylko w górę, nigdy w dół nawet o milimetr? Może warto profilaktycznie zakupić nowy czujnik bo widzę, że niedroga sprawa i zawsze autko co nieco zdrowsze będzie?


15 Gru 2016, 13:31
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.