Obecny czas: 20 Sie 2018, 11:57



Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
 Mazda 6 MPS dziwna czkawka 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 27 Cze 2017, 13:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6 MPS 2006
Witam,
Wczoraj wystąpił dośc dziwny problem w mojej Mazdzie, jadąc na trasie, jeszcze przy niskich obrotach dostała jakby lekkiej czkawki, w pierwszej chwili myslałem ze mi sie noga z gazu ześlizgneła. Potem było tak jeszcze za 2 razy.
50km dalej jak sie rozkorkowała autostrada i było pocisniete po 4-5 obrotów i 180km/h dostała gigantycznej czkawki, jakby była koncówka paliwa czy w ogóle złe paliwo wlane ( oba czynniki wykluczone). Rzucało nią strasznie, paliła sie pomarańczowa kontrolka od silnika i po czkawce jeszcze kontrolka od trakcji.
Po zatrzymaniu problem pozostawał poza tym ze kontrolka trakcji znikneła.

Odłączyłem akumulator i dalej dało sie cisnąć, ale przy około 170-190 km/h problem wrócił. dalej czkawka i pyr pyr pyr. Ledwo do stacji dojechałem....

Znowu odłoczyłem akumulator, tempomat na 140km/h i jechało sie 4h bez żadnych problemów.

Jakiś pomysł co to moze u licha być ? Turbina? Coś z wtryskiem paliwa ?

Dziś będe robić test juz w miescie przy jakiej prędkości znowu to sie stanie to moze coś wiecej powiem dokładniej o obrotach


ps. auto użytkuje od pół roku i żadnych problemów wcześniej nie zarejestrowałem tego typu


18 Lip 2017, 12:17
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
można zgadywać. Prościej by było jakbyś nam odczytał numer błędu (check engine się pali więc wali błędem).

miałem podobne objawy, mocne szarpanie przy dodawaniu gazu. Szarpanie było wynikiem odcinki paliwa w sytuacji gdy ECU wykryło overboost.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


18 Lip 2017, 13:00
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 27 Cze 2017, 13:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6 MPS 2006
Ok, dzieki. To pierwsze co robię sprawdzam co za błąd. A jak się u ciebie historia skończyła ?


18 Lip 2017, 13:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
kwestia wgrania zmodyfikowanej mapy do ECU

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


18 Lip 2017, 14:47
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 27 Cze 2017, 13:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6 MPS 2006
Dzieki za info. Oby to było to samo.

Mały update, wczoraj długo mi zajeło zrobienie znowu trybu awarii na silniku.
Tzn. cisnąłem do 5-6k obrotów w mieście i nic, śmigało jak siemasz no ale powyżej 110-130 to nie dało przy tym ruchu wycisnąć.

Potem wjechałem na trase, pocisnąłem do 170-190 i bach- mamy to jest kontrolka od awarii silnika.

także juz na pewno mozna wykluczyć turbine, jesli juz to coś przy wysokich biegach (6) moze sie walić.


no nic, mazda czeka dziś przy warsztacie i sprawdzam o co tam chodzi i co wyjdzie z komputera.


19 Lip 2017, 10:09
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
koniecznie odczytaj błąd i podeślij. W tym czasie raczej nie rób już WOT (gaz w podłogę)

Może to pompa paliwa?

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


19 Lip 2017, 13:25
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2015, 03:45
Posty: 287
Miejscowość: Kraków
Auto: Mazda 3 MPS
RED BK
Tak jak mówi qgp kod błędu będzie pomocny.
Overboost bym wykluczył bo raz szarpnie i wraca do normy.
Może być i pompa paliwa jeśli już nie trzyma ciśnienia.
Świece kiedy zmieniałeś?

_________________
Mazda 3 MPS BK [RED]
torque steer by FREEKTUNE [335KM 481Nm]
COBB AP V3/COBB SF Intake + AIRbox/GFB TMS/COBB TIH/CorkSport Turbo/COBB FMIC V2kit/Treadstone IC TR24/COBB SS 3" DP/Autotech internals/COBB 3-port EBCS/MAP Bosch 3bar/
Manley H-Beam rods/COBB RMM/CP-E xFlex 75duro PMM/ACT HD Clutch Kit 6 Puck Sprung + Streetlite Flywheel/DM EGR Delete Kit/JBR OCC/Turboworks OCC/JBR bushings/COBB knob/
BILSTEIN B12 Pro-Kit/HAWK HPS 5.0/Sparco Assetto Gara 18x8ET45/Dunlop Sport Maxx RT2


19 Lip 2017, 17:34
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 27 Cze 2017, 13:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6 MPS 2006
Uuuuf,

Czujnik położenia wałka rozrządu. 2 stówy i po sprawie.
Świece były wymieniane z 6 miesięcy temu wiec luz.
No i cała historia skończyła się w sumie dość lightowo.

Także dzięki Panowie, możemy zamykać temat.


19 Lip 2017, 19:31
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 8 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.