Obecny czas: 19 Lis 2018, 16:10



Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
 Kalibracja spalania w MPS 3 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2016, 11:03
Posty: 15
Auto: Mazda 3 MPS 2010
Hej,
W poprzedniej Mazdzie 2.3 (nie, MPS) miałem możliwość wejścia do trybu serwisowego za pomocą kombinacji guzików a tam pozycję d15, która pozwalała na podwyższenie lub obniżenie szacunkowego spalania (-15%, +15%). Takie menu powinno też być w moim MPS i owszem jest ale ma tylko 8 opcji i nie mam możliwości dojścia do d15. W instrukcjach (np. https://mps.drfugazi.eu.org/en/tips-tricks/how-enter-service-mode) na jakie natknąłem się w internecie tryb serwisowy w MPS wygląda dokładnie tak jak w poprzednich modelach i wszystkie opcje są dostępne – skąd u mnie takie ograniczenie? Też tak macie? Jakiś pomysł od czego to zależy i czy np. można zmienić to w ASO?

Rzeczywiste spalanie niestety bardzo mocno odbiega od szacowanego (+15%) przez co bardzo niedokładnie wyliczany jest pozostały na baku dystans. Niby nic poważnego ale przy 50km do końca może to zrobić różnicę. Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.


24 Lip 2017, 10:38
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1079
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
To jest turbo, więc takie zabawy mogę skończyć się dziurą w tłoku, lub w bloku.
W samochodach TURBO, zwłaszcza z bezpośrednim wtryskiem, gdzie na listwie paliwowej masz ciśnienie 120b nie ma czegoś takiego jak spadek spalania. Jedyna opcja na zmniejszenie spalania, to muskanie gazu przy jeździe , tak by praktycznie turbo nic nie pompowało. A ilość pozostałego paliwa... Akurat w mpsie się na to totalnie nie patrzy. Jak masz jedną kreskę nad rezerwą to szukasz stacji. po co kusić los. MI rezerwa zapalała się wtedy jak było około 20km do 0... Nie chwaląc się raz doprowadziłem do tego że na wskazaniu było już 0 a ja jeszcze dwa km się przeturlałem, ale nigdy tego nie powtórzyłem. Lepiej mieć zawsze sos ponad rezerwą i tyle.

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


24 Lip 2017, 12:41
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2016, 11:03
Posty: 15
Auto: Mazda 3 MPS 2010
Jasne, oczywiście rozumiem założenie i nigdy nie zszedlem ponizej 50km natomiast interesuje mnie sam fakt roznych menu serwisowych i ich opcji. Bo pisze tutaj o szacunku komputera a nie o rzeczywistych zmianach spalania. Macie d15 w serwisowym u siebie czy strona którą podałem wprowadza w błąd?


24 Lip 2017, 23:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 3 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.