Obecny czas: 22 Lut 2019, 23:33



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Olej 10W60 POMOCY! 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 13 Lis 2017, 22:33
Posty: 3
Auto: Mazda 3 MPS (BK)
Witam kupiłem ostatnio Mazda 3 MPS (BK) sprowadzona z Niemiec z większym Intercooler, cały wydech 3 cale i dolot z filtrem stożkowym mapa niby oryginalna. Przebieg: 135tys. km. Auto do tej pory jeździło na Castrol EDGE Titanium FST 5W30 osoba która go ściągła z Niemiec zalała jakieś max 2 miesiące temu Valvoline 10W60 (chyba półsyntetyk). Moje pytanie co teraz robić żeby było najlepiej dla silnika? Płukanka i zalać np. Motul 300V Power 5W40 fullsyntetyk czy może płukanie tym olejem jeśli tak to po jakim przebiegu wymiana. Proszę o pomoc bo auto jest super i chciałbym je utrzymać w jak najlepszym stanie i nie zjechać silnika.


13 Lis 2017, 23:03
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 89
Auto: Mazda 3 MPS BL
Jeśli chcesz jeździć też w zimie to nie 5w40 albo 0W40.
10W60 to zły olej do MPS.


14 Lis 2017, 05:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Mar 2017, 21:20
Posty: 103
Auto: Mazda 3 MPS BL 12'
Na pewno nie rób żadnej płukanki, dobrze zlany olej z silnika w zupełności wystarczy.

Bardziej zastanawia mnie czy poprzedni właściciel wykorzystał ten olej z braku wiedzy, czy chciał jednak coś ukryć, tak czy inaczej olej jest perfidnie gęsty i nawet w gorące lato na tor jest dla MPSa kiepskim rozwiązaniem.

Graj o pełną stawkę, zmiana na Motul 300V Power 5W40 i obserwacja ewentualnych ubytków ;)

_________________
401/466


14 Lis 2017, 06:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 13 Lis 2017, 22:33
Posty: 3
Auto: Mazda 3 MPS (BK)
Dzięki za szybką odpowiedz.
Zamierzam jeździć w zimie i nie mam pojęcia dla czego sprzedawca zalał 10W60 może Castrol słabo się sprawował ponoć to kiepskie wybór do tych silników. Myślałem jeszcze o Mobil 1 ESP Formula 5W30 (bo nie ma u nas jeszcze 5W40). Motul 300V Power 5W40 ponoć ma gorsze parametry od Mobil 1 ESP Formula 5W30 ale ma większą lepkość wydaje mi się lepszym wyborem w mojej sytuacji ale może się mylę? Ewentualnie przy następnej wymianie zaleje Mobile 1 ESP Formula 5W40 jak się już pojawi. Myślałem też zalać ceramizer po wymianie oleju nie zaszkodzi a może pomóc co myślicie? Billiejoe jesteś pewien że nie używać żadnej płukanki trochę się boję przechodzić z półsyntetyka na fullsyntetyk? No i jeszcze jedna kwestia. Jak już wymiennie olej to po jakim czasie go znów wymienić zakładam że wcześniej jak przewiduje producent ale po jakim przebiegu dokładnie?


14 Lis 2017, 13:48
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1211
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Poczytaj wątek na forum o olejach. Bardzo długa lektura.
Niestety jest ryzyko że zalany został olej 10w60 żeby ukryć wady silnika / turbo.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, zimmerman + hps 5.0, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


14 Lis 2017, 14:16
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1136
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
Lej na zimę 5W40 Valvoline Synpower. Wiele osób na nim jeździ i jest ok. Sam też na nim jeździłem <spoko>

_________________
Engine made by Dziak Motorsport, Wiseco pistons, Manley rods, GTX2871R, BOV Properfect, WG Tial, King bearings, JBR3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, FMIC 600x300, Damond egr delete kit, Damond oil Catch can stage 3, CPE injector seals, ACT 6 Puck Clutch Kit with Prolite Flywheel, H&R Monotube, Strojenie Disi Tune. ***HP, ***Nm


14 Lis 2017, 15:54
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 24 Wrz 2016, 07:15
Posty: 59
Auto: mazda 3 mps bl
Panowie co Wy piszecie nie wierzę. Castrol może nie jest jakiś super ale przecież ten 10w 60 to jest pełen syntetyk do aut sportowych więc nie wpadaj w panikę bo masz olej w pełni syntetyk a nie żaden pół syntetyk.


14 Lis 2017, 17:53
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 13 Lis 2017, 22:33
Posty: 3
Auto: Mazda 3 MPS (BK)
Dzwoniłem do gościa od którego kupiłem MPSa powiedział mi że ten olej to fullsyntetyk a zalał taki bo do wszystkich mocnych aut taki leją bo to olej wyczynowy. Ten MPS ma ponoć ok. 300KM. Gość nie unikał tematu i mówił żeby na tym jeździć ale jak chce to mogę zmienić na 5W30 i że nic się na pewno nie stanie jak zmienię. Co do Valvoline 10W60 to na jednej stronie pisze że to pół syntetyk a na innej że fullsyntetyk może są dwa rodzaje nie wiem. Chyba zmienię na 5W40 tak dla świętego spokoju. A wy jak uważacie?


14 Lis 2017, 18:13
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Mar 2017, 21:20
Posty: 103
Auto: Mazda 3 MPS BL 12'
Gość wie że dzwoni tylko nie wie, w którym kościele. Olej faktycznie o takiej klasie może być dedykowany do motorsportu natomiast kluczowa jest budowa silnika, a nie jego moc.

Tak jak wcześniej, proponujemy zmienić na 5W40 i obserwować. Odnośnie Twojego pytania potwierdzającego brak sensu płukanki, syf w silniku bierze się najczęściej w wyniku zbyt długiego interwału między wymianami. Olej tracąc swoje właściwości najprościej mówiąc osadza się i użytkownicy chcąc wypłukać syf stosują mniej lub bardziej restrykcyjne płukanki. Dalej będę obstawiał przy tezie, że najlepszym sposobem na utrzymanie silnika "w czystości" jest cykliczna wymiana oleju zgodna z ogólnie przyjętymi okresami. Trzeba pamiętać, że płukanka ma oczyścić silnik po starym zużytym oleju, a nie spłukać poprzedni. Najlepszym detergentem jest drugi, świeży olej. Równie dobrze zamiast płukanki mógłbyś wlać na 1000 km. zwykły 5W40, zlać i wlać docelowy. Ale nie ma sensu filozofować, działaj :)

_________________
401/466


14 Lis 2017, 19:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 766
Auto: 6 MPS
Od około 5 lat jeżdzę na Castrolu 10W60


14 Lis 2017, 22:21
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.