Forum Mazda Performance Series
http://mazdamps.pl/

moje logi
http://mazdamps.pl/viewtopic.php?f=13&t=1315
Strona 1 z 2

Autor:  tomek [ 18 Paź 2017, 21:34 ]
Temat postu:  moje logi

Witam,
zrobiłem logi ForScanem na 4 przy WOT - tylko do 4700RPM bo był zakręt <oczko>
Proszę o Waszą opinię co o nich sądzicie. Szczególnie chciałbym zapytać o :
1. AFR/lambda - 0,72 czy to oznacza że jest nieco "przelany"? Na innych logach na 3 biegu wartość ta dochodziła do 0,67
2. Czy CATT11_DSD to temp spalin? czyli EGT które pojawia się w wielu wątkach tego forum. W ForScanie znalazłem tylko to odnośnie temp spalin.
3. SPARKADV - wyprzedzenie zapłonu? Czy to normalne że przyjmuje tak rożne wartości
4. czy KNOCKR = 0 jest gwarancją że wszystko jest ok i moge spac spokojnie?
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Na żółto zaznaczyłem obszar gdzie na pewno był WOT
ps
logi wstawiałem zgodnie z instrukcja zamieszczoną przez qgp, mam nadzieję że są dostępne

Autor:  piterus87 [ 19 Paź 2017, 12:18 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Nie logujesz wszystkich potrzebnych parametrów.
Po pierwsze primo wstaw parametr APP(%), wtedy nie będziemy musieli się domyślać (i Ty również) od którego momentu zaczynasz WOT.
Najbardziej przydatne pidy wg mnie to: APP(%), AFR_ACT( ), KNOCKR(°), IAT.OBDII(°C), BAT(°C), LONGFT1.OBDII(%), MAF.OBDII(g/s), SPARKADV.OBDII(°), RPM.OBDII(obr/min), MAP.OBDII(Bar), FRP.OBDII(Bar) i takie parametry zloguj. Resztę możesz ominąć. Im mniej logujesz pidów tym częstotliwość zapisu szybsza.
CATT11_DSD to temperatura katalizatora. EGT (temperatury spalin) nie zmierzysz nie mając wstawionej sondy w wydechu.
Jeżeli KR wynosi 0 to nic tylko się cieszyć.
Ale miarodajny wynik uzyskasz dopiero zaczynając WOT od ok 3 tys. obr.
I zmień MAP.OBD z PSI na BAR, wtedy będzie łatwiej odczytać doładowanie.
Co do AFRu, to jeżeli masz stock mapę to wszystko jest ok.

Autor:  qgp [ 19 Paź 2017, 15:44 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Jak wyżej
No i log wot ma być do 6.5k a nie 4 bo jest zakręt :)

Autor:  tomek [ 20 Paź 2017, 12:36 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Pozmieniałem jednostki, dodałem potrzebne pidy, niepotrzebne usunąłem.
Mapę benzynową mam stock ale jeżdżę na LPG (mam nadzieję że za to nie zostanę wywalony z tego forum :D ) i po założeniu SRI pozmieniałem trochę w mapach LPG.
Wyszedłem z założenia że jeśli parametry odczytane ForScanem będą OK, to znaczy że mapa gazu też jest zestrojona OK.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Pomiar na 3 biegu, do 6,5k nie doszedłem, max6,3k , doładowanie zaczęło spadać, to chyba za sprawą WG . Czy dobrze to rozumiem że dostał rozkaz z "centrali" aby ukrócić moje szaleństwa :D

Autor:  piterus87 [ 20 Paź 2017, 16:50 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Masz gaz w 2.3 DISI? <wow> A kysz maro nieczysta! <bicz> :P
Jesteś chyba jednym z nielicznych w PL, którzy zagazowali ten motor.
Swoją drogą jaka to instalacja i jak się sprawuje?
Log na pierwszy rzut oka wygląda ok ale rób WOTa na 4 biegu.

Autor:  qgp [ 20 Paź 2017, 21:38 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Może głupie pytanie, ale jak działa liczenie AFR przy instalacji gazowej?

Autor:  tomek [ 21 Paź 2017, 08:42 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Biczowanie to chyba najmniejszy wymiar kary jakiej się spodziewałem <lol>
Mam instalacje Elpigaz, na gazie zrobiłem ok 155kkm, w sumie auto ma przejechane ponad 290kkm. Oprogramowanie sterownika gazowego jest dedykowane pod konkretny silnik ze względu na wtrysk bezpośredni, ale pomimo tego nie jest to plug&play , trzeba było trochę pojeździć i dostroić mapy, zmienić reduktor na wydajniejszy. Być możne dlatego że instalacja została skrojona bardziej dla CX-7 AT a wiadomo że MT nieco się różni.
WOT na 4 biegu do 6,5kRPM - to dla mnie duże wyzwanie z powodu braku miejsca w okolicy ale myślę że wciągu tygodnia uporam się z tym i podeślę.
Dobrze że logi są OK, bo mapę gazową sam koryguję ze zdalnym wsparciem kolegi z innej części Polski :) i trochę bałem się żeby czegoś nie zepsuć.

qgp - dla lambda 1 AFR dla benzyny = 14.7 a dla LPG 15.5 Na mądrych forach gazowych wyczytałem że podstawowym parametrem jest lambda a dopiero na jej podstawie jest wyliczany AFR dla konkretnego paliwa. Już nie pamiętam gdzie było napisane że w ForScanie ARF_ACT to lambda a EQ_RAT pokazuje AFR (w przybliżeniu równe jest ARF_ACT*14.7) Pamiętam Twoje logi na innych wątkach w których dla łatwiejszej analizy przemnożyłeś AFR przez 14.7

W ForScanie poza AFR_ACT jest również AFR - czy jest to wartość zadana która wynika z map ECU? Skąd ona się bierze i dlaczego spada aż do 0,67

Autor:  qgp [ 21 Paź 2017, 12:24 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Dzięki! Ciekawe info.

Autor:  tomek [ 24 Paź 2017, 11:24 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Czy mógłby ktoś podesłać swoje logi przy WOT przy stockowej mapie?

Autor:  tomek [ 17 Lis 2017, 18:36 ]
Temat postu:  Re: moje logi

Poniżej logi na 4 biegu , znowu zabrakło miejsca żeby zrobić do 6,5k, są do 5,7k
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Dorzuciłem kilka dodatkowych pidów .
Staram się zrozumieć dlaczego AFR dochodzi u mnie do 0,64? Zauważyłem że pomimo wciśniętego pedału przyśpieszenia od pewnego momentu zaczyna spadać doładowanie, zapewne przez wastegate (WGC o ile się nie mylę) , rozumiem że ECU steruje tym, tylko dlaczego już przy przekroczeniu RPM 4k każe upuszczać spaliny zmniejszając tym samym doładowanie? Czy takie są ustawienia w sterowniku aby nie dobić zbyt szybko turbiny?
Jeżeli FUELPW(ms) jest czasem otwarcia wtryskiwaczy to widać że przy całym zakresie WOT utrzymuje się na stałym poziomie. Wynika z tego że spadająca wartość AFR do 0,64 jest wynikiem zmniejszającej się ilości powietrza dostarczanej do komory spalania przy stałej dawce paliwa.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/