Obecny czas: 19 Sie 2018, 19:55



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Olej 10W60 POMOCY! 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 13 Lis 2017, 22:33
Posty: 3
Auto: Mazda 3 MPS (BK)
Witam kupiłem ostatnio Mazda 3 MPS (BK) sprowadzona z Niemiec z większym Intercooler, cały wydech 3 cale i dolot z filtrem stożkowym mapa niby oryginalna. Przebieg: 135tys. km. Auto do tej pory jeździło na Castrol EDGE Titanium FST 5W30 osoba która go ściągła z Niemiec zalała jakieś max 2 miesiące temu Valvoline 10W60 (chyba półsyntetyk). Moje pytanie co teraz robić żeby było najlepiej dla silnika? Płukanka i zalać np. Motul 300V Power 5W40 fullsyntetyk czy może płukanie tym olejem jeśli tak to po jakim przebiegu wymiana. Proszę o pomoc bo auto jest super i chciałbym je utrzymać w jak najlepszym stanie i nie zjechać silnika.


13 Lis 2017, 23:03
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
Jeśli chcesz jeździć też w zimie to nie 5w40 albo 0W40.
10W60 to zły olej do MPS.


14 Lis 2017, 05:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Mar 2017, 21:20
Posty: 80
Auto: Mazda 3 MPS BL 12'
Na pewno nie rób żadnej płukanki, dobrze zlany olej z silnika w zupełności wystarczy.

Bardziej zastanawia mnie czy poprzedni właściciel wykorzystał ten olej z braku wiedzy, czy chciał jednak coś ukryć, tak czy inaczej olej jest perfidnie gęsty i nawet w gorące lato na tor jest dla MPSa kiepskim rozwiązaniem.

Graj o pełną stawkę, zmiana na Motul 300V Power 5W40 i obserwacja ewentualnych ubytków ;)

_________________
329/457


14 Lis 2017, 06:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 13 Lis 2017, 22:33
Posty: 3
Auto: Mazda 3 MPS (BK)
Dzięki za szybką odpowiedz.
Zamierzam jeździć w zimie i nie mam pojęcia dla czego sprzedawca zalał 10W60 może Castrol słabo się sprawował ponoć to kiepskie wybór do tych silników. Myślałem jeszcze o Mobil 1 ESP Formula 5W30 (bo nie ma u nas jeszcze 5W40). Motul 300V Power 5W40 ponoć ma gorsze parametry od Mobil 1 ESP Formula 5W30 ale ma większą lepkość wydaje mi się lepszym wyborem w mojej sytuacji ale może się mylę? Ewentualnie przy następnej wymianie zaleje Mobile 1 ESP Formula 5W40 jak się już pojawi. Myślałem też zalać ceramizer po wymianie oleju nie zaszkodzi a może pomóc co myślicie? Billiejoe jesteś pewien że nie używać żadnej płukanki trochę się boję przechodzić z półsyntetyka na fullsyntetyk? No i jeszcze jedna kwestia. Jak już wymiennie olej to po jakim czasie go znów wymienić zakładam że wcześniej jak przewiduje producent ale po jakim przebiegu dokładnie?


14 Lis 2017, 13:48
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Poczytaj wątek na forum o olejach. Bardzo długa lektura.
Niestety jest ryzyko że zalany został olej 10w60 żeby ukryć wady silnika / turbo.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


14 Lis 2017, 14:16
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1032
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
Lej na zimę 5W40 Valvoline Synpower. Wiele osób na nim jeździ i jest ok. Sam też na nim jeździłem <spoko>

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


14 Lis 2017, 15:54
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 24 Wrz 2016, 07:15
Posty: 59
Auto: mazda 3 mps bl
Panowie co Wy piszecie nie wierzę. Castrol może nie jest jakiś super ale przecież ten 10w 60 to jest pełen syntetyk do aut sportowych więc nie wpadaj w panikę bo masz olej w pełni syntetyk a nie żaden pół syntetyk.


14 Lis 2017, 17:53
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 13 Lis 2017, 22:33
Posty: 3
Auto: Mazda 3 MPS (BK)
Dzwoniłem do gościa od którego kupiłem MPSa powiedział mi że ten olej to fullsyntetyk a zalał taki bo do wszystkich mocnych aut taki leją bo to olej wyczynowy. Ten MPS ma ponoć ok. 300KM. Gość nie unikał tematu i mówił żeby na tym jeździć ale jak chce to mogę zmienić na 5W30 i że nic się na pewno nie stanie jak zmienię. Co do Valvoline 10W60 to na jednej stronie pisze że to pół syntetyk a na innej że fullsyntetyk może są dwa rodzaje nie wiem. Chyba zmienię na 5W40 tak dla świętego spokoju. A wy jak uważacie?


14 Lis 2017, 18:13
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Mar 2017, 21:20
Posty: 80
Auto: Mazda 3 MPS BL 12'
Gość wie że dzwoni tylko nie wie, w którym kościele. Olej faktycznie o takiej klasie może być dedykowany do motorsportu natomiast kluczowa jest budowa silnika, a nie jego moc.

Tak jak wcześniej, proponujemy zmienić na 5W40 i obserwować. Odnośnie Twojego pytania potwierdzającego brak sensu płukanki, syf w silniku bierze się najczęściej w wyniku zbyt długiego interwału między wymianami. Olej tracąc swoje właściwości najprościej mówiąc osadza się i użytkownicy chcąc wypłukać syf stosują mniej lub bardziej restrykcyjne płukanki. Dalej będę obstawiał przy tezie, że najlepszym sposobem na utrzymanie silnika "w czystości" jest cykliczna wymiana oleju zgodna z ogólnie przyjętymi okresami. Trzeba pamiętać, że płukanka ma oczyścić silnik po starym zużytym oleju, a nie spłukać poprzedni. Najlepszym detergentem jest drugi, świeży olej. Równie dobrze zamiast płukanki mógłbyś wlać na 1000 km. zwykły 5W40, zlać i wlać docelowy. Ale nie ma sensu filozofować, działaj :)

_________________
329/457


14 Lis 2017, 19:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 762
Auto: 6 MPS
Od około 5 lat jeżdzę na Castrolu 10W60


14 Lis 2017, 22:21
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.