Obecny czas: 14 Lis 2018, 06:07



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
 BRAK ISKRY NA WSZYSTKICH CEWKACH 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 16 Lut 2015, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda Cx7 2.3 disi Automat 2007 r.
Witam użytkowników,
w moim CX7 2.3T US z 2007 r. mechanik wymieniał rozrząd, wymienił wszystko ustawił na blokadach i po złożeniu okazało się, że nie ma iskry na żadnej z cewek.
Komputery , 2 różne nie pokazują żadnych błędów. Auto kręci normalnie ale nie zapala.
Może dodam też, że auto stało 2-3 tygodnie przed mechanikiem i padło całkiem aku.
Mechanik dla pewności sprawdził jeszcze raz ustawienia rozrządu, koła faz i mówi, że nie ma innej możliwości ustawienia.
Dodatkowo czujniki wałka dolny i górny pokazują obroty. Paliwo dochodzi, więc to nie tutaj jest problem.
Sprawdzał wszystkie wtyczki od instalacji itd. ale wszystko piny we wtyczkach oraz same kable wyglądają ok.
Jesteśmy w kropce... może coś ktoś podpowie gdzie szukać.
Myślałem, może że padł jakiś moduł ten co jest przy lewym kole, ale to zbyt duży przypadek.
Może ktoś ma jakieś sugestie? co jeszcze sprawdzić


18 Wrz 2018, 13:32
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 16 Lut 2015, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda Cx7 2.3 disi Automat 2007 r.
Czy może ktoś ma ewentualnie schematy do mps do wiązek elektrycznych w komorze silnika?
w manualu są zbyt ogólne. Gdzie to można znaleźć ?
pozdrawiam



LuKiCX7 napisał(a):
Witam użytkowników,
w moim CX7 2.3T US z 2007 r. mechanik wymieniał rozrząd, wymienił wszystko ustawił na blokadach i po złożeniu okazało się, że nie ma iskry na żadnej z cewek.
Komputery , 2 różne nie pokazują żadnych błędów. Auto kręci normalnie ale nie zapala.
Może dodam też, że auto stało 2-3 tygodnie przed mechanikiem i padło całkiem aku.
Mechanik dla pewności sprawdził jeszcze raz ustawienia rozrządu, koła faz i mówi, że nie ma innej możliwości ustawienia.
Dodatkowo czujniki wałka dolny i górny pokazują obroty. Paliwo dochodzi, więc to nie tutaj jest problem.
Sprawdzał wszystkie wtyczki od instalacji itd. ale wszystko piny we wtyczkach oraz same kable wyglądają ok.
Jesteśmy w kropce... może coś ktoś podpowie gdzie szukać.
Myślałem, może że padł jakiś moduł ten co jest przy lewym kole, ale to zbyt duży przypadek.
Może ktoś ma jakieś sugestie? co jeszcze sprawdzić


19 Wrz 2018, 14:17
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 16 Lut 2015, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda Cx7 2.3 disi Automat 2007 r.
Witam wszystkich ponownie,

po wizytach elektryków i magików od immo, w kontekście mojej opisanej wyżej historii mechanik wrócił do koncepcji wadliwie ustawionego rozrządu przy wymianie.
Chociaż mówi, że mając blokady nie można tam zbytnio popełnić błędu. W schematach które ma do rozrządu wszystko jest ładnie opisane z wyjątkiem ewentualnego ustawienia wariatora (koła faz rozrządu). Tutaj mówi, że nie wie, czy ono ma wpływ na ustawienie i jak to ustawić. Mówi, że nie powinno mieć wpływu, bo czujnik halla jest z drugiej strony, a koło faz przecież stereowane jest ciśnieniem oleju, więc nie powinno mieć wpływu bardzo na brak iskry.
Natomiast będzie rozbierał i ustawiał wszystko jeszcze raz, a ja ze swojej strony proszę o informację taką łopatologiczną - czy są jakieś zasady ustawienia ułożenia wariatora od faz rozrządu zakładając na wałek? czy są jakieś znaki itd?

Bardzo proszę o pomoc i dziękuje


27 Wrz 2018, 09:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1079
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
Z tego co słyszałem, to na wariatorze jest taka łezka z tyłu, to to musi być ustawione do góry.
Dwa jak nie ma iskry, to może czujnik położenia wału jest źle ustawiony, albo odpięty, albo kabel uszkodzony?

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


27 Wrz 2018, 09:54
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 16 Lut 2015, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda Cx7 2.3 disi Automat 2007 r.
Dziękuję za informację,
czujniki działają , komputer pokazuje obroty wałka (liczy) ten dolny, górny też był sprawdzany oscyloskopem i jest ok. Raczej czujniki wykluczono.
Czy jest gdzieś na w necie dostępny schemat ustawienia rozrządu do MPSa , oprócz tego angielskiego manuala do cx7?


27 Wrz 2018, 10:53
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1079
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
Manuala nie mam, ale tu jest film godzinny instruktażowy, jak wymienić rozrząd.
Nie wydaje się to być skomplikowana operacja.. <oczy> <nauka> oprócz tego, że muszą być blokady.
https://www.youtube.com/watch?v=T9G-RmN ... 6bSjA&t=0s

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


27 Wrz 2018, 11:08
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 16 Lut 2015, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda Cx7 2.3 disi Automat 2007 r.
torek napisał(a):
Manuala nie mam, ale tu jest film godzinny instruktażowy, jak wymienić rozrząd.
Nie wydaje się to być skomplikowana operacja.. <oczy> <nauka> oprócz tego, że muszą być blokady.
https://www.youtube.com/watch?v=T9G-RmN ... 6bSjA&t=0s



Dziękuję,
przejrzałem też inne filmiki, wychodzi na to, że nie ma znaczenia założenie na wałki samego VVT w jakiej pozycji, a tylko ma znaczenie zgranie środkowych wycięć żeby zbieżne były (bo tutaj ewentualnie widziałem lukę w złym założeniu wariatora). TO jeśli nie ma to znaczenia, to przy założeniu że rowki te są zbieżne i ustawione dobrze, to pozostałe części przy zastosowaniu blokady są dobrze założone , bo nie idzie ich inaczej założyć.
Czujnik dolny liczy obroty wału, górny również daje impuls , to odpada. Widzę jeszcze jedną rzecz , którą musiałby mechanik sprawdzić, to koło do wału które jest metalowo-gumowe na pasku co jest przy czujniku. Teoretycznie jeśli by się lekko przestawiła ta zębatka na tyle koła względem czujnika obrotów to mógłby widzieć źle ustawiony zapłon, mimo, że sam czujnik byłby ok. Wtedy faktycznie chyba mogłoby nie być iskry.


Ma ktoś jeszcze Koledzy jakieś pomysły ? żadne błędy nie wyskakują (3 różne komputery badały) , a brakuje iskry na wszystkich cewkach świecach:
- immo sprawdzone , jest ok (auto kręci i nie odpala, natomiast też jeden z fachowców mówił, że jak padnie immo lub zapis na sterowniku to w ogóle rozrusznik nie zakręci)
- instalacja , wtyczki, cewki sprawdzone
- bezpieczniki sprawdzone , przekaźniki też
- czujnik dolny wałka liczy
- czujnik górny (halla) daje impuls więc też dobry,
- ponownie analiza ustawień rozrządu zrobiona (wygląda wszystko ok, zgodnie z instrukcją na blokadach i śrubach),
- będzie sprawdzone jeszcze koło wału to dolne gumowo -metalowe przy czujniku
... co więcej ? kończą się pomysły

Proszę o pomoc...


27 Wrz 2018, 15:11
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1079
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
dolne koło też musi być na znakach. Ja u siebie miałem ten problem, że koło było trochę przestawione i podczas strojenia zapłony szalały.. ale odpalał.. więc u Ciebie musiało by być totalnie wsadzone na tzw pałę..

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


28 Wrz 2018, 09:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 07 Gru 2015, 09:46
Posty: 3
Auto: Mazda Cx7 2.3 Disi
Witam koledzy ponownie,
dziękuję za sugestie, koło pasowe wału odpadło, tył ten metalowy co miałby wpływ na czujnik, jest na stałe z ośką i nie ma opcji przesunięcia, a przód ten od części gumowej co chodzi pasek klinowy nie ma raczej wpływu na iskry i czujnik, nawet jakby pasek się ślizgał.

Działa kolejny elektryk, zobaczymy co dalej, pomysłów już brak.


01 Paź 2018, 10:35
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 16 Lut 2015, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda Cx7 2.3 disi Automat 2007 r.
Witam ponownie,
dziękuje za pomoc, w szczególności TORKOWI,
problem został rozwiązany,

Były złożone 3 problemy, z utratą iskry na cewkach
1) niesprawny jednak był czujnik dolny obrotów wału przy kole pasowym,
2) czyszczenie wszystkich mas przy silniku,
3) lekko przestawiony na dolnym wale rozrząd, który mimo blokady bolca na dole musiał się trochę przestawić przy dokręcaniu dolnego koła, które jest na stożku i w sumie nie jest nigdzie zblokowane.

Auto chodzi bardzo dobrze i wyraźnie odżyło, po wymianie rozrządu.
Jako ciekawostkę podam, że część programów diagnostycznych widziała czujnik jako ok i nawet wskazywały obroty.
Dopiero program dedykowany do mazdy w zakładzie specjalizującym się mazda/ford wskazał, że coś nie tak z czujnikiem i iskra się znalazła. Po znalezieniu iskry silnik fatalnie chodził i odpalał i wtedy okazało się, że trochę przestawiony jest rozrząd na dole.

pozdrawiam i temat można zamknąć


17 Paź 2018, 09:55
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.