Obecny czas: 21 Maj 2018, 21:58



Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
 [2.3 DISI] Kalibracja MAF 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Przeczyscilem dzisija czujnik MAF oraz zresetowalem program (i na powrot wrocilem do tunera ;) ) Zobaczymy, co to dalo.
Jakiepowinno byc LTFT przy doladowaniu i na jalowym biegu?

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


01 Kwi 2011, 22:47
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 760
Auto: 6 MPS
Skrót "LTFT" przetłumacz mi ??


01 Kwi 2011, 22:52
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Long Term Fuel Trim (podawane w procentach). Ni kuta nie wiem, z czym to sie je, ale wszyscy mi piza, ze mam zle wyniki :( I dlatego szukam jakiejs informacji, ktora podopwie mi, jaki procent (na iddle i WOT) jest w miare wlasciwa...

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


02 Kwi 2011, 00:18
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2759
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Wy to w tym pepikowie macie chyba ograniczony dostęp do google <zlosnik> <oczko>

Bierzemy AccessTUNER HelpFile MAZDASPEED, dostęny na ten przykład tu:

http://www.accessecu.com/support/docs/t ... ASPEED.pdf

otwieramy i na stronie 12 czytamy <faja> najlepiej czytamy cały ten rozdział <spoko>

Cytuj:
2nd – Datalog and establish or verify the proper part throttle and WOT MAF calibration settings for the fuel system,
intake system and other hardware that will be used for calibrating the engine.


To capture this data please follow the below directions:

This test should be done carefully. Allow the vehicle to idle for a few minutes, then drive for about 50 city miles at light throttle. Please make sure the ECU has not been reset or the battery disconnected for these 50 miles. Set the AccessPORT or AccessTUNER software up to datalog the standard 10 AccessPORT variables along with Long Term FT1 ( LTFT ), Mass Airflow, and Short-Term Fuel Trim (STFT). Be sure to have MAF Flow displayed on the screen as you prepare to log. Start in 2nd gear at 1500 RPM then very slowly modulate throttle from there over the next 20 seconds, please be
sure to accelerate at a steady rate until you exceed 100 grams/sec airflow. After you have completed this test up to 100 grams/sec, please put the car in neutral and allow the car to idle for a few seconds. Then steadily open the throttle while the car is in neutral until you exceed 30 grams/sec, then stop the datalog. This
will allow us to see what type of learning the stock ECU is doing to compensate for the intake system that is installed on this car. Ideally, you want your LTFT values to be closer to zero. Anything +/- 8% is acceptable, but closer to 0 LTFT is ideal.


przy okazji widzimy, że Miśkowi się popierniczyło i wystarczy połowa dystansu który podawał <zawstydzony> sorry <nie powiem>

czyli wiesz co masz zrobić żeby LTFT się prawidłowo poustawiały

jak już je poustawiasz i dalej będzie źle to na początek wgrałbym serie i zrobił to od początku. Jeżeli już wgrałeś serię, to zrób reset ECU i "skalibruj" go zgodnie z tym powyżej i sprawdź. Jak będzie dobrze to wgraj te swoje ustawienia z cudeńka, zresetuj, skalibruj i sprawdź, jak będzie dobrze to dobrze, jak nie to spróbuj wybrać jakiś inny dolot.

_________________
DISItune


02 Kwi 2011, 08:34
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Dzieki. Problem nie jest w znalezieniu informacji, problem tkwi w tym, ze trzeba wiedziec, czego szukac...

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


02 Kwi 2011, 09:50
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2759
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
misiekwaw napisał(a):
Wy to w tym pepikowie macie chyba ograniczony dostęp do google <zlosnik> <oczko>


Burdoror napisał(a):
Dzieki. Problem nie jest w znalezieniu informacji, problem tkwi w tym, ze trzeba wiedziec, czego szukac...


ikonki na końcu widział? to nie jęczy :P tylko kalibruje <zlosnik>

_________________
DISItune


02 Kwi 2011, 10:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Dobra, dobra :D Przejety jestem, to nie widze takich niuansow :D Na prawde dzieki za ten tutorial :)

Jakis dziwny jestem, bo nie rozumiem...
Mam najpierw przejechc 50 mil a potem zrobic test, czy zrobic test a potem "docierac" ecu przez 50 mil...?

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


02 Kwi 2011, 10:24
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2759
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Burdoror napisał(a):
Dobra, dobra :D Przejety jestem, to nie widze takich niuansow :D Na prawde dzieki za ten tutorial :)

Jakis dziwny jestem, bo nie rozumiem...
Mam najpierw przejechc 50 mil a potem zrobic test, czy zrobic test a potem "docierac" ecu przez 50 mil...?


Masz zresetować ECU, później uruchomić silnik i zostawić na kilka minut na wolnych obrotach, później ruszyć i przejechać w warunkach miejskich, zmiennego obciążenia i obrotów włączając klimę na jakiś czas, ale nie cały czas, bez wciskania gazu do końca 50mil czyli 80km i po tym czasie sprawdzić jakie masz LTFT zgodnie z opisaną procedurą testową.

_________________
DISItune


02 Kwi 2011, 10:35
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Niedobrze, jak mam zrobic 80km w miescie. Zaszlachtam sie predzej.. 80km w korkach - piekna perspektywa, nie ma co :|
... No chyba, ze nie musi to byc ciagla jazda i moge spokojnie odrobic to w drodze z domu do pracy i z pracy do domu przez pare dni.

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


Ostatnio edytowany przez Burdoror 02 Kwi 2011, 11:04, edytowano w sumie 2 razy



02 Kwi 2011, 10:54
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2759
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Burdoror napisał(a):
Niedobrze, jak mam zrobic 80km w miescie. Zaszlachtam sie predzej.. 80km w korkach - piekna perspektywa, nie ma co :|
... No chyba, ze nie musi to byc ciagla jazda i moge spokojnie odrobic to w drodze z domu do pracy i z pracy do domu przez pare dni.


Zabiłeś mi ćwieka, już nawet odpisałem że oczywiście że nie musi być ciągła a później mnie naszło że skoro najpierw na wolnych obrotach kilka minut a później jazda to może i tak.
Nevermind, ja nigdy nie pilnowałem żeby była ciągła. Poprostu przez pierwsze 100km od resetu ECU jeżdżę spokojnie i tyle.
A LTFT mi się kalibruje poprawnie

_________________
DISItune


02 Kwi 2011, 11:00
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.