Obecny czas: 25 Lut 2018, 22:26



Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 [2.3 DISI] Kalibracja MAF 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
misiekwaw napisał(a):
(..) później mnie naszło że skoro najpierw na wolnych obrotach kilka minut a później jazda to może i tak.
Nevermind, ja nigdy nie pilnowałem żeby była ciągła. Poprostu przez pierwsze 100km od resetu ECU jeżdżę spokojnie i tyle.
A LTFT mi się kalibruje poprawnie

<jupi> <rotfl> <tancze> <lol>

BTW, wczoraj przeczyscilem MAF sensor, wiec ECU zresetowalem (grubo przed osiagnieciem wymaganego dystansu)
Dzis zrobie test od nowa:
1. Reset do stockowych ustawien
2. Reset ecu
3. Tuning HT
4. 80km po emerycku
5. Test.


misiekwaw napisał(a):
(...) i po tym czasie sprawdzić jakie masz LTFT zgodnie z opisaną procedurą testową.

To nawet ma sens. By osiagnac 100g/s MAF musze grubo przekroczyc 5000RPM (na dwojce).

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


02 Kwi 2011, 11:05
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2726
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Burdoror napisał(a):
To nawet ma sens. By osiagnac 100g/s MAF musze grubo przekroczyc 5000RPM (na dwojce).


to jest chyba najtrudniejszy element <glupek2> przyspieszac jednostajnie na 2ce tak zeby dopiero po 20 sekundach przekroczyc te 100g/s :|


[EDIT]
wydzieliłem <faja>

_________________
DISItune


02 Kwi 2011, 11:12
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
TO uzupelnie, skoro jestesmy wydzieleni :D

Przygotowanie
1. Reset ECU
2. Jesli uzywasz Hypertech - wgranie mapy
3. Wlaczyc silnik i przep pare minut zostawic na jalowym biegu
4. Ruszyc z drugiego biegu i 1500RPM,
5. Emerycko poruszac sie przez 80km falujac obrotami i wlaczajac/wylaczajac klimatyzacje. Nie dociskac pedalu gazu - to ma byc 80km przejazdzka spacerowa.

Test LTFT i MAF
1. Ustawic monitoring na LTFT i MAF
2. Wystartowac na dwojce przy 1500RPM
3. Prze 20 sekund jechac tylko! na drugim biegu tak, by osiagnac 100g/s MAF. Przyspieszac delikatnie, zeby wzrost MAF byl w miare liniowy.
4. Zaraz po tym wrzycic luz i poczekac pare sekund
6. Wciaz na jalowym biegu operowac pedalem gazu tak, bu MAF osiagnal 30g/s
7. Zapisac log :)

Zalozenia
Test ten ma wykazac, jak i czy w ogole nasz ECU uczy sie wpsolpracy z SRI/CAI
Ideal LTFT to 0%
W granicach 8% jest akceptowalne...

Watpliwosci
LTFT 0-8%... Ktora wartosc jest isotna - podczas jazdy, czy na jalowym. Pytam, bo po wczorakjszych testach (przerwanych) podczas jazdy osiagam wartosci od -3% do 3%, natomiast podczas postoju zaczyna sie od -9.6% i wchodzi powoli do gory konczac na 0%.
Czy te minusy do normalne?

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


02 Kwi 2011, 11:40
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2726
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Burdoror napisał(a):
TO uzupelnie, skoro jestesmy wydzieleni :D

Przygotowanie
1. Reset ECU
2. Jesli uzywasz Hypertech - wgranie mapy
3. Wlaczyc silnik i przep pare minut zostawic na jalowym biegu
4. Ruszyc z drugiego biegu i 1500RPM,
5. Emerycko poruszac sie przez 80km falujac obrotami i wlaczajac/wylaczajac klimatyzacje. Nie dociskac pedalu gazu - to ma byc 80km przejazdzka spacerowa.


punkt 4 Ci się zaplątał, ruszasz normalnie, ta 2ka to tylko do testu później i też nie chodzi o to żeby z niej ruszyć

Burdoror napisał(a):
Test LTFT i MAF
1. Ustawic monitoring na LTFT i MAF
2. Wystartowac na dwojce przy 1500RPM
3. Prze 20 sekund jechac tylko! na drugim biegu tak, by osiagnac 100g/s MAF. Przyspieszac delikatnie, zeby wzrost MAF byl w miare liniowy.
4. Zaraz po tym wrzycic luz i poczekac pare sekund
6. Wciaz na jalowym biegu operowac pedalem gazu tak, bu MAF osiagnal 30g/s
7. Zapisac log :)


punkt 2, ruszyć normalnie ale bardzo powoli, wrzucić 2kę i od 1500 obrotów jednostajnie i bardzo wolno przyspieszac tak zeby osiągnięcie 100g/s MAF zajęło conajmniej 20 sekund

Burdoror napisał(a):
Zalozenia
Test ten ma wykazac, jak i czy w ogole nasz ECU uczy sie wpsolpracy z SRI/CAI
Ideal LTFT to 0%
W granicach 8% jest akceptowalne...

Watpliwosci
LTFT 0-8%... Ktora wartosc jest isotna - podczas jazdy, czy na jalowym. Pytam, bo po wczorakjszych testach (przerwanych) podczas jazdy osiagam wartosci od -3% do 3%, natomiast podczas postoju zaczyna sie od -9.6% i wchodzi powoli do gory konczac na 0%.
Czy te minusy do normalne?


i minusy i plusy są normalne ale ich wartości powinny być jak najniższe

_________________
DISItune


02 Kwi 2011, 12:36
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
OK.
Podczas jazdy wartosci odcyluja okolo -3 do 3, to max. Martwi mnie jalowy bieg: -7 do -8.6

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


02 Kwi 2011, 14:07
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2726
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
-3 <> 3 to jeszcze przyzwoicie, wolne obroty to Ty oszczaj sikiem prostyn, obciążenie silnika jest żadne. Pozostaje pytanie jakie masz LTFT przy WOT a to chyba się inaczej sprawdza, bo nawet jak pokazuje zero to się potrafi rozjezdzac AFR żądany od rzeczywistego (u mnie tak było) <oczy>

obawiam się że wracamy do punktu wyjścia czyli wiesz że nic nie wiesz :|

_________________
DISItune


02 Kwi 2011, 14:33
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
No to sobie pokalibrowalem <ściana>
W polowie dostrajania, otworzylem maske i moim oczom ukazal sie stozek akpiacy oleejem. Kurna tak sie spieszylem z czyzsczeniem tego hovna, ze za duzo oleju dalem. Przeczyscielm jeszcze raz na spokojnie, odpalilem samochod i co? LTFT na poziomi 10,5 na idle. Masakra. Widac olej pozapychal filtr i ECU dostalo czkawki po ponownym oczyszczeniu.
Zrobilem reset ECU id od nowa kalibruje.

Jak na razie wyglada obiecujaco (50km przejechane):
LTFT:
Idle: -7.8
Jednostajana predkosc: -4
Przyspieszanie: 0 ...w porywach do 0.8 <peace> <peace>

AFR
Stale: 14.7 ( Idle oraz jazda).

Z oczywistych wzgledow WOT nie mierzony.

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


Ostatnio edytowany przez Burdoror 05 Kwi 2011, 14:37, edytowano w sumie 2 razy



05 Kwi 2011, 14:18
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2726
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
jaki olej? ten do stozka? czy silnikowy <boje sie>

jak kapie to dałes jakieś 300000000000000000 razy za dużo, ciekawe co na to Twoja przepływka <glupek2>

_________________
DISItune


05 Kwi 2011, 14:30
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Nie, kurna slonecznikowy hahaha
Ten do czyszczenia. DAlem za duuuuzo, fakt. Pewnikiem zagapilem sie, spieszylem itp. Teraz jest juz ok.

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


05 Kwi 2011, 14:36
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 756
Auto: 6 MPS
Sorry chłopaki ale nie rozumiem o czym piszecie, jeżeli MAF podaje błędne ( symetrycznie, czyli nie jest zepsuty tylko źle zestrojony ) wartości to i tak da się wystroić ECU dawką paliwa do pożądanego AFRa, czy się mylę ??


05 Kwi 2011, 21:53
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.