Obecny czas: 17 Lut 2019, 17:46



Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 [2.3 DISI] Kalibracja MAF 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Nie kazdy korzysta z Mapteca:(
W moim przypadku przez "zalanie" filtra olejem, wartosci byly przez ECU blednie odczytywane. Teraz dostrajam MAF od nowa. Rozchodzi sie zarowno o AFR, jak i o LTFT. ECU "uczy sie" ilosci przeplywajacego powietrza i dostraja do tego ilosc podawanego paliwa. I sedno w tym, by na spokojnie dostroic MAF tak, aby przy WOT wartosc AFR oscylowala w granicach 10 a LTFT bylo jak najblizej zera.

W moim przypadku dziwi mnie LTFT (-7, -8) w idle. Niby nie mam sie co martwic, bo silnik nie jest obciazony, to i tak roznica pomiedzy idle a jazda jest spora.
Jak Misiek napisal - jedyna mozliwoscia (w moim przypadku) jest zmiana dolotu - jesli oczywscie strojenie nie pomoze. Nie moge doczekac sie chwili prawdy przy WOT.

A terez Misiek bedzie poprawial glupoty, ktore nabazgralem :)

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


05 Kwi 2011, 22:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Czas kalibracji zakonczony. nie robilem ostatecznego testu, ale ponizej znajdziecie logi (zdjecie i wykres).
Powiedzcie, co o tym sadzicie? Oczywiscie nie ma tu mowy o WOT.

Image

Plik jest dlugi, wiec wrzucam dwie wersje:
HTML: http://tnij.com/MAF_Kalibracja_80km
XLS (do pobrania): http://tnij.com/MAF_Kalibracja_80km_xls

Z gory dzieki za opinie.

Podsumowanie (bardzo ogolne):
LTFT
W idle: najczesciej -7.8 i -8.6 ( A bywalo na krotko -9.4!)
Przy jezdzie ze stala predkoscie (tu roznie: -3, -5.5, -4.5...)
Delikatne przyspieszanie: 0, 0.8, 3.1..


mirek_krk napisał(a):
(...)jeżeli MAF podaje błędne ( symetrycznie, czyli nie jest zepsuty tylko źle zestrojony ) wartości to i tak da się wystroić ECU dawką paliwa do pożądanego AFRa, czy się mylę ??


Podziel sie, jak to zrobic?

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


06 Kwi 2011, 12:22
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 766
Auto: 6 MPS
Mapę WOT dopasowuje do AFRa jaki chcę osiągnąć, ja mu 11,8 on mi przy jeździe 11,5, to ja mu 12 on mi 11,7 i tyle :)


07 Kwi 2011, 20:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2772
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
mirek_krk napisał(a):
Mapę WOT dopasowuje do AFRa jaki chcę osiągnąć, ja mu 11,8 on mi przy jeździe 11,5, to ja mu 12 on mi 11,7 i tyle :)


ja mu 11,5 a on mi 11,5 cud?

_________________
DISItune


07 Kwi 2011, 21:38
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
No to potestowalem na WOT.
Ja mu gaz do dechy, a on AFR 12, LTFT rowniutkie 0.. Kurwa cud, no... I lajza trzyma doladnowanie 120kpa

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


07 Kwi 2011, 22:28
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 766
Auto: 6 MPS
misiekwaw napisał(a):
mirek_krk napisał(a):
Mapę WOT dopasowuje do AFRa jaki chcę osiągnąć, ja mu 11,8 on mi przy jeździe 11,5, to ja mu 12 on mi 11,7 i tyle :)


ja mu 11,5 a on mi 11,5 cud?


W cudzie pomogła zmiana wartości MAF ? :)


08 Kwi 2011, 20:42
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 792
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Odgrzeję starego kotleta, żeby zadać lamerskie pytanie <glupek2>
Czy taka procedurę kalibracji MAFa trzeba robić za każdym razem po zresetowaniu ECU? I czy dotyczy to każdego auta czy tylko tych z pomodzonym dolotem?
Kurfa nie wyobrażam sobie emeryckiej jazdy po mieście aż przez 80 km :|

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


11 Sie 2015, 13:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1134
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
160km <spoko> <spoko>

_________________
Engine made by Dziak Motorsport, Wiseco pistons, Manley rods, GTX2871R, BOV Properfect, WG Tial, King bearings, JBR3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, FMIC 600x300, Damond egr delete kit, Damond oil Catch can stage 3, CPE injector seals, ACT 6 Puck Clutch Kit with Prolite Flywheel, H&R Monotube, Strojenie Disi Tune. ***HP, ***Nm


11 Sie 2015, 14:07
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
Jeżeli masz dobrze skalibrowany MAF sensor to nie musisz, chociaż ja zawsze po odpięciu aku czy wgraniu nowej mapy robię 5-10 km bez WOT, gdyż jak już to kiedyś tutaj zauważyliśmy 3 MPS (a przynajmniej BK), na tendencję do losowych stuków do momentu w którym ECU zapisuje pierwsze korekty dawek paliwa (LTFT).

_________________
Image


11 Sie 2015, 14:29
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 792
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
A jakie są objawy źle skalibrowanego MAFa? Czuć to w trakcie jazdy czy tylko widać w logach?

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


11 Sie 2015, 15:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.