Obecny czas: 21 Paź 2018, 02:09



Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 [2.3 DISI] Kalibracja MAF 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Nie kazdy korzysta z Mapteca:(
W moim przypadku przez "zalanie" filtra olejem, wartosci byly przez ECU blednie odczytywane. Teraz dostrajam MAF od nowa. Rozchodzi sie zarowno o AFR, jak i o LTFT. ECU "uczy sie" ilosci przeplywajacego powietrza i dostraja do tego ilosc podawanego paliwa. I sedno w tym, by na spokojnie dostroic MAF tak, aby przy WOT wartosc AFR oscylowala w granicach 10 a LTFT bylo jak najblizej zera.

W moim przypadku dziwi mnie LTFT (-7, -8) w idle. Niby nie mam sie co martwic, bo silnik nie jest obciazony, to i tak roznica pomiedzy idle a jazda jest spora.
Jak Misiek napisal - jedyna mozliwoscia (w moim przypadku) jest zmiana dolotu - jesli oczywscie strojenie nie pomoze. Nie moge doczekac sie chwili prawdy przy WOT.

A terez Misiek bedzie poprawial glupoty, ktore nabazgralem :)

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


05 Kwi 2011, 22:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
Czas kalibracji zakonczony. nie robilem ostatecznego testu, ale ponizej znajdziecie logi (zdjecie i wykres).
Powiedzcie, co o tym sadzicie? Oczywiscie nie ma tu mowy o WOT.

Image

Plik jest dlugi, wiec wrzucam dwie wersje:
HTML: http://tnij.com/MAF_Kalibracja_80km
XLS (do pobrania): http://tnij.com/MAF_Kalibracja_80km_xls

Z gory dzieki za opinie.

Podsumowanie (bardzo ogolne):
LTFT
W idle: najczesciej -7.8 i -8.6 ( A bywalo na krotko -9.4!)
Przy jezdzie ze stala predkoscie (tu roznie: -3, -5.5, -4.5...)
Delikatne przyspieszanie: 0, 0.8, 3.1..


mirek_krk napisał(a):
(...)jeżeli MAF podaje błędne ( symetrycznie, czyli nie jest zepsuty tylko źle zestrojony ) wartości to i tak da się wystroić ECU dawką paliwa do pożądanego AFRa, czy się mylę ??


Podziel sie, jak to zrobic?

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


06 Kwi 2011, 12:22
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 765
Auto: 6 MPS
Mapę WOT dopasowuje do AFRa jaki chcę osiągnąć, ja mu 11,8 on mi przy jeździe 11,5, to ja mu 12 on mi 11,7 i tyle :)


07 Kwi 2011, 20:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2770
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
mirek_krk napisał(a):
Mapę WOT dopasowuje do AFRa jaki chcę osiągnąć, ja mu 11,8 on mi przy jeździe 11,5, to ja mu 12 on mi 11,7 i tyle :)


ja mu 11,5 a on mi 11,5 cud?

_________________
DISItune


07 Kwi 2011, 21:38
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:12
Posty: 2271
Miejscowość: Wawa
Auto: 3 BK MPS
No to potestowalem na WOT.
Ja mu gaz do dechy, a on AFR 12, LTFT rowniutkie 0.. Kurwa cud, no... I lajza trzyma doladnowanie 120kpa

_________________
FMIC Precision, SSG 3" DP, SSG 3" CBE, Autotech HPFP internals, ACT Street , skrzynia z MPS BL, Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, CPE TIP, Bilstein B14, Tylna lapa TRZ Dog Bone, Stabilizator James Barone Racing, Przewody Hamulcowe HEL, Rota G-force, DBA T3, Ferrodo DS2500, Hawk HPS, strojenie DisiTune


07 Kwi 2011, 22:28
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 765
Auto: 6 MPS
misiekwaw napisał(a):
mirek_krk napisał(a):
Mapę WOT dopasowuje do AFRa jaki chcę osiągnąć, ja mu 11,8 on mi przy jeździe 11,5, to ja mu 12 on mi 11,7 i tyle :)


ja mu 11,5 a on mi 11,5 cud?


W cudzie pomogła zmiana wartości MAF ? :)


08 Kwi 2011, 20:42
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Odgrzeję starego kotleta, żeby zadać lamerskie pytanie <glupek2>
Czy taka procedurę kalibracji MAFa trzeba robić za każdym razem po zresetowaniu ECU? I czy dotyczy to każdego auta czy tylko tych z pomodzonym dolotem?
Kurfa nie wyobrażam sobie emeryckiej jazdy po mieście aż przez 80 km :|

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


11 Sie 2015, 13:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1073
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
160km <spoko> <spoko>

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


11 Sie 2015, 14:07
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
Jeżeli masz dobrze skalibrowany MAF sensor to nie musisz, chociaż ja zawsze po odpięciu aku czy wgraniu nowej mapy robię 5-10 km bez WOT, gdyż jak już to kiedyś tutaj zauważyliśmy 3 MPS (a przynajmniej BK), na tendencję do losowych stuków do momentu w którym ECU zapisuje pierwsze korekty dawek paliwa (LTFT).

_________________
Image


11 Sie 2015, 14:29
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
A jakie są objawy źle skalibrowanego MAFa? Czuć to w trakcie jazdy czy tylko widać w logach?

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


11 Sie 2015, 15:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.