Obecny czas: 17 Gru 2018, 21:02



Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Problem z przednim mechanizmem różnicowym 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 766
Auto: 6 MPS
Jazda na poluzowanej półosi zawsze kończy się wyjechaniem piasty na zewnątrz wraz z połową łożyska, nie zabił się Pan bo grzecznie jechał, wymień łożysko (w kole).

Pod spodem jest łożysko i łożysko i 3 uszczelnienia transferu.


11 Wrz 2016, 02:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Paź 2015, 09:06
Posty: 45
Auto: Mazda 6 MPS 2.3DISI
łożysko w kole niby jest ok,nic się z nim nie stało(zawsze można wymienić jak coś)...a co do grzecznej jazdy to właśnie chyba była "za grzeczna" i tak się to skończyło...z tego co się orientuje mirek_krk ty robisz dyfry itp. ile te łożyska kosztują,są na tyle wyjątkowe że trzeba oryginały czy można znaleźć coś jako zamiennik(mówię o skrzynce rozdzielczej)


11 Wrz 2016, 07:02
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 766
Auto: 6 MPS
Zlej olej z reduktora. Jeśli czysty i kawałków metalu nie ma, to nie reduktor. Naprawiałem ( wymieniałem uszczelniacze jeśli ciekł), jeśli kawałki z korka wypadają to nie ma co naprawiać :-(


11 Wrz 2016, 10:48
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Paź 2015, 09:06
Posty: 45
Auto: Mazda 6 MPS 2.3DISI
Bede w domu to sprawdze...nie zlewalem bo szykowalem sie do calkowitego demontazu...czyli mam rozumiec ze luz poprzeczny to normalna sprawa?


12 Wrz 2016, 13:37
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 766
Auto: 6 MPS
Koło 2 mm, tak.


13 Wrz 2016, 19:37
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Paź 2015, 09:06
Posty: 45
Auto: Mazda 6 MPS 2.3DISI
Odświeżę temat. Z czasem sprawa przedniego mechanizmu sama się rozwiała... (jak nie mam pojęcia)... natomiast wypłynął temat tylnego dyfru...standard ... urwana śruba mocowania i walnięte przeguby na tyle... dyfer naprawiony(nowe gniazda śrub)...przeguby wymienione... wszystko złożyłem... ale nie zakładałem wału...brak czasu,ale i przekonanie,że jak coś jeszcze nie tak to będzie trzeba od nowa rozbierać...tak więc jeździłem przez jakiś miesiąc bez napędu na tył ale z założonymi połosiami i dyfrem. Wszystko było ok(poza brakiem trakcji na przodzie :P ). Założyłem wał...jeden dzień wszystko hulało bez problemu... nowe tarcze z przodu więc nie wariowałem żadnych głupot spokojna jazda. Niestety dzisiaj wyjeżdżam i słyszę tak jak kolega w pierwszym poście jakby przegub strzelał ale dźwięk jest bardziej podobny do krzywej półośki jakby uderzała o jakiś element. Obejrzałem cały spód auta. Wszystko niby jest OK. To tłuczenie wydobywa się jakby z tyłu z lewej strony ale nie cały czas...spokojna jazda 20-80km/h natomiast jak jej przycisne pedał w podłoge nic nie słychać. Wrażenie jakby wybite było gniazdo łożyska z lewej strony w dyfrze ale sprawdzane było wcześniej i żadnego luzu nie było poza tym zanim założyłem wał też było cicho. jakieś pomysły???

A tak ogólnie to podpowie mi ktoś do jakich prędkości rozpędzane są rolki na hamowni 4x4 bo myślę jechać i może wtedy będąc pod autem coś się wyklaruje co to konkretnie na***rdala...


04 Wrz 2018, 12:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Paź 2015, 09:06
Posty: 45
Auto: Mazda 6 MPS 2.3DISI
Doszedłem co i jak... okazało się,że wczesniej wszystkie odgłosy wydobywające się z układu przeniesienia napędu mogły wynikać z uszkodzonego przegubu wewnętrznego tylnej półosi... może dziwne,ale tylko w jednej pozycji przegub dawał oznaki zuzycia... wcześniej kiedy coś minimalnie było słychać obstawiałem najpierw przedni dyfer później tylny... co do przodu drgania przegubu musiały się przenosić poprzez zerwany tylny dyfer na przód natomiast po zregenerowaniu mocowań i usztywnieniu poduszek dyfra cały rezonans zatrzymywał się z tyłu... co ciekawe drgania,tłuszenie metaliczne obcieranie nie występowało zawsze stąd trudno zlokalizować miejsce usterki... wrzucam zdjęcie rozebranego przegubu żeby zobrazować dlaczego uszkodzenie nie występowało zawsze i ujawniało się tylko w określonej pozycji półosi... kuleczki ładnie sobie leża wyrzeźbiły...
Image


05 Wrz 2018, 09:59
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.