Obecny czas: 20 Sie 2018, 16:22



Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
 Wymiana rozrządu - gdzie :) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2014, 13:39
Posty: 125
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Mazda 3 MPS BL
Serwus

Mój MPS ma 84 tyś km na liczniku. Przebieg oryginalny.
Przy uruchamianiu słychać przez 1-2s cichy grzechot łańcucha chyba, a jak się rozgrzeje to mam wrażenie, że na jałowym biegu delikatnie coś cyka po prawej stronie silnika. Cykanie wzrasta wraz z obrotami do 3000 rpm potem znika.
Początkowo myślałem, że to zawór jakiś, wtryskiwacze albo pompa, ale im dłużej słucham tym bardziej mi się wydaje, że to coś związane z łańcuchem. Szczerze to mam nadzieję, że to coś od rozrządu i wymiana załatwi temat, a nic od głowicy, zaworów itp.

Rozważam zakup części do kompletnej wymiany rozrządu z uszczelkami, podkładkami, śrubami.
W Polsce cena za łańcuch, vvt i napinacz to 1500zł, a kompletny rozrząd to 2300zł - minus VAT bo kupię na firmę więc nie ma tragedii.
W USA wychodzi 400$ + wysyłka 60$ + cło więc powiedzmy trochę taniej, ale czekanie mnie dobija ;)

Zatem pewnie skuszę się na części z PL

Robocizna jak niżej:
ASO IMPEX Lublin - 780 Netto
JAKSA - 800 brutto
SSG - 450 netto

Sam się nie podejmę wymiany więc ten wariant odpada. Zatem pytanie do Was koledzy i koleżanki - czy wymienialiście rozrząd i gdzie? Kogo polecacie albo gdzie byście to zrobili na moim miejscu?
I pytanie czy wymieniać wszystko czy tylko 3 elementy (łańcuch, vvt i napinacz) ?

Niby wszyscy telefonicznie zapewniają, że mają doświadczenie w wymianie rozrządu i niezbędne narzędzia więc nie wiem komu zaufać.

Proszę o wsparcie duchowe :D

_________________
3MPS/SRI-CS/GFB-BOV/BILSTEIN B12 KIT/EXHAUST: MAGNAFLOW 4"


17 Wrz 2014, 10:09
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 19 Sty 2011, 13:44
Posty: 246
Miejscowość: Warszawa
Mój zestaw kompletnego rozrządu + pasek do osprzętu + zimniejsze NGK z przesyłką na gotowo wyszło w granicach 1350 zł. Moim zdaniem to spora różnica niż graty tutaj.

Rozrząd wymieniała mi Jaksa.
Pomimo tego że zrobili dobrze to bym pojechał do Impexu.
No chyba że ktoś się na nich naciął a nie słyszałem.


17 Wrz 2014, 10:32
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2014, 13:39
Posty: 125
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Mazda 3 MPS BL
Onyx zdradź gdzie kupowałeś części?
Gotowy zestaw czy kompletowałeś sam?

_________________
3MPS/SRI-CS/GFB-BOV/BILSTEIN B12 KIT/EXHAUST: MAGNAFLOW 4"


17 Wrz 2014, 11:04
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 19 Sty 2011, 13:44
Posty: 246
Miejscowość: Warszawa
Z tego co pamiętam to zestaw był zamawiany tu:
http://onlinemazdaparts.com/

Kompletowany ale nie sam.
Któryś z bardziej zorientowanych chłopaków może Ci podpowie co trzeba.
A nie stresowałbym się na Twoim miejscu na oczekiwanie na paczkę. W moim przypadku wyszło około trzech tygodni.
Moim zdaniem nie ma sensu przepłacać w PL.


17 Wrz 2014, 11:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
michas napisał(a):
Przy uruchamianiu słychać przez 1-2s cichy grzechot łańcucha chyba (...)

Z tego co się orientuję to jest to normalne, napinacz łańcucha potrzebuje chwili żeby w pełni wkroczyć do akcji, no chyba że mówisz tutaj o waleniu łańcucha o pokrywę zaworów - wtedy to już co innego.

michas napisał(a):
(..) a jak się rozgrzeje to mam wrażenie, że na jałowym biegu delikatnie coś cyka po prawej stronie silnika. Cykanie wzrasta wraz z obrotami do 3000 rpm potem znika.

Nie wiem o której prawej stronie mówisz, ale jeżeli chodzi o stronę kierowcy to również jest to normalne - po tej stronie pracuje HPFP która charakterystycznie "cyka".

Tak czy inaczej przed niepotrzebną wymianą, proponuję podjechać do kogoś kto będzie w stanie zdiagnozować czy problem naprawdę istnieje :)

_________________
Image


17 Wrz 2014, 12:12
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2014, 13:39
Posty: 125
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Mazda 3 MPS BL
Feat prawa strona siedząc za kierownicą czyli cykanie jest po stronie pasażera. Bardzo bym chciał, żeby był normalny objaw w tym aucie, ale jakoś nie brzmi to zdrowo ;)
Spróbuję posłuchać dokładniej z którego miejsca dochodzą i coś bardziej nakierować :)

_________________
3MPS/SRI-CS/GFB-BOV/BILSTEIN B12 KIT/EXHAUST: MAGNAFLOW 4"


17 Wrz 2014, 12:22
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 30 Maj 2012, 11:07
Posty: 627
Auto: Evo IX
Ok kolego :) Na poczatek wrzuc krotki filmik jak odpalasz autko po nocy. Jak bedzie slychac vvt to wszystko Ci powiem tzn. gdzie kupic, co kupic i gdzie zrobic. Nie stresuj sie za bardzo :)


18 Wrz 2014, 11:26
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Maj 2011, 13:56
Posty: 396
Miejscowość: KrK
Auto: 6 MPS
Stary, cykanie jest ok bo to łańcuch! Jak bedzie klekotac jak dieslel i az w środku bedzie słychać to wtedy zajeżdżaj do Mirka z Abbco w Krakowie i po sprawie.


19 Wrz 2014, 19:23
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2014, 13:39
Posty: 125
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Mazda 3 MPS BL
Witam

Pochwalę się co i jak :)
Wymieniłem rozrząd i problem zniknął, ale po kolei.

Zdecydowałem się kupić rozrząd w Polsce - mam działalność więc odliczę VAT i koszty na firmę więc nie ma tragedii.
Do wymiany rozrządu wybierałem pomiędzy Jaksą, a salonem w Lublinie ze względu na polecenia ludzi.
Wybrałem Jaksę, umówiłem się na konkretny termin. Wymiana miała trwać 1 dzień, ale wyszły 2 dni. Dobrze, że miałem gdzie spać w Wawie to nie odczułem tego nawet.

Ciekawa historia - wracając do domu jechałem pierwszą godzinę w korkach nie mogąc nawet przycisnąć auta i sprawdzić jak idzie. Na ekspresówce na Radom pierwsze przyciśnięcie gazu, obrotomierz się rozkręca i nagle..... PACH silnik szarpie, coś przerywa bardzo brutalnie. Oblały mnie poty, próbuję jeszcze raz i powtórka z rozrywki. Dzwonię do Jaksy, odebrali. Zapewniają mnie, że wszystko OK musi być, no a jednak auto nie przyspiesza. Wkurwiony dojechałem do domu postanowiłem, że następnego dnia wszystko sprawdzę.
Generalnie auto przy delikatnym przyspieszaniu jechało normalnie, ale w przypadku ostrego buta potwornie przerywało i szarpało silnikiem. Koszmar.

Zdjąłem IC, przeczyściłem cewki chociaż wszystko było idealnie suche i czyste, przy okazji ustawiłem na świecach szczeliny na 0.75 mm, powpinałem wszystkie wtyczki raz jeszcze i jadę na jazdę próbną.
Dalej przerywa. Wkurwienie x1000. Wracam do garażu, szukam dalej. Patrzę i widzę, za silnikiem od strony grodzi coś jest nie halo. Są 2 wężyki podciśnienia z czego jeden wisi sobie luzem. Wpinam węża auto jeździ prawidłowo.

Pracę Jaksy oceniam 8/10. Byłoby 10/10, bo rozrząd wymienili porządnie, ale zajebali na takim błachym problemie. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że mechanik który się przejechał autem po wymianie rozrządu wiedział o problemie i pozwolił mi wyjechać z warsztatu z tym problemem.

Taka historia.

A cykanie, które było ewidentnie słyszalne pochodziło albo od wariatora albo napinacza, w każdym razie na nowych częściach jest cisza i piękna praca DISI.

Zniknęło też 2-sekundowe grzechotanie przy odpaleniu silnika, więc nie jest to normalny objaw jeśli komuś grzechocze łańcuch na zimnym silniku ;]

Jestem spokojny.

_________________
3MPS/SRI-CS/GFB-BOV/BILSTEIN B12 KIT/EXHAUST: MAGNAFLOW 4"


11 Lis 2014, 18:43
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
michaś,
przy jakim przebiegu wymieniałeś rozrząd?

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


12 Lis 2014, 11:58
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.