Obecny czas: 15 Lip 2018, 21:57



Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
 Sprężyny Eibach 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1127
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
daj znać jak Ci się sprawuje ta kombinacja.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


09 Mar 2018, 13:56
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 82
Auto: Mazda 3 MPS BL
Tak napisze, sam jestem ciekawy.

Myśle że do takich sprężyn trzeba mieć nowe amortyzatory.
Niektóży montują na stare amortyzatory sprężyny Eibach albo H&R i dziwią się że Auto potem pływa.

Napewno sie takie spreżyny lepiej sprawują na Bilstein B8 ale myśle że na codzienną szybką jazde po normalnych drogach wystarczy też Bilstein B4.

No ale zobaczymy jak bedzie.

Pozdrawiam


09 Mar 2018, 14:37
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 82
Auto: Mazda 3 MPS BL
zobaczymy kiedy znajde czas to wbudowac.


Załączniki:
Bild_4.jpg
Bild_4.jpg [ 72.53 KiB | Obejrzany 214 razy ]
10 Mar 2018, 12:05
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2761
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
qgp napisał(a):
daj znać jak Ci się sprawuje ta kombinacja.


W teorii ta kombinacja powinna sprawować się bardzo słabo, ponieważ w przypadku MPSów zwykłe amortyzatory aftermarketowe są od zwykłych wersji a sprężyny dedykowane MPSom. To daje w efekcie obniżenie ponad 4cm w stosunku do wyjściowej wysokości, za duże skrócenie skoku pracy amortyzatora, który na dodatek jest wyjściowo miększy niż powinien być. M.in. dlatego pojawiająca się gdzieniegdzie KYB jest krytykowana. Idealne amortyzatory do seryjnych sprężyn to B6, to Eibacha to B8. Choć oczywiście kolega może być zadowolony z miękkiego dobijającego i bujającego zawieszenia, wszystko zależy od oczekiwań.

_________________
DISItune


11 Mar 2018, 12:47
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 82
Auto: Mazda 3 MPS BL
@ DISI
I znowu bez sensowna krytyka. Miałeś Mazda 3 MPS BL na nowych teleskopach Bilstein B4 i 30mm spreżynach Eibach??? A jeśli nie to Z kąd masz te teorie? ???
Nie każdy musi mieć tosamo zdanie i doświadczenie co ty, więc zaakceptuj czasami zdanie innych.
Czasami wydaje mi się, że to co ty tutaj piszeż, to jest automatycznie swięte a wydaje mi się że nie zawsze masz racje i tym razem sie grubo mylisz.
Ale zobaczymy jak wszystkich w buduje , to wtedy szczeže napisze czy miałeś racje.

1. Pierwszy raz słysze że MPSy miały na przedniej osi amortyzatory od normalnej podstawowej wersji. Jak by tak było, to by się to Auto już na twardych MPSkich sprężynach bujało, więc troche dziwna ta teoria i bardzo mało prawdoppdobna.

2. Kto KYB armotyzatory kupuje to jest sam sobie winny. KYB to tanie dziadostwo, dlatego extra kupiłem Bilstein B4 i według numeruw na teleskopach są one właśnie tylko do wersji MPS.

3. Sprężyny Eibach były w wersji MPS jako extra do zamuwienia więc nie wieże że Mazda wtedy guwno sprzedawała.

4. Obojetnie czy Blisten B4 , czy B8 do normalnej wersji przez przypadek się do stanie, Effekt jest wtedy taki sam guwniany jeśli ma się teleskopy do złej wersji.

5. Ale nie martw cie się , bo mam teleskopy Bilstein B4 extra do wersji MPS po sprawdzałem extra numery na teleskopach.

6. jak w buduje to wszystko pomierze i zobaczymy o ile pójdzie w dół i jak sie bedzie jeździło.

7. Miałem kiedyś w Golfie 5 GTI sprężyny Eibach 30mm razem z nowymi amortyzatorami KYB. NIC nie bujało i nic nie dobijało, uważam że było ok.
Ale tanie amortyzatory KYB zaczeły po 40 kkm lać, więc były guwno warte.

8. Dużo ludzi montują sprężyny Eibach albo H&R na stare orginalne amortyzatory, a potem dziwią sie ze te stare amortyzatory nie daje rade i piszą w necie bzdury że orginalne teleskopy nie dają rade.
A właśnie że jak so nowe to daje rade.
My muwimy o spreżynach Eibach 30mm a nie o 80mm, gdzie faktycznie potrzeba skrucone amortyzatory.

9. A nejlepsi są ci eksperci, którzy montóją gwint jak n.p. KW 3 a potem nawet nie wiedzą jak odpowiednio nastawidź wysokość Auta albo twardość amortyzatorze.

To będzie moje doświadczenie i może komuś pomoże, bo w necie tyle bzdur piszą, że nie wiadomo komu wieżyć.


11 Mar 2018, 13:20
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2761
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Edition-Man78 napisał(a):
@ DISI
I znowu bez sensowna krytyka. Miałeś Mazda 3 MPS BL na nowych teleskopach Bilstein B4 i 30mm spreżynach Eibach??? A jeśli nie to Z kąd masz te teorie? ???


Miałem BK na B8 i Eibachu

Edition-Man78 napisał(a):
1. Pierwszy raz słysze że MPSy miały na przedniej osi amortyzatory od normalnej podstawowej wersji. Jak by tak było, to by się to Auto już na twardych MPSkich sprężynach bujało, więc troche dziwna ta teoria i bardzo mało prawdoppdobna.


Czytanie ze zrozumieniem się kłania, nic nie pisałem o fabrycznych amortyzatorach
Cytuj:
w przypadku MPSów zwykłe amortyzatory aftermarketowe są od zwykłych wersji


Wiedziałem, że jak tylko coś napiszę to się napniesz jak baranie jaja. I na dodatek znowu bez sensu.

Edition-Man78 napisał(a):
3. Sprężyny Eibach były w wersji MPS jako extra do zamuwienia więc nie wieże że Mazda wtedy guwno sprzedawała.


Gdybyś poświęcił na czytanie ze zrozumieniem tyle czasu co na przypierdalanie się do mnie, zauważyłbyś że nie napisałem ani słowa krytyki w stronę sprężyn Eibach. A sprężyny Eibach były jako fabryczne w Aero Kit.

_________________
DISItune


11 Mar 2018, 14:04
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2761
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Edition-Man78 napisał(a):
5. Ale nie martw cie się , bo mam teleskopy Bilstein B4 extra do wersji MPS po sprawdzałem extra numery na teleskopach.


Gratuluję <spoko>

http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 4=4&12=130

Załącznik:
B4_BL_MPS.jpg
B4_BL_MPS.jpg [ 463.55 KiB | Obejrzany 188 razy ]


http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 4=4&12=130

Załącznik:
B4_BL.jpg
B4_BL.jpg [ 460.36 KiB | Obejrzany 188 razy ]

_________________
DISItune


11 Mar 2018, 14:39
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 82
Auto: Mazda 3 MPS BL
No to teraz zupełnie nic nie rozumie.

Byłem właśnie na tej samej stronie von ty I jak wybiore Mazde 3 MPS to mi pokazuje tą samą strone co tobie i nie rozumie dlaczego na tej liscie z jednej strony pisze że do MPSA to jest a z drugiej strony że do standardowego podwozia.
To te amortyzatory B4 do MPS sie nadają czy nie?

Według tego co oni na tej stronie piszą to Bilstein B4 jest do Mazda 3 MPS BL, dlatego stoi też na liście, ale masz racje, bo pisze też że do orginalnego zawieszenia.
Więc wydaje mi się, że mają na mysli, że B4 do MPS można brać jeśli sprężyny są orginalne, czy źle rozumie?

A jeśli nie ma się orginalnych sprężyn, tylko n.p. Eibach to proponują i polecają B6 albo B8, dobrze to rozumie?


11 Mar 2018, 16:49
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2761
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Edition-Man78 napisał(a):
No to teraz zupełnie nic nie rozumie.


I to główny problem, cały czas nie próbujesz zrozumieć że ktoś już to "przerobił" i nie krytykuje Twoich decyzji "po złości" tylko może mieć większe doświadczenie z MPSami niż Ty. Chociaż teraz chyba próbujesz <spoko>

Edition-Man78 napisał(a):
Byłem właśnie na tej samej stronie von ty I jak wybiore Mazde 3 MPS to mi pokazuje tą samą strone co tobie i nie rozumie dlaczego na tej liscie z jednej strony pisze że do MPSA to jest a z drugiej strony że do standardowego podwozia.
To te amortyzatory B4 do MPS sie nadają czy nie?

Według tego co oni na tej stronie piszą to Bilstein B4 jest do Mazda 3 MPS BL, dlatego stoi też na liście, ale masz racje, bo pisze też że do orginalnego zawieszenia.
Więc wydaje mi się, że mają na mysli, że B4 do MPS można brać jeśli sprężyny są orginalne, czy źle rozumie?

A jeśli nie ma się orginalnych sprężyn, tylko n.p. Eibach to proponują i polecają B6 albo B8, dobrze to rozumie?


Bo nie ma dedykowanych amortyzatorów do MPSów. Są wspólne ze zwykłymi wersjami. B4 będzie poprawnie działało z seryjnej długości sprężynami.
Eibach to około -2cm dodatkowo od serii w MPS.

Przyjmuje się, że normalny amortyzator zachowuje poprawną charakterystykę pracy do max 3 cm obniżenia. Fabryczne zawieszenie w MPS jest niższe o około 2cm od zwykłych wersji. Więc te amortyzatory mają prawo w miarę poprawnie działać na seryjnych sprężynach w MPSie, choć część nawet na seryjnych sprężynach nie działa. Po dodatkowym obniżeniu sprężynami Eibach, które są dedykowane do MPSa a nie do zwykłych wersji, łączne obniżenie to ponad 4cm. Czyli wykracza poza przyjętą tolerancję amortyzatorów i te mogą nie pracować prawidłowo z uwagi na zbytnie skrócenie ich skoku i zmianę wyjściowych parametrów pracy. Dlatego do seryjnej wysokości sprężyn wielokrotnie polecaliśmy na forum B6, a do Eibachów B6 lub B8, w zależności od preferencji, ale najlepiej B8 bo B8 są do obniżanego zawieszenia.

_________________
DISItune


11 Mar 2018, 17:25
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 82
Auto: Mazda 3 MPS BL
Więc nie ma co gratulować bo wszystko jest ok.

Mazda 3 Mps Bl podałeś, więc wyświetliło liste pasujących amortyzatorów do Mazdy 3 MPS BL.

Pisze przy tym, że jest to normalny amortyzator do Mazdy MPS do seryjnego zawieszenia, więc gdzie tu Problem?
Pasuje? Według listy Eibach własnie pasuje.

A seryjny MPS BL jest tylko 10mm niższy niż normalny Mazda 3 Mps.
A Eibach daje dodoatkowe 25 mm wiec razem około 35mm...

A to że ja do tego twardsze sprężyny Eibach w buduje to inne sprawa.
Ale Mazda orginalne niebieskie sprężyny Eibach też razem z orginalnymi amortyzatorami wsadzali i było ok.

Zobaczymy popatrzymy, więc nie rób paniki. <panic>


11 Mar 2018, 17:32
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.