Obecny czas: 22 Wrz 2018, 12:46



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 uszkodzony wentyl przy czujniku ciśnienia BL 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1158
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Koledzy,
ułamał mi się ten wentyl (komin, czy jak to się tam fachowo nazywa) przy czujniku ciśnienia w feldze.
Image

Miałem niskie ciśnienie więc pojechałem dopompować. Wentyl mi się ułamał w ręce praktycznie. Oczywiście całe powietrze wyleciało (przy okazji dowiedziałem się że mam na tyle założone opony run-flat, fajna sprawa <oczko> ). Podjechałem do fachury, który mi to rozmontował z felgi, zastąpił póki co zwykłym wentylem.
Pytanie - czy dostanę taki wentyl w wersji jakiejś mosiężnej, stalowej, nie-aluminiowej żeby wymienić i mieć z tym spokój, żeby się znowu nie ułamało ze starości?
Gdzie czegoś takiego szukać?

P.S. Jak się jeździ bez jednego czujnika ciśnienia, to kontrolka najpierw miga przez jakiś czas, później dopiero się zapala na stałe - to tak BTW.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


14 Wrz 2015, 21:59
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:20
Posty: 1143
Auto: Mazda 3 MPS BL
Dlugo zglebialem ten temat... no f...n way. Zapraszam do sklepu po caly czujnik. Przynajmniej pol roku temu jeszcze nie bylo alternatywy na calym swiecie. Wyczesalem ebay i inne takie od Tajwanu po US.

Mozna nowki kupic ok 150 zl.

_________________
Głowix


23 Wrz 2015, 20:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1158
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
no mam na uwadze zakup nowego... tylko że to znowu się za ileś tam lat utleni, więc rozwiązanie takie sobie... co prawda mam nadzieję, że za 5 lat będę mógł sobie pozwolić na nowe auto, ale wyznaje maksymę że jak coś robić to porządnie.
Obecnie mam taki plan - może zgłębiałeś i taki temat? - żeby zlecić w jakimś zakładzie odlanie takiego elementu ;) Nie wiem na ile to jest realne - jeszcze się za to nie zabrałem.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


23 Wrz 2015, 21:49
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:20
Posty: 1143
Auto: Mazda 3 MPS BL
Koszt zlecenia czegos takiego malo oplacalny. O ile wykonanie to grosze to o tyle przygotowanie formy przewyzsza cene czujnika. Chyba, ze jakas zrzuta na forum itd. Trzeba tez zglebic materialy, zeby to trzymalo szczelnosc i jednoczenie nie reagowala z felga. Ogolnie gruby temat.

Fachowo to sie nazywa "giza". Na allegro mozna kupic do roznych modeli, ale bardziej popularne niz nasze. Jak pytalem firmy tym handlujace o zrobienie "naszego" to nie byly zainteresowane zupelnie.

_________________
Głowix


24 Wrz 2015, 19:24
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 30 Paź 2014, 14:39
Posty: 71
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 3 MPS BL
Temat z zaworkiem - giza do ogarnięcia za kilkanaście srebrników. Kupuję się o takie cuś za 19 pln + przesyłka:
http://allegro.pl/zawory-do-czujnikow-c ... 48510.html
nie jest jednak kolorowo bo akurat do czujników continentala jak powyżej na zdjęciu nie działa metodą plug&play dla porównania:
Image
powyżej nowa giza + stara + nowa po przeróbce. Czas operacji kilka minut, żeby jeszcze wizualnie było ładnie - kilkanaście minut - nieoceniony jest dremel i jakaś końcówka do obróbki metali. Na upartego da się to ogarnąć tzw. flexem ale trzeba uważać a paluchy :)
Efekt później jest taki:
Image

głowix - jeszcze raz dzięki za transakcje <oczko>


26 Paź 2015, 21:15
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1158
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Marcin! Dziękuję.

Zamawiam gizy w takim razie z alledrogo i zabieram się za przeróbki ;)

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


26 Paź 2015, 21:36
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 30 Paź 2014, 14:39
Posty: 71
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 3 MPS BL
Zerknij na to, chyba jednak są do naszych czujników i powinny podejść bez przeróbki:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-czuj ... 63899.html


26 Paź 2015, 22:03
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 15:20
Posty: 1143
Auto: Mazda 3 MPS BL
Na zdjeciu jest zupelnie inna odleglosc felga-czujnik. Trzeba przynajmniej dopytac, czy ten spód się przesuwa..... Jezeli tak to moze byc ok. Ja osobiscie temat zglebialem dobre 1.5 roku temu i wtedy nie bylo szans.

_________________
Głowix


26 Paź 2015, 22:09
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1158
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
pytanie - czy każdy czujnik tpms nadający w na 433mhz jest zamiennikiem do mazdy 3 mps? Widzę, że takie same badziewia są montowane również do suzuki, fordów, fiatów i różnią się jedynie numerkiem seryjnym.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


09 Mar 2016, 14:03
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1158
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Siema. Kupiłem 4 czujniki do drugiego zestawu kół. Niestety lampka tpms nie chce zgasnąć. Czy jest jakaś procedura wgrania nowych czujników? Coś tam wyczytałem i próbowałem na postoju 15 minut stać z stacyjka na acc a potem jeździć przez 15 minut ale nic się nie zmieniło. Może do wersji z keyless jest jakaś inna procedura. Ewentualnie po prostu złe czujniki kupiłem. Miały różne numery.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


03 Kwi 2016, 13:03
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.