Obecny czas: 10 Gru 2018, 07:29



Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
 stabilizator tylny / Rear Sway Bar / czy można kupić w PL? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1191
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Cześć!

ponieważ dawno w maździe mi się nic nie zużyło / popsuło / uszkodziło, to na nowy rok Madzia przygotowała mi wizytę w serwisie z zawieszeniem ;) (Po postoju na mrozie, na wybojach coś zajebiście głośno skrzypi - na moje ucho tylne zawieszenie, ale zdiagnozuję to dopiero w piątek).

Podążając za maksymą "jak się bawić, to się bawić...", doszedłem do wniosku, że zmienię przy okazji RSB w aucie. I tutaj chciałem się poradzić Was - czy w Polsce da się to kupić?
Widziałem w wątku Burdoror'a, że niby z 4turbo można kupić, ale nie wiem czy to dla Guciora po znajomości sprowadzają z USA czy normalnie na życzenie ;)?
W topendpower.pl widzę tylko stabilizatory do BK (to nie są te same?), poza tym sklepem nie udało mi się nic namierzyć. Druga sprawa - czy w ogóle warto szukać w Polsce czy od razu ciągnąć z USA?

Przy okazji - polecacie jakieś "wspomagające" mody do zawieszenia przy okazji RSB? Myślałem póki co tylko o tym i sprawdzeniu organoleptycznie czy jest już wystarczająco dobrze, ale może macie jakieś doświadczenia?

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


05 Sty 2016, 10:11
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
qgp napisał(a):
Po postoju na mrozie, na wybojach coś zajebiście głośno skrzypi - na moje ucho tylne zawieszenie, ale zdiagnozuję to dopiero w piątek.

Zgadza się, to zawieszenie a konkretniej tanie amortyzatory polskiej produkcji, miałem to samo i pisałem o tym na forum już dobrych kilka lat temu. No chyba że masz już coś innego niż OEM, wtedy przyczyny trzeba szukać w elementach metalowo-gumowych.

qgp napisał(a):
I tutaj chciałem się poradzić Was - czy w Polsce da się to kupić?

Nie, jeżeli chodzi o części tuningowe to w naszym kraju nie kupisz praktycznie niczego.

qgp napisał(a):
W topendpower.pl widzę tylko stabilizatory do BK (to nie są te same?), poza tym sklepem nie udało mi się nic namierzyć.

Bo BK i BL powinny być te same, ale pewności nie mam. Inna sprawa jest taka, że topendpower nie ma tych części na stanie tylko sam sprowadza je ze stanów dokładając jeszcze swoją marżę.

qgp napisał(a):
Przy okazji - polecacie jakieś "wspomagające" mody do zawieszenia przy okazji RSB? Myślałem póki co tylko o tym i sprawdzeniu organoleptycznie czy jest już wystarczająco dobrze, ale może macie jakieś doświadczenia?

Zależy czego wymagasz od zawieszenia i jaki masz budżet.

_________________
Image


05 Sty 2016, 10:47
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 792
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Hehe uprzedziłeś mnie z tym wątkiem bo u siebie mam to samo. Skrzypi niemiłosiernie. Wydaje mi się, że zarówno z tyłu jak i z przodu. Podejrzewam gumy stabilizatora chociaż niedawno wymieniałem wszystkie 4. Jak silnik się rozgrzeje i gumy dostaną trochę ciepła to skrzypienie ustaje. Widać gumy nie wytrzymują tak dużych mrozów.
Co do RSB to ja bym chyba spoglądał za ocean ;)

Edit: Feat ja mam u siebie B6 na przodzie i KYB na tyle i skrzypi więc to raczej nie amortyzatory.

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


05 Sty 2016, 10:52
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
piterus87 napisał(a):
Podejrzewam gumy stabilizatora chociaż niedawno wymieniałem wszystkie 4. Jak silnik się rozgrzeje i gumy dostaną trochę ciepła to skrzypienie ustaje. Widać gumy nie wytrzymują tak dużych mrozów.

Zgadza się, tuleje stabilizatora również mogą być przyczyną, aczkolwiek w takiej opcji powinny skrzypieć cały czas (ew. nieznacznie bardziej na mrozie). Ja mam u siebie na przodzie zestaw powerflexa i potrafi sobie skrzypnąć od czasu do czasu niezależnie od temperatury, no ale taki urok poliuretanu.

piterus87 napisał(a):
Edit: Feat ja mam u siebie B6 na przodzie i KYB na tyle i skrzypi więc to raczej nie amortyzatory.

U mnie odgłos starego tapczanu na mrozie był domeną seryjnych amortyzatorów, KYB to raczej zamiennik podobnej jakości, więc może zachowywać się podobnie, aczkolwiek kto wie.

_________________
Image


05 Sty 2016, 11:07
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1191
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Feat napisał(a):
qgp napisał(a):
Po postoju na mrozie, na wybojach coś zajebiście głośno skrzypi - na moje ucho tylne zawieszenie, ale zdiagnozuję to dopiero w piątek.

Zgadza się, to zawieszenie a konkretniej tanie amortyzatory polskiej produkcji, miałem to samo i pisałem o tym na forum już dobrych kilka lat temu. No chyba że masz już coś innego niż OEM, wtedy przyczyny trzeba szukać w elementach metalowo-gumowych.

qgp napisał(a):
Przy okazji - polecacie jakieś "wspomagające" mody do zawieszenia przy okazji RSB? Myślałem póki co tylko o tym i sprawdzeniu organoleptycznie czy jest już wystarczająco dobrze, ale może macie jakieś doświadczenia?

Zależy czego wymagasz od zawieszenia i jaki masz budżet.


Dzięki za odp. Amory z tyłu to fabryczne (i tak dziwne że tyle wytrzymały). Można je zmienić na coś sensownego?

Zawieszenie u mnie i tak wymaga uwagi, zauważyłem to już jakiś czas temu. Prowadzenie nie było takie jakbym chciał, podejrzewałem tylne amortyzatory, ale do tego momentu nic z tym nie robiłem, bo w normalniej jeździe praca-dom, sprawowało się mimo wszystko bdb. Zauważyłem natomiast. że przy jeździe szybszej (~120km/h) po w miarę prostej drodze (bez dziur, ale z nie do końca płaskiej - tj. delikatne pofalowanie), tył potrafił nieprzyjemnie podskakiwać - podejrzewam, że to wina zużytych / kończących się amortyzatorów właśnie <niewiem>
Przy okazji w piątek sprawdzę też elementy gumowe oraz końcówki, bo nie wiem czy stuki które czasami słyszę są jeszcze w granicy normy czy już coś tam się zużyło.

Co do oczekiwań - nie szukam ekstremalnej twardości ani nie oczekuje wyczynowych możliwości. Auto jest moim dailydriver`em, jeżdżę w zasadzie dość delikatnie i szkoda mi ładować wiele pieniędzy w sportowy zawias, z którego pewnie nie skorzystam (wolę przeznaczyć te pieniądze na inne mody do mps). Twardość stockowego zawieszenia mi odpowiada, natomiast chciałbym zdecydowanie poprawić prowadzenie w zakrętach - stąd RSB, ewentualnie jakieś rozpórki jeśli to ma sens? Nie wykluczam zmian sprężyn, może nawet obniżenia aczkolwiek mam wątpliwości czy to dobra droga do połączenia ich z stockowym / prawie stockowym zawieszeniem oraz w przypadku dailydrivera.

Z góry dzięki za sugestie.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


05 Sty 2016, 11:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
qgp napisał(a):
Dzięki za odp. Amory z tyłu to fabryczne (i tak dziwne że tyle wytrzymały). Można je zmienić na coś sensownego?

Oczywiście że tak <zeby> Wszystko zależy od budżetu. Najbardziej popularną opcją na forum w relacji cena/jakość są chyba bilsteiny b6/b8. Niestety nie mogę nic powiedzieć na temat tego jak się na tym jeździ, ponieważ od dłuższego czasu poruszam się na gwincie od KW. Auto jest co prawda twarde i mniej komfortowe niż seria, ale w zakrętach idzie jak szatan :) Coś za coś.

qgp napisał(a):
Co do oczekiwań - nie szukam ekstremalnej twardości ani nie oczekuje wyczynowych możliwości. Auto jest moim dailydriver`em, jeżdżę w zasadzie dość delikatnie i szkoda mi ładować wiele pieniędzy w sportowy zawias, z którego pewnie nie skorzystam (wolę przeznaczyć te pieniądze na inne mody do mps). Twardość stockowego zawieszenia mi odpowiada, natomiast chciałbym zdecydowanie poprawić prowadzenie w zakrętach - stąd RSB, ewentualnie jakieś rozpórki jeśli to ma sens? Nie wykluczam zmian sprężyn, może nawet obniżenia aczkolwiek mam wątpliwości czy to dobra droga do połączenia ich z stockowym / prawie stockowym zawieszeniem oraz w przypadku dailydrivera.

Ja w takim przypadku zaczął bym od jakiegoś zestawu obniżającego np. od eibacha. Sprężyny nie są drogie, a napewno delikatnie utwardzą zawias, obniżą środek ciężkości i nieznacznie ograniczą przechył nadwozia w zakrętach.

_________________
Image


05 Sty 2016, 11:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1191
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
http://www.eibach.pl/eibach-mazda-3-(bl)-e10-55-013-03-22-pi-2115.html

Ten zestaw? Cena w sumie spoko. Taniej niż od amerykańców w zasadzie. Może się na to skuszę. Do tego ten RSB i powinno być ok. No i oczywiście muszę sprawdzić amory plus gumowe elementy.

Te bilsteiny b6/b8 to też trzeba z ameryki ściągać? Przy okazji widzę, że ich cena jest dość wysoka :P

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


05 Sty 2016, 13:50
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 792
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Bilsteiny możesz kupić w PL :)

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


05 Sty 2016, 14:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1191
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
tak, już trafiłem na stronę tego zerkopola czy jak im tam ;)

Edit - a w przypadku jakby brać z eibachem prokit, to ebachy b6 czy b8? Coś ostatnio na zlocie rozmawialiśmy że jedne znich są bardziej pod obniżające sprężyny? Czy mi się coś pomyliło?

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


05 Sty 2016, 14:27
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 792
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
B6 są do normalnych sprężyn. B8 do obniżonych

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


05 Sty 2016, 14:32
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.