Obecny czas: 18 Sie 2018, 11:24



Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 P 0139 i P 2096 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 27 Mar 2016, 16:46
Posty: 18
Miejscowość: Suwałki
Auto: mazda 3 MPS 2009
Witam, mps3 2009, mam cichą nadzieję że ktoś coś pomoże w temacie, coś podpowie :D po zakupie auta po kilkudziesięciu km wywalił błąd P2096- korekcja dawki paliwa za katalizatorem, zakupiony emulator na lambdę, skasowany błąd, w między czasie wymiana olei, płynów a nawet filtra paliwa ( jakaś masakra, torebka od herbaty ale wolałem mieć czyste sumienie, była nawet zasyfiona), jazda kilkanaście km i dalej zapala check, tym razem dwa błędy-P 0139 i P 2096 , paliwko oczywiście 98, czy możliwe że jest pusty katalizator ? Czy sonda uwalona ? Po zapaleniu checka auto jakby trochę słabnie, czy ktoś miał podobną sytuację ?
Za każdą odpowiedź będę wdzięczny, jestem przyjąć krytykę na klatę <cfaniak>

_________________
Image


27 Mar 2016, 17:40
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 27 Mar 2016, 16:46
Posty: 18
Miejscowość: Suwałki
Auto: mazda 3 MPS 2009
ktoś tu żyje ?

_________________
Image


30 Mar 2016, 07:30
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 787
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Zrób naj sam pierw analizę spalin. Kosztuje grosze, a będziesz wiedział czy katalizator żyje.

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


30 Mar 2016, 08:24
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
masz jakiś downpipe wstawiony w tym aucie albo inne mody?
Trochę nie rozumiem - czemu montowałeś emulator lambdy? No i czy masz możliwość zrobienia logów?
Auto słabnie, bo niestety przy tych błędach ECU wchodzi w tryb awaryjny.

Bez dodatkowego info to można strzelać, że katalizator do wymiany albo sonda.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


30 Mar 2016, 08:37
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 27 Mar 2016, 16:46
Posty: 18
Miejscowość: Suwałki
Auto: mazda 3 MPS 2009
piterus87 napisał(a):
Zrób naj sam pierw analizę spalin. Kosztuje grosze, a będziesz wiedział czy katalizator żyje.

Tak też zrobię, potem dam znać jak to wyszło.
qgp napisał(a):
masz jakiś downpipe wstawiony w tym aucie albo inne mody?
Trochę nie rozumiem - czemu montowałeś emulator lambdy? No i czy masz możliwość zrobienia logów?
Auto słabnie, bo niestety przy tych błędach ECU wchodzi w tryb awaryjny.

Bez dodatkowego info to można strzelać, że katalizator do wymiany albo sonda.

nie, nie, nic nie modzone, przynajmniej tak wygląda bo auto nie dawno kupione, emulator zamontowałem dla testu po rozmowie z elektrykiem, w sumie nie duży koszt więc można było spróbować, co do logów, gdzieś leży autocom, da się tym zrobić ? Podpowiecie jak ?
downpipe to jest rura zamiast kata ? Tłumika ?

_________________
Image


30 Mar 2016, 21:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 787
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Sprawdzałeś w ogóle tą sondę czy działa? Nie znam autocoma ale jeżeli ma możliwość odczytu danych na bieżąco to sprawdź jakie druga sonda pokazuje napięcie po rozgrzaniu. Powinno mieścić się w zakresie 0 - 1V. Przedtem wypierdziel ten emulator.

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


30 Mar 2016, 22:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 27 Mar 2016, 16:46
Posty: 18
Miejscowość: Suwałki
Auto: mazda 3 MPS 2009
piterus87 napisał(a):
Sprawdzałeś w ogóle tą sondę czy działa? Nie znam autocoma ale jeżeli ma możliwość odczytu danych na bieżąco to sprawdź jakie druga sonda pokazuje napięcie po rozgrzaniu. Powinno mieścić się w zakresie 0 - 1V. Przedtem wypierdziel ten emulator.

Tak, wykręciłem emulator, na razie nie pali się check ale podejrzewam że się zapali, za pierwszym razem po zakupie także zapalił się po kilkuset km, zastanawiam się cay czas nad tym testpipe, jak to wygląda, wywalam sondę, wstawiam rurę, koduje brak sondy, to wszystko ? ile za to m/w biorą ? żebym wiedział przy rozmowie :) Chyba praktycznie dolegliwości z sondą raz na zawsze ustałyby, dźwięk i osiągi sie poprawią ?

_________________
Image


31 Mar 2016, 08:00
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 787
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Test pipe to jest odcinek za katalizatorem i za sondami. Zamiast kata wstawiasz downpipe. Sondy muszą być na swoim miejscu. W drugiej wstawiasz emulator. Przyrost po odprężeniu wydechu jakiś tam będzie ale zauważysz go raczej dopiero po strojeniu.

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


31 Mar 2016, 08:22
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1142
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
hej,

o tym downpipe pisałem wcześniej, bo najwięcej postów o tych dwóch kodach widziałem u osób, które miały właśnie downpipe wstawiony.
Różnica w dźwięku na przykładzie - https://www.youtube.com/watch?v=JioV4tkhjQI
W osiągach też odnotujesz przyrost, bo eliminujesz bodajże drugi katalizator za pomocą test pipe. Pewnie pomogłoby strojenie.

Natomiast - i tutaj proszę o ewentualną korektę osób lepiej obeznanych - nie wyeliminujesz CEL poprzez wywalenie całej sondy. Będzie każdorazowo wyskakiwał po skasowaniu. Musiałbyś mieć ten emulator zamontowany. Może ktoś z forum to przerabiał to się wypowie na podstawie praktyki. Ja tego nie robiłem.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


31 Mar 2016, 08:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 27 Mar 2016, 16:46
Posty: 18
Miejscowość: Suwałki
Auto: mazda 3 MPS 2009
No i analiza pokazała koniec kata, obecnie wyjęty emulator i błąd jest tylko jeden.
Teraz chciałbym się upewnić na 100%, czy wywalenie kata i montaż emu to jest dobra opcja ? Czy nie będzie wbijał na awaryjny ?
Zastanawia mnie jeszcze dla czego po wkręceniu emulatora wyskoczyły dwa błędy, teoretycznie chyba nie powinno być w ogóle ?

_________________
Image


06 Kwi 2016, 16:28
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.