Obecny czas: 18 Paź 2018, 14:56



Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
 Vesratuner vs AccessPort Cobb 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 10 Sie 2015, 14:59
Posty: 224
Auto: Mazda 3 MPS
Sorrki że zawracam gitarę ale zaczął się mały problem, miałem na dniach zamówić AC cobba ponieważ stoję z modami i powoli chciałem robić mapy i wszystko stopniowo ogarniać niestety cobb zablokował swój program i mają coś jakiś kurs robić żeby móc z niego korzystać i trzeba wybulić dodatkowo choć to ma się wyjaśnić na dniach. Z tego powodu AC jest trochę niezbyt przydatny jak się chce samemu coś podziałać. Pytanie moja ci co mają Versatuner czy warto iść w cobba wydac kasy i potem podatkowo na kurs i program czy jeździć na versa z lapkiem. Wiem że cobb ma swoje gotowe mapy pod dane modyfikację nie wiem jak versa bo jeszcze nie ogarnąłem a chodzi mi też o to żeby pokasować czeki i inne bajery.


25 Lip 2016, 20:37
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1183
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Ale chcesz własne auto stroić w Cobbie, czy robić innym ECU tune? Ja tą zmianę polityki Cobba inaczej chyba zrozumiałem (może błędnie). Z tego co ja zrozumiałem, to w dalszym ciągu będziesz mógł sobie sam zmieniać mapę. Nie będą Ci mogli zmieniać mapy inni ludzie / e-tunerzy bez licencji Cobba. I to dla tych e-tunerów mają być te kursy o których piszesz chyba. Tj. Cobb chce mieć sieć certyfikowanych e-tunerów, którzy będą przez nich specjalnie przeszkoleni. Ci e-tunerzy dostaną w zamian za hajs i szkolenie, specjalną wersję Accestunera, która będzie działać z wszystkimi autami. Indywidualny gość, bez certyfikatu / szkolenia, będzie miał wersję Accestunera bez możliwości robienia map innym ludziom. Ale z tego co rozumiem, w dalszym ciągu będzie mógł modzić własną mapę, na własną odpowiedzialność.

Jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi. Tak to przynajmniej rozumiałem jak ostatnio o tym czytałem, a minęło od tego czasu już ze 2 miesiące i było w necie więcej spekulacji niż oficjalnych informacji od cobba.

Tak czy inaczej - moim zdaniem jest to zła decyzja Cobba, nakierowana na zbyteczną próbę kontrolowania e-tunerów. I pod tym względem, pewnie versatune jest teraz lepszym zakupem. Z doświadczenia znam tylko Accestunera, więc o walorach użytkowych Versatune niech się wypowie ktoś inny.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


25 Lip 2016, 22:14
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 10 Sie 2015, 14:59
Posty: 224
Auto: Mazda 3 MPS
Dzięki za odpowiedź. Właśnie za dużo spekulacji i niby ma się wyjaśnić w ciągu paru miesięcy bo szczerze wolał bym iść w cobba ponieważ więcej osób go ma opanowanego i zawsze ktoś prędzej pomoże niż w versa. Zobaczymy narazie czekam jeszcze ale nie chce stać z modami bo leżą w garażu i zaczynają wołać.

Mam nadzieje że jest tak jak piszesz z tymi e-tuneram bo chyba program ogólnie zablokowany teraz jest jak się nie mylę.


26 Lip 2016, 08:23
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1183
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
a jakie mody wstawiasz z ciekawości?

tak na marginesie - jak znam temat software`u i próby ingerowania w swobodę działania, tak jestem przekonany, że ta narzucona blokada nie wyjdzie cobbowi.
Po pierwsze pewnie stracą klientów - bo nie po to ludzie kupowali AP żeby teraz nie móc dawać mapek do modyfikacji i kto wie, czy sami nie przywrócą stanu pierwotnego.
Po drugie - ludzie to nie idioci, minie góra tydzień i w internecie pojawi się instrukcja jak sobie to wszystko na nowo odblokować. Pozostanie tylko niesmak.

Na tą chwilę powiem tylko, że aplikacja i wgrywanie map działa. Powyłączane mam też wszystkie auto-updatey - zarówno AP jak i softu Access tunera, licząc, że zmiany mnie nie dotkną i będę mogł dalej w spokoju wgrywać sobie mapki od e-tunera.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


26 Lip 2016, 09:04
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
Sprawa wygląda tak, że COBB bodajże w maju zablokował możliwość pobierania nowych instancji AccessTunera, natomiast wszystkie dotychczasowe instalacje działają normalnie. Oczywiście powody takiego działania są strasznie mętne, a jak nie wiadomo o co chodzi, to oczywiście chodzi o kasę. COBB zapewne dołoży kilka usprawnień do nowego oprogramowania, ale dodatkowo obciąży każdego opłatą za "szkolenie", która ma wynosić $100-150 i niestety nie chodzi tutaj tylko o tunerów, ale o każdego użytkownika. Puki co na COBBa spadła fala krytyki, więc poczekał bym na rozwój sytuacji, możliwe że pod wpływem presji wycofają się z tego pomysłu. Jedyna opcja na teraz w przypadku AP, to zakup urządzenia razem z plikiem instalacyjnym ATRa. Natomiast jeżeli chodzi o Verse - nie mam doświadczenia w pracy z tym oprogramowaniem, ale kiedyś robiłem rozeznanie i wychodziło na to, że funkcjonalność jest zbliżona do AccessTunera, niestety minus jest taki, że wszystko robisz z laptopa, czyli nie masz możliwości szybkiego logowania i podglądania parametrów jak w przypadku AP co jest moim zdaniem dużą wadą, tym bardziej, że oba produkty są praktycznie w tej samej cenie (jeżeli dobrze pamiętam). Oczywiście mówię ze swojej perspektywy, bo jeżeli AP czy Versa ma być tylko narzędziem do wgrania gotowej mapy przez e-tunera, to nie ma znaczenia na które się zdecydujesz.

_________________
Image


26 Lip 2016, 10:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 1072
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
pytanie czysto teoretyczne, a nie można spiąć versa z jakimś tabletem i mieć podgląd parametrów na stałe? (oczywiście uprzednio montując go w miejsce seryjnej nawigacji ;) )

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


26 Lip 2016, 10:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
Teoretycznie pewnie by się dało, praktycznie nie ma to sensu ze względu na koszt takiej instalacji.

_________________
Image


26 Lip 2016, 11:36
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 10 Sie 2015, 14:59
Posty: 224
Auto: Mazda 3 MPS
Czyli narazie czekam jak sytuacja się rozwinie. Wolałbym cobba bo raczej większą pomoc bym uzyskał od naszych np Feata w celu nauki i rozgryzienia paru problemów.

Mody to w garażu czaka wydech, IC i miałem zamawiać dolot HTP ale narazie odpuszczam i czekam, postaram się za to w tym czasie po ogarniać pierdoły i internalsy przynajmniej.


26 Lip 2016, 12:26
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1183
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
no internalsy powinny się znaleźć raczej szybciej niż później. Zwłaszcza jeśli z wydechem wycinasz jakiegoś kata albo robisz downpipe cały.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


26 Lip 2016, 12:37
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 10 Sie 2015, 14:59
Posty: 224
Auto: Mazda 3 MPS
Kata już ni ma a w garażu downpipe 3" i cały wydeszek też będzie 3 " wiec trzeba zamawiać


26 Lip 2016, 12:56
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.