Obecny czas: 21 Wrz 2018, 18:35



Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
 Vesratuner vs AccessPort Cobb 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52
Posty: 323
Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
licencję versy kupujesz za około $500 z dedykowanym kablem, można zainstalować versę na tablecie, np. Lynx, ale trochę to będzie uciążliwe, bo te tablety wolne są jak nie wiem co, też czekam na rozwój wydarzeń, bo jestem na kupnie, ale nie wiem czego. Jedyny plus, w UK troche spadły ceny cobba v3 jak coś :P

_________________
była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl
jest : szuka się


26 Lip 2016, 23:11
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2766
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Feat napisał(a):
Natomiast jeżeli chodzi o Verse - nie mam doświadczenia w pracy z tym oprogramowaniem, ale kiedyś robiłem rozeznanie i wychodziło na to, że funkcjonalność jest zbliżona do AccessTunera, niestety minus jest taki, że wszystko robisz z laptopa, czyli nie masz możliwości szybkiego logowania i podglądania parametrów jak w przypadku AP co jest moim zdaniem dużą wadą, tym bardziej, że oba produkty są praktycznie w tej samej cenie (jeżeli dobrze pamiętam).


że co proszę? Możesz tą myśl jakoś rozwinąć?

_________________
DISItune


27 Lip 2016, 08:05
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
Nie wiem co wymaga tutaj rozwijania, no ale proszę Cię bardzo: Jeżeli jadąc od punktu A do punktu B nagle najdzie mnie ochota na zrobienie loga, to w AP wciskam jeden guzik i tyle. W przypadku Versy musisz mieć ze sobą laptopa i najlepiej kogoś do pomocy na fotelu pasażera. Podobnie z monitorowaniem na żywo, w AP mam konfigurowalny dashboard z podglądem max. sześciu parametrów, do Versy musisz kombinować jakieś dodatkowe wskaźniki czy aplikacje które w większości przypadków nie są idealne no i dodatkowo kosztują.

_________________
Image


27 Lip 2016, 09:52
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2766
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Poprostu zakładasz, że jeździsz non stop z AP tak jak ja założyłem że ktoś kto się bierze za własnoręczne dłubanie w ECU jeździ z laptopem. Ja dopóki nie byłem pewny mapy zasze jeździłem z laptopem, a później dodatkowo często sprawdzałem, więc wydało mi się to oczywiste. Jedyne błędne założenie które poczyniłem to to, ze w Versa jest dashboard (w mazdaedit jest i to mocno rozbudowany), skoro nie ma to faktycznie jest to minus.

_________________
DISItune


27 Lip 2016, 10:32
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
misiekwaw napisał(a):
Poprostu zakładasz, że jeździsz non stop z AP tak jak ja założyłem że ktoś kto się bierze za własnoręczne dłubanie w ECU jeździ z laptopem.

No taka jest właśnie idea AP - małe urządzenie które masz zawsze w aucie wpięte w OBD i możesz w każdej chwili rzucić okiem na parametry bądź zrobić szybkiego loga jeżeli tylko zauważysz coś niepokojącego. Trochę nie wyobrażam sobie jak by to miało wyglądać z laptopem? Rozumiem, że widzisz to tak, że za każdym razem jak wsiadasz do auta masz ze sobą komputer (albo wyciągasz go z bagażnika), potem włączasz system, podpinasz kabel pod OBD, uruchamiasz soft i dopiero jedziesz po bułki?

misiekwaw napisał(a):
Ja dopóki nie byłem pewny mapy zasze jeździłem z laptopem, a później dodatkowo często sprawdzałem, więc wydało mi się to oczywiste.

Nawet jeżeli jesteś pewny mapy, to nigdy nie przewidzisz usterki mechanicznej w stylu lejący wtrysk, nieszczelność w dolocie itp. Natomiast mając AP i monitorując, masz potencjalną możliwość wychwycenia takiej usterki zanim dojdzie do uszkodzenia motoru.

misiekwaw napisał(a):
Jedyne błędne założenie które poczyniłem to to, ze w Versa jest dashboard (w mazdaedit jest i to mocno rozbudowany), skoro nie ma to faktycznie jest to minus.

Przypuszczam, że jakiś dashboard napewno tam jest, bardziej chodzi o to co napisałem wyżej, czyli jego dostępność w codziennym użytkowaniu auta.

W przypadku AP warto jeszcze wspomnieć o możliwości szybkiej zmiany mapy np. podczas tankowania i oczywiście bez konieczności wożenia ze sobą laptopa. Jeżeli musisz zatankować na stacji co do której nie masz pewności, to wrzucasz szybko mapę safe i jedziesz dalej bez strachu. Jeżeli chcesz zatankować 100 oktanów, to robisz reflash i masz kilkadziesiąt koni i Nm więcej.

_________________
Image


27 Lip 2016, 11:36
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2766
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Feat napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
Poprostu zakładasz, że jeździsz non stop z AP tak jak ja założyłem że ktoś kto się bierze za własnoręczne dłubanie w ECU jeździ z laptopem.

No taka jest właśnie idea AP - małe urządzenie które masz zawsze w aucie wpięte w OBD i możesz w każdej chwili rzucić okiem na parametry bądź zrobić szybkiego loga jeżeli tylko zauważysz coś niepokojącego. Trochę nie wyobrażam sobie jak by to miało wyglądać z laptopem? Rozumiem, że widzisz to tak, że za każdym razem jak wsiadasz do auta masz ze sobą komputer (albo wyciągasz go z bagażnika), potem włączasz system, podpinasz kabel pod OBD, uruchamiasz soft i dopiero jedziesz po bułki?


bez jaj, po bułki jade 50km/h odcinek 2,5km.

Feat napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
Ja dopóki nie byłem pewny mapy zasze jeździłem z laptopem, a później dodatkowo często sprawdzałem, więc wydało mi się to oczywiste.

Nawet jeżeli jesteś pewny mapy, to nigdy nie przewidzisz usterki mechanicznej w stylu lejący wtrysk, nieszczelność w dolocie itp. Natomiast mając AP i monitorując, masz potencjalną możliwość wychwycenia takiej usterki zanim dojdzie do uszkodzenia motoru.


do tego miałem Torque i jego dashboard

Feat napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
Jedyne błędne założenie które poczyniłem to to, ze w Versa jest dashboard (w mazdaedit jest i to mocno rozbudowany), skoro nie ma to faktycznie jest to minus.

Przypuszczam, że jakiś dashboard napewno tam jest, bardziej chodzi o to co napisałem wyżej, czyli jego dostępność w codziennym użytkowaniu auta.

W przypadku AP warto jeszcze wspomnieć o możliwości szybkiej zmiany mapy np. podczas tankowania i oczywiście bez konieczności wożenia ze sobą laptopa. Jeżeli musisz zatankować na stacji co do której nie masz pewności, to wrzucasz szybko mapę safe i jedziesz dalej bez strachu. Jeżeli chcesz zatankować 100 oktanów, to robisz reflash i masz kilkadziesiąt koni i Nm więcej.


albo robisz mapę gdzie na niskich obciążeniach możesz jeździć choćby na 95 a przy pełnym obciążeniu wykorzystywać Racinga.

_________________
DISItune


27 Lip 2016, 12:06
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
misiekwaw napisał(a):
bez jaj, po bułki jade 50km/h odcinek 2,5km.

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i postaraj się zrozumieć sens wypowiedzi, bo nie chodziło mi o to czy jedziesz 2,5 km po bułki z prędkością 50 czy 4 km po kapustę z prędkością 35.

misiekwaw napisał(a):
do tego miałem Torque i jego dashboard

Torque do monitorowania może i jest ok, ale z tego co wiem żadnych sensownych logów tym nie zrobisz ze względu na żenująco słabą rozdzielczość logowania.

misiekwaw napisał(a):
albo robisz mapę gdzie na niskich obciążeniach możesz jeździć choćby na 95 a przy pełnym obciążeniu wykorzystywać Racinga.

Na myśl przychodzi mi dość znane powiedzenie - co jest do wszystkiego, to jest do niczego. Nie wiem co dla Ciebie oznacza termin "niskie obciążenie" i czy przyjąłeś sobie tutaj jakąś konkretną wartość graniczną, aczkolwiek pokuszę się o stwierdzenie, że na każdej poprawnie zrobionej mapie na "niskich obciążeniach" możesz używać 95 (i nie trzeba tutaj żadnego wysublimowanego strojenia), w końcu po to mamy tryb CL aby z niego korzystać i aby auto samo dostrajało optymalny zapłon do zalanego paliwa i warunków atmosferycznych.

Natomiast zastanawia mnie jedno - przypuśćmy, że jeździmy na Twojej uniwersalnej mapie z zalanym paliwem 95, używamy niskich obciążeń bo przecież można. Co w sytuacji w której musimy się ratować i mocno docisnąć gaz aby uniknąć np. kolizji? Chyba nie muszę Ci tłumaczyć co się dzieje, kiedy przy pełnym obciążeniu zapłon pod Racinga spotyka 95 w baku. Takie podejście do strojenia to kuszenie losu i prośba o kłopoty.

_________________
Image


27 Lip 2016, 13:43
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 10 Sie 2015, 14:59
Posty: 223
Auto: Mazda 3 MPS
Chłopaki dzięki za odpowiedzi, przy okazji dużo się dowiedziałem postanowione czekam narazie na rozwój sytuacji z cobbem. Mam nadzieje że zluzują i nie będzie płatne te szkolenie.


27 Lip 2016, 14:18
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2766
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Feat napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
bez jaj, po bułki jade 50km/h odcinek 2,5km.

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i postaraj się zrozumieć sens wypowiedzi, bo nie chodziło mi o to czy jedziesz 2,5 km po bułki z prędkością 50 czy 4 km po kapustę z prędkością 35.


nadal nie widzę problemu z zabraniem laptopa w sytuacji w której biorę się za własnoręczne modyfikowanie ECU chociaż nie mam o tym za wielkiego pojęcia... a tak przecież było w naszym przypadku i przypadku kolegi który pyta
Feat napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
do tego miałem Torque i jego dashboard

Torque do monitorowania może i jest ok, ale z tego co wiem żadnych sensownych logów tym nie zrobisz ze względu na żenująco słabą rozdzielczość logowania.


daje obraz, pewne pojęcie, żadnych sensownych logów, to nie podlega dyskusji

Feat napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
albo robisz mapę gdzie na niskich obciążeniach możesz jeździć choćby na 95 a przy pełnym obciążeniu wykorzystywać Racinga.

Na myśl przychodzi mi dość znane powiedzenie - co jest do wszystkiego, to jest do niczego. Nie wiem co dla Ciebie oznacza termin "niskie obciążenie" i czy przyjąłeś sobie tutaj jakąś konkretną wartość graniczną, aczkolwiek pokuszę się o stwierdzenie, że na każdej poprawnie zrobionej mapie na "niskich obciążeniach" możesz używać 95 (i nie trzeba tutaj żadnego wysublimowanego strojenia), w końcu po to mamy tryb CL aby z niego korzystać i aby auto samo dostrajało optymalny zapłon do zalanego paliwa i warunków atmosferycznych.

Natomiast zastanawia mnie jedno - przypuśćmy, że jeździmy na Twojej uniwersalnej mapie z zalanym paliwem 95, używamy niskich obciążeń bo przecież można. Co w sytuacji w której musimy się ratować i mocno docisnąć gaz aby uniknąć np. kolizji? Chyba nie muszę Ci tłumaczyć co się dzieje, kiedy przy pełnym obciążeniu zapłon pod Racinga spotyka 95 w baku. Takie podejście do strojenia to kuszenie losu i prośba o kłopoty.


Żeby nie było, nikomu nie zalecam 95, i odprawiam z kwitkiem z hamowni jeśli na takiej przyjeżdża. Natomiast jeśli ktoś ma auto zestrojone na Racinga i leje 95 a następnie dociska mocno gaz to nie kusi losu tylko jest kretynem. Tak naprawdę już przy fabrycznej mapie można go tak określić... W sytuacji kiedy nie ma 98 zalewa się 95 tyle żeby dojechać do następnej stacji i naprawdę można unkinąć pałowania auta.

_________________
DISItune


27 Lip 2016, 14:35
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
misiekwaw napisał(a):
nadal nie widzę problemu z zabraniem laptopa w sytuacji w której biorę się za własnoręczne modyfikowanie ECU chociaż nie mam o tym za wielkiego pojęcia... a tak przecież było w naszym przypadku i przypadku kolegi który pyta

Ale nawiązujesz ciągle tylko do jednego przypadku, w którym pracujesz nad mapą i jedziesz robić logi/dostrajać tabele, dlatego też zabierasz laptopa - nie widzę tutaj problemu i sam tak robiłem. Natomiast ja mówię o sytuacji w której mapa jest gotowa i jeździsz autem na codzień, jeżeli coś się dzieje niepokojącego patrzysz na dashboard i robisz loga w sekundę (mając AP). Duet Versa + Torque nie daje Ci takiej możliwości.

misiekwaw napisał(a):
Natomiast jeśli ktoś ma auto zestrojone na Racinga i leje 95 a następnie dociska mocno gaz to nie kusi losu tylko jest kretynem.

Przecież sam przed chwilą stworzyłeś teorię o "uniwersalnej mapie"... Generalnie auto powinno być dostrojone do konkretnego paliwa, dlatego AP sprawdza się tutaj świetnie, bo nie musisz szukać kompromisu, tylko robisz kilka programów pod kilka rodzajów benzyny i trzymasz je w małym urządzeniu które masz zawsze pod ręką. Po raz kolejny - Versa tego nie umożliwia.

misiekwaw napisał(a):
W sytuacji kiedy nie ma 98 zalewa się 95 tyle żeby dojechać do następnej stacji i naprawdę można unkinąć pałowania auta.

Albo wgrywa się mapę safe i jedzie bezpiecznie do celu nie martwiąc się o to że coś wybuchnie.

_________________
Image


27 Lip 2016, 15:29
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.