Obecny czas: 21 Lut 2018, 14:21



Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
 Coś co brzmi jak odcinka przy WOT przez biegi 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2724
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Spotkałem się ostatnio w jednym z aut z problemem jak w temacie, oczywiście nie jest to odcinka. Może ktoś się z czymś takim spotkał?
Występuje przy obrotach w które wpada się przy przepięciu z 1 na 2 i z 2 na 3.
W logu przykładowym jest przepięcie z 2 na 3 i zaznaczony na czerwono jest fragment o który chodzi:

Image

Na żywo z wydechu wydobywa się dźwięk jak przy odcince i auto przez chwilę nie za bardzo jedzie.

Co sprawdziłem:
- auto nie wpada w boost limiter
- auto nie wpada w load limiter
- max requested load podniosłem też nic to nie dało
- specjalnie włączyłem logowanie commanded AFR żeby się upewnić czy ECU nie bierze tego idiotycznego AFR gdzieś z mapy

Setup auta:
- duży FMIC
- wydech z downpipe
- 3 calowy dolot JamesBarone
- hpfp upgradeowane
- świece nowe, NGK stopień zimniejsze, szczelina... chgw jaka, SSG twierdzi że ustawiło prawidłowo, upewnię się jeszcze jutro
jaka wartość jest według nich prawidłowa

Problem nie występuje po przepięciu z 3 na 4 i z 4 na 5. Żadnego szarpania, mulenia, dźwięku odcinki, auto płynnie przyśpiesza.

_________________
DISItune


23 Lis 2014, 20:52
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 19 Sty 2011, 09:49
Posty: 699
Auto: Golf GTI :D
A takie ło ... http://www.youtube.com/watch?v=LZUbo_mNDZM


23 Lis 2014, 23:39
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2724
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Dzięki ale zupełnie nie. To miałem kiedyś u siebie jak przesadziłem ze sprężynką / podkładkami w Forge'u
Mój problem słychać z wydechu coś jakby wypadały zapłony? Taka seria puknięć w wydechu, ale nie głośnych strzałów tylko jak to właściciel określił takie popierdywanie

_________________
DISItune


24 Lis 2014, 06:46
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
Te puknięcia z wydechu to klasyczny backfire (choć niekoniecznie z marchewą). W logu ewidentnie widać, że po zmianie biegu auto jest dolane do AFR 10.8 a następnie ECU z niewiadomych przyczyn ściąga zapłon do -6 stopni co powoduje zapłon paliwa częściowo w wydechu i taki właśnie "popierdujący" dźwięk. Pewnie było by to lepiej widać, gdyby rozdzielczość loga była jakaś bardziej rozsądna niż co 150-250 rpm... Czy problem występuje też na seryjnej mapie?

PS. Zgaduję, że auto to 6 MPS?

_________________
Image


24 Lis 2014, 14:48
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2724
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Feat napisał(a):
Te puknięcia z wydechu to klasyczny backfire (choć niekoniecznie z marchewą). W logu ewidentnie widać, że po zmianie biegu auto jest dolane do AFR 10.8 a następnie ECU z niewiadomych przyczyn ściąga zapłon do -6 stopni co powoduje zapłon paliwa częściowo w wydechu i taki właśnie "popierdujący" dźwięk. Pewnie było by to lepiej widać, gdyby rozdzielczość loga była jakaś bardziej rozsądna niż co 150-250 rpm...


niestety logowanie gen 1 w mazdaEdit jest delikatnie rzecz ujmując dalekie od doskonałości

10.8 jest commanded AFR tylko, kolejna zagadka jest czemu faktyczny AFR nie ma z nim nic wspólnego, kalibracja MAF jest dokładna i przy WOT na 4 biegu nie przekracza 1,5% różnicy

Feat napisał(a):
Czy problem występuje też na seryjnej mapie?


do sprawdzenia przy najbliższej okazji

Feat napisał(a):
PS. Zgaduję, że auto to 6 MPS?


tia

_________________
DISItune


24 Lis 2014, 15:28
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
misiekwaw napisał(a):
10.8 jest commanded AFR tylko, kolejna zagadka jest czemu faktyczny AFR nie ma z nim nic wspólnego, kalibracja MAF jest dokładna i przy WOT na 4 biegu nie przekracza 1,5% różnicy

Rzeczywiście, 10.8 jest zadane, aczkolwiek nie zmienia to faktu, że przy takim zapłonie będzie strzelać, po za tym z racji tak niskiej rozdzielczości nie wiadomo co się tam tak naprawdę dzieje pomiędzy konkretnymi wierszami...

Generalnie w przypadku takich problemów w 6 MPS, powodem może być logika w ECU, która ma za zadanie ochraniać układ napędowy. Działa to tak, że jeżeli ECU wykryje dużą i gwałtowną zmianę load'u podczas zmiany biegu, to stosuje jakąś dziwną kompensację na zapłon i układ paliwowy, żeby nie doprowadzić do rozsypania się napędów. W logu po części też to widać, w momencie kiedy jest wciśnięte sprzęgło load jest prawie zerowy, a zaraz po puszczeniu sprzęgła osiąga bardzo szybko wartość powyżej 2... W 6 MPS jest to o tyle bardziej widoczne, że auto jest ciężkie i ma napędy, a więc i większy load. Na wyższych biegach problem będzie znikał, bo samochód nie ma już tam takiego gwałtownego "strzału". Nie wiem jak to wygląda w MazdaEdit bo nie używam, ale Cobb już dość dawno wypuścił fix'a na ten problem i dołożył do ATRa tabele które pozwalają panować nad układem paliwowym podczas zmiany biegów oraz tabelę która pozwala zdefiniować minimalny dozwolony zapłon dla zadanego load'u i obrotów.

_________________
Image


24 Lis 2014, 16:14
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2724
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Feat napisał(a):
Generalnie w przypadku takich problemów w 6 MPS, powodem może być logika w ECU, która ma za zadanie ochraniać układ napędowy. Działa to tak, że jeżeli ECU wykryje dużą i gwałtowną zmianę load'u podczas zmiany biegu, to stosuje jakąś dziwną kompensację na zapłon i układ paliwowy, żeby nie doprowadzić do rozsypania się napędów. W logu po części też to widać, w momencie kiedy jest wciśnięte sprzęgło load jest prawie zerowy, a zaraz po puszczeniu sprzęgła osiąga bardzo szybko wartość powyżej 2... W 6 MPS jest to o tyle bardziej widoczne, że auto jest ciężkie i ma napędy, a więc i większy load. Na wyższych biegach problem będzie znikał, bo samochód nie ma już tam takiego gwałtownego "strzału". Nie wiem jak to wygląda w MazdaEdit bo nie używam, ale Cobb już dość dawno wypuścił fix'a na ten problem i dołożył do ATRa tabele które pozwalają panować nad układem paliwowym podczas zmiany biegów oraz tabelę która pozwala zdefiniować minimalny dozwolony zapłon dla zadanego load'u i obrotów.


niestety w mazdaEdit można sobie o tym pomarzyć. Wielkie dzięki, będę musiał go spróbować jakoś oszukać <ściana>

_________________
DISItune


24 Lis 2014, 16:29
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 756
Auto: 6 MPS
Linia 110, 111 nie miałem nigdy tak dużego wyprzedzenia zapłonu przy tym doładowaniu


24 Lis 2014, 22:42
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 756
Auto: 6 MPS
Feat napisał(a):
Te puknięcia z wydechu to klasyczny backfire (choć niekoniecznie z marchewą). W logu ewidentnie widać, że po zmianie biegu auto jest dolane do AFR 10.8 a następnie ECU z niewiadomych przyczyn ściąga zapłon do -6 stopni co powoduje zapłon paliwa częściowo w wydechu i taki właśnie "popierdujący" dźwięk. Pewnie było by to lepiej widać, gdyby rozdzielczość loga była jakaś bardziej rozsądna niż co 150-250 rpm... Czy problem występuje też na seryjnej mapie?

PS. Zgaduję, że auto to 6 MPS?


Taki efekt jak ma "misiek" miałem przy zbyt bogatej mieszance i zapłonie w minusie. Nie był w stanie przepalić tego paliwa i puszczał bąki. Ale nigdy nie miałem zapłonu w minusie powyżej 4k. Dlaczego nie słychać tego w wydechu przy obrotach 2,5-3k kiedy to często zapłon mamy w grubym minusie ?


25 Lis 2014, 22:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2011, 20:09
Posty: 578
Miejscowość: Wrocław
Auto: quattro
mirek_krk napisał(a):
Dlaczego nie słychać tego w wydechu przy obrotach 2,5-3k kiedy to często zapłon mamy w grubym minusie ?

Nie słychać, bo przy niższych obrotach paliwo ma więcej czasu na spalenie się w cylindrze, po za nie wiem co masz na myśli mówiąc "gruby minus" bo chyba nie wartości rzędu -6 stopni przy takich obrotach?

_________________
Image


26 Lis 2014, 20:53
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.