|
Obecny czas: 22 Lut 2019, 23:27
|
logowane parametry z OBD. Cobb AP i inne.
Autor |
Wiadomość |
qgp
Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41 Posty: 1211 Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
|
panowie, nie wiem gdzie zapytać, to wrzucam tutaj. Jak niepotrzebnie to proszę o moderację. Mam tego Cobba i zaczynam się przyglądać parametrom. Powstaje przy tym kilka randomowych pytań, które można by tutaj zadać. Może inni (mniej doświadczeni od MPSowych tunerów z forum), też by chcieli się czegoś dowiedzieć przy okazji. Tak więc FAQ dla zielonych. Pierwsza rzecz, która mnie osobiście lekko frustruje w MPSie to brak wskaźnika temperatury oleju. Silnik ponoć nie ma tego czujnika fizycznie (można sobie to domontować, ale trzeba se wiercić dziurę w silniku gdzieś  ) Tym samym mam takie głupawe pytanie... czy którykolwiek parametr logowany przez Cobb`a jest mi w stanie powiedzieć że silnik jest już odpowiednio rozgrzany i gotowy na "ostrzejszą jazdę"?
_________________ 1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, zimmerman + hps 5.0, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED
|
16 Lip 2015, 14:19 |
|
 |
torek
Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33 Posty: 1136 Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
|
Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar.
_________________ Engine made by Dziak Motorsport, Wiseco pistons, Manley rods, GTX2871R, BOV Properfect, WG Tial, King bearings, JBR3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, FMIC 600x300, Damond egr delete kit, Damond oil Catch can stage 3, CPE injector seals, ACT 6 Puck Clutch Kit with Prolite Flywheel, H&R Monotube, Strojenie Disi Tune. ***HP, ***Nm
|
16 Lip 2015, 14:23 |
|
 |
Pavko
Rejestracja: 30 Maj 2012, 11:07 Posty: 627
Auto: Evo IX
|
Musisz dokupic osobny zegar a reszta powinna byc w komplecie. Nie trzeba wiercic w silniku. Srubke z miski zastepujesz inna ktora ma w srodku gwint na czujnik a reszta to kable. Bardzo praktyczna rzecz. Olej zanim sie rozgrzeje to schodzi chwilke lekko 10 min. Na desce to jest temp wody ktora duzo duzo szybciej lapie temp niz olej.
|
16 Lip 2015, 14:39 |
|
 |
M_E
Rejestracja: 06 Sty 2012, 10:08 Posty: 396 Miejscowość: Działdowo
Auto: Toyota corolla/GSXR1000
|
torek napisał(a): Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar. U Ciebie z dna miski z korka spustowego.
|
16 Lip 2015, 15:16 |
|
 |
torek
Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33 Posty: 1136 Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
|
M_E napisał(a): torek napisał(a): Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar. U Ciebie z dna miski z korka spustowego. o no właśnie 
_________________ Engine made by Dziak Motorsport, Wiseco pistons, Manley rods, GTX2871R, BOV Properfect, WG Tial, King bearings, JBR3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, FMIC 600x300, Damond egr delete kit, Damond oil Catch can stage 3, CPE injector seals, ACT 6 Puck Clutch Kit with Prolite Flywheel, H&R Monotube, Strojenie Disi Tune. ***HP, ***Nm
|
16 Lip 2015, 15:17 |
|
 |
Salamander
Rejestracja: 11 Sty 2015, 03:45 Posty: 289 Miejscowość: Kraków
Auto: Mazda 3 MPS RED BK
|
qgp napisał(a): Tym samym mam takie głupawe pytanie... czy którykolwiek parametr logowany przez Cobb`a jest mi w stanie powiedzieć że silnik jest już odpowiednio rozgrzany i gotowy na "ostrzejszą jazdę"? W Torque PRO informuje mnie o tym in English 
_________________ Mazda 3 MPS BK [RED] torque steer by FREEKTUNE [335KM 481Nm] COBB AP V3/COBB SF Intake + AIRbox/GFB TMS/COBB TIH/CorkSport Turbo/COBB FMIC V2kit/Treadstone IC TR24/COBB SS 3" DP/Autotech internals/COBB 3-port EBCS/MAP Bosch 3bar/ Manley H-Beam rods/COBB RMM/CP-E xFlex 75duro PMM/ACT HD Clutch Kit 6 Puck Sprung + Streetlite Flywheel/DM EGR Delete Kit/JBR OCC/Turboworks OCC/JBR bushings/COBB knob/ BILSTEIN B12 Pro-Kit/HAWK HPS 5.0/Sparco Assetto Gara 18x8ET45/Dunlop Sport Maxx RT2
|
16 Lip 2015, 15:24 |
|
 |
qgp
Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41 Posty: 1211 Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
|
Pavko napisał(a): Musisz dokupic osobny zegar a reszta powinna byc w komplecie. Nie trzeba wiercic w silniku. Srubke z miski zastepujesz inna ktora ma w srodku gwint na czujnik a reszta to kable. Bardzo praktyczna rzecz. Olej zanim sie rozgrzeje to schodzi chwilke lekko 10 min. Na desce to jest temp wody ktora duzo duzo szybciej lapie temp niz olej. o racja, coś takiego widziałem w necie. Faktycznie byłaby to bardzo praktyczna rzecz. Wcześniej jeździłem dieslem seata, który miał na wyposażeniu standardowym wskaźnik temperatury oleju. Tym samym wiem, że nagrzanie zajmuje sporo czasu. To żeby tą lampką od temperatury płynu chłodzącego się nie sugerować to oczywiście wiem 
_________________ 1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, zimmerman + hps 5.0, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED
|
16 Lip 2015, 15:36 |
|
 |
M_E
Rejestracja: 06 Sty 2012, 10:08 Posty: 396 Miejscowość: Działdowo
Auto: Toyota corolla/GSXR1000
|
torek napisał(a): M_E napisał(a): torek napisał(a): Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar. U Ciebie z dna miski z korka spustowego. o no właśnie  Generalnie jak masz 60 st oleju to możesz repetować bez obaw.
|
16 Lip 2015, 15:45 |
|
 |
torek
Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33 Posty: 1136 Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
|
M_E napisał(a): Generalnie jak masz 60 st oleju to możesz repetować bez obaw. Ja jestem nauczony, że od 70*C ogień, więc ja zawsze przynajmniej do 70 rozgrzewam 
_________________ Engine made by Dziak Motorsport, Wiseco pistons, Manley rods, GTX2871R, BOV Properfect, WG Tial, King bearings, JBR3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, FMIC 600x300, Damond egr delete kit, Damond oil Catch can stage 3, CPE injector seals, ACT 6 Puck Clutch Kit with Prolite Flywheel, H&R Monotube, Strojenie Disi Tune. ***HP, ***Nm
|
16 Lip 2015, 15:51 |
|
 |
M_E
Rejestracja: 06 Sty 2012, 10:08 Posty: 396 Miejscowość: Działdowo
Auto: Toyota corolla/GSXR1000
|
to jest temp na dni miski. W efekcie gdyby ten czujnik był w trójniku miałbyś z 70
|
16 Lip 2015, 15:53 |
|
 |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|