Obecny czas: 24 Kwi 2018, 18:59



Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 logowane parametry z OBD. Cobb AP i inne. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1079
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
panowie, nie wiem gdzie zapytać, to wrzucam tutaj. Jak niepotrzebnie to proszę o moderację.

Mam tego Cobba i zaczynam się przyglądać parametrom. Powstaje przy tym kilka randomowych pytań, które można by tutaj zadać. Może inni (mniej doświadczeni od MPSowych tunerów z forum), też by chcieli się czegoś dowiedzieć przy okazji. Tak więc FAQ dla zielonych.

Pierwsza rzecz, która mnie osobiście lekko frustruje w MPSie to brak wskaźnika temperatury oleju. Silnik ponoć nie ma tego czujnika fizycznie (można sobie to domontować, ale trzeba se wiercić dziurę w silniku gdzieś <co?> )
Tym samym mam takie głupawe pytanie... czy którykolwiek parametr logowany przez Cobb`a jest mi w stanie powiedzieć że silnik jest już odpowiednio rozgrzany i gotowy na "ostrzejszą jazdę"?

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


16 Lip 2015, 14:19
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 947
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar.

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


16 Lip 2015, 14:23
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 30 Maj 2012, 11:07
Posty: 626
Auto: Evo IX
Musisz dokupic osobny zegar a reszta powinna byc w komplecie. Nie trzeba wiercic w silniku. Srubke z miski zastepujesz inna ktora ma w srodku gwint na czujnik a reszta to kable. Bardzo praktyczna rzecz. Olej zanim sie rozgrzeje to schodzi chwilke lekko 10 min. Na desce to jest temp wody ktora duzo duzo szybciej lapie temp niz olej.


16 Lip 2015, 14:39
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012, 10:08
Posty: 395
Miejscowość: Działdowo
Auto: Toyota corolla/GSXR1000
torek napisał(a):
Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar.


U Ciebie z dna miski z korka spustowego.

_________________
Image Piszę poprawnie po polsku


16 Lip 2015, 15:16
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 947
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
M_E napisał(a):
torek napisał(a):
Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar.


U Ciebie z dna miski z korka spustowego.


o no właśnie <lubieto>

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


16 Lip 2015, 15:17
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2015, 03:45
Posty: 267
Miejscowość: Kraków
Auto: Mazda 3 MPS
RED BK
qgp napisał(a):
Tym samym mam takie głupawe pytanie... czy którykolwiek parametr logowany przez Cobb`a jest mi w stanie powiedzieć że silnik jest już odpowiednio rozgrzany i gotowy na "ostrzejszą jazdę"?


W Torque PRO informuje mnie o tym in English :D

_________________
Mazda 3 MPS BK [RED]
torque steer by FREEKTUNE
<<<Kraków / Austria>>>


16 Lip 2015, 15:24
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1079
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Pavko napisał(a):
Musisz dokupic osobny zegar a reszta powinna byc w komplecie. Nie trzeba wiercic w silniku. Srubke z miski zastepujesz inna ktora ma w srodku gwint na czujnik a reszta to kable. Bardzo praktyczna rzecz. Olej zanim sie rozgrzeje to schodzi chwilke lekko 10 min. Na desce to jest temp wody ktora duzo duzo szybciej lapie temp niz olej.


o racja, coś takiego widziałem w necie. Faktycznie byłaby to bardzo praktyczna rzecz.

Wcześniej jeździłem dieslem seata, który miał na wyposażeniu standardowym wskaźnik temperatury oleju. Tym samym wiem, że nagrzanie zajmuje sporo czasu.

To żeby tą lampką od temperatury płynu chłodzącego się nie sugerować to oczywiście wiem ;)

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


16 Lip 2015, 15:36
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012, 10:08
Posty: 395
Miejscowość: Działdowo
Auto: Toyota corolla/GSXR1000
torek napisał(a):
M_E napisał(a):
torek napisał(a):
Z doświadczenia powiem CI, że wskaźnik od temperatury silnika (ten na desce ni jak ma się z temp oleju). Temp silnika Normalna osiągana jest w przeciągu jakiś 2 min od odpalenia.. olej.. to kwestia kilku kilometrów ( w upalny dzień). Muszę po patrzeć skąd u mnie jest brana temperatura oleju, to może Ci jakoś pomogę, chociaż nie wiem, czy na coś się to zda, bo mimo wszystko ja mam osobny zegar.


U Ciebie z dna miski z korka spustowego.


o no właśnie <lubieto>


Generalnie jak masz 60 st oleju to możesz repetować bez obaw.

_________________
Image Piszę poprawnie po polsku


16 Lip 2015, 15:45
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 947
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
M_E napisał(a):
Generalnie jak masz 60 st oleju to możesz repetować bez obaw.

Ja jestem nauczony, że od 70*C ogień, więc ja zawsze przynajmniej do 70 rozgrzewam <lubieto> :)

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


16 Lip 2015, 15:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012, 10:08
Posty: 395
Miejscowość: Działdowo
Auto: Toyota corolla/GSXR1000
to jest temp na dni miski. W efekcie gdyby ten czujnik był w trójniku miałbyś z 70

_________________
Image Piszę poprawnie po polsku


16 Lip 2015, 15:53
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.