Obecny czas: 14 Lis 2018, 10:16



Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
 MAZDA CX 7 DISI 2.3 2008 258 KM, ,161450 km. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2016, 14:12
Posty: 10
Auto: CX 7 2008 2.3 DISI 258 PS.
Witam,

na początku chciałbym się przedstawić jako nowy forumowicz, nazywam się Tomasz i jestem posiadaczem Mazdy CX 7 z 2008 r.
Problem z jakim się spotkałem to olej oraz płyn chłodniczy. Mianowicie zaczął mi ubywać hm, bardziej znikać olej na bagnecie oraz płyn chłodniczy, silnik z zewnątrz książkowo suchutki i czysty. Auto dymi, ale nie mleczno siwo niebiesko, lecz zwykłą parą, tłumik nie jest tłusty itp. Byłem u dwóch mechaników u drugiego aby potwierdził bez mojego sugerowania że to nie turbina, obaj powiedzieli mi że turbo było już jakiś czas temu robione i nie ma luzów, wiem że uszczelki są do wymiany, ale to chodzi mianowicie o silnik prawdopodobnie uszczelniacze z pierścieniami. Ten drugi mechanik zaproponował mi tańszy pomysł, chemie do oleju i po przejechaniu ok. 350 kilometrów zebym zmienił olej na ciepłym silniku tak też zrobiłem cały brud zleciał a olej był czarny jak smoła, dodatkowo dolałem na nowy olej oraz ceramizer i teraz czekam dzisiaj zrobiłem ok 100 km. jutro spr ilość oleju i oczywiście tego płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Nie jestem mechanikiem, ani też nie "dłubie" przy silniku, ale tu na forum dowiedziałem się o jakimś zaworku PCV czy banjo bolt- tej srubce. Co w mojej sytuacji Panowie byście sugerowali, dodam tylko że SERVIS w Olsztynie nic nie wie ani o PCV ani o tej srubce zy jest jakiś ratunek dla mojej madzi którą uwielbiam? i jaki może być PROBLEM?? auto b dobrze przyśpiesza, silnik ma równe obroty, no a płyny znikają olej to na około 750 km. z 1 litr to raczej kurewsko dużo... Dzięki z góry za jakiekolwiek info.


09 Lis 2016, 21:41
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 06 Maj 2015, 08:49
Posty: 243
Miejscowość: Wrocław
Auto: Citroen C5 - wozidło żony, MazdaSpeed6 - moja zabawka
a sprawdzales czy rura od IC jest sucha i nie ma w niej oleju ?
poza tym jesli zzera takie ilosc oleju to raczej silnik do remontu.

Czy byla sprawdzana kompresja ?? sprawdz to jak najszybciej poki masz caly blok silnika.


09 Lis 2016, 21:58
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 765
Auto: 6 MPS
Sprawdź czy ubywa płynu chłodzącego, ubytki oleju to drugorzędna sprawa.


09 Lis 2016, 23:52
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 06 Maj 2015, 08:49
Posty: 243
Miejscowość: Wrocław
Auto: Citroen C5 - wozidło żony, MazdaSpeed6 - moja zabawka
mirek_krk napisał(a):
Sprawdź czy ubywa płynu chłodzącego, ubytki oleju to drugorzędna sprawa.



juz napisal ze

Mianowicie zaczął mi ubywać hm, bardziej znikać olej na bagnecie oraz płyn chłodniczy


10 Lis 2016, 08:07
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2016, 14:12
Posty: 10
Auto: CX 7 2008 2.3 DISI 258 PS.
Tak tak jak wyżej płyn mi znika w zastraszającym tempie, wiem że ta gruba czarna rura gumowa jest sucha bo kolega mi sprawdził, to chyba ta rura z Intercoolera... nie znam się Panowie. Ale dzisiaj rano jak wiozłem córeczkę do złobka spr. olej i bez zmian po tej wymianie, może dzięki temu ceramizerowi?? Przed chwilą zszedłem na dwór i spr. płyn chłodniczy, hm.. w zbiornikczku wyrównawczym jest na dnie a w chłodnicy pod korek, czy się miesza z olejem??? a jak to poznać wlałem płyn niebieskiego kolor i jest podobny, może lekko brązowo- niebieski... ciężko tak zobaczyć... Czy prawdopodobnie jak się olej dostaje do układu chłodenia to uszczelka pod głowicą???


10 Lis 2016, 10:40
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
BrunetXXX napisał(a):
dodam tylko że SERVIS w Olsztynie nic nie wie ani o PCV ani o tej srubce


W Olsztynie możesz co najwyżej opony wymienić albo olej. Nie ma tutaj dobrego mechanika, który ogarniałby nasze silniki. Jedynie może trochę więcej wiedzy ma serwis Toyota-Mazda na Lubelskiej ale też bez szału. Czasem coś tam robię u nich z autem. Wiem, że dłubali też już w kilku CXach. A'propos rury od IC to kolega sprawdzał Ci ją od środka czy tylko z zewnątrz? Jeżeli padłaby Ci uszczelka pod głowicą to stan oleju powinien Ci się raczej podnosić, a nie opadać.
Jesteś z Olsztyna?

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


10 Lis 2016, 11:06
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Paź 2015, 21:23
Posty: 71
Miejscowość: Kraków
Auto: Mazda 323C
Mazda 6 MPS
Mirek ma rację: sprawa płynu chłodnicy jest sprawą pierwszorzędną i nie można jej ignorować. Rzekłbym więcej: nie jeździć tym autem do chwili usunięcia przyczyny jego ubywania bo może być niebezpiecznie dla silnika.


10 Lis 2016, 12:22
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2016, 14:12
Posty: 10
Auto: CX 7 2008 2.3 DISI 258 PS.
płyn chłodniczy jest koloru sraczkowatego, czyli prawdopodobnie musi mieszać się z olejem tak??? czyli uszczelka pod głowicą??


10 Lis 2016, 13:46
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52
Posty: 325
Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
podjedź do prawdziwego mechanika, niech zrobią Ci test na uszczelkę pod głowicą, możesz też samemu sprawdzić, odkręć korek od płynu chłodniczego i powąchaj czy nie śmierdzi spalinami, sprawdź czy na korku oleju nie masz "mleka" i czy auto nie dymi na niebiesko.

_________________
była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl
jest : szuka się


10 Lis 2016, 13:49
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2016, 14:12
Posty: 10
Auto: CX 7 2008 2.3 DISI 258 PS.
A'propos rury od IC to kolega sprawdzał Ci ją od środka czy tylko z zewnątrz?

tzn. od góry kumpel odczepił tą czarną rurę i pokazał mi wnętrze że nie ma smaru, była sucha w środku.


10 Lis 2016, 13:53
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.