|
Obecny czas: 23 Lut 2019, 02:13
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
możliwość kupno mpsa 2010 rok - pytanie
Autor |
Wiadomość |
slawo1337
Rejestracja: 20 Lut 2017, 11:05 Posty: 4
|
Witam. Mam możliwość kupna Mazdy 3 MPS z roku 2010 r. od pierwszego właściciela, który zakupił w Polskim salonie. Obecnie samochód ma 110.000 km przebiegu i jest bezwypadkowy. Właściciel mówi, że w pierwszym roku po zakupie turbo było wymieniane na gwarancji w ASO, tak poza tym to od kupna nic w niej nie robił. Mazda jest w idealnym stanie, bo ją widuje codziennie u siebie w miejscowości. Woła za nią 48.000 zł i nie chce za bardzo zejść z ceny. Mam pytanie czy ta cena jest dobra jak za niedługo 8 letni samochód i co w bliskiej przyszłości może się zepsuć lub będzie konieczna wymiana, jak to wygląda z perspektywy cenowej. Nie ukrywam, że to będzie mój drugi samochód w rodzinnie. Na co dzień, ze względu na dziecko mam samochód w kombi. Mazda byłaby bardziej weekendowa i by robiła rocznie max. 5000 km. Dalej jak z utratą ceny, bo jeśli bym kupił to przez następne 5 lat minimum muszę ją jeździć. Czy przy zakupie warto pojechać do jakiegoś warsztatu specjalistycznego by sprawdzić stan silnika, jeśli tak to gdzie polecacie w m. Wrocław, Opole, Katowice , Częstochowa ? Dzięki z góry za pomoc, ale samochód nadszarpnie na długo mój budżet domowy i musi to być przemyślana decyzja.
|
18 Lis 2017, 20:01 |
|
 |
billiejoe
Rejestracja: 14 Mar 2017, 21:20 Posty: 103
Auto: Mazda 3 MPS BL 12'
|
Zapytam z ciekawości...czy auto jest w czarnym kolorze z województwa opolskiego?
_________________ 401/466
|
18 Lis 2017, 20:10 |
|
 |
qgp
Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41 Posty: 1211 Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
|
48 za krajowy z historią i od pierwszego właściciela to moim zdaniem dobra cena.
_________________ 1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, zimmerman + hps 5.0, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED
|
18 Lis 2017, 21:55 |
|
 |
slawo1337
Rejestracja: 20 Lut 2017, 11:05 Posty: 4
|
billie pryw wiadomosc odp.
|
18 Lis 2017, 22:32 |
|
 |
billiejoe
Rejestracja: 14 Mar 2017, 21:20 Posty: 103
Auto: Mazda 3 MPS BL 12'
|
slawo1337 napisał(a): billie pryw wiadomosc odp. Omówione, a teraz w kwestii Twojego #1 Musisz pamiętać że właściciel ma dwie silne karty w rękawie, jest pierwszym właścicielem i posiada bezwypadkowy egzemplarz, zakładamy że to prawda. Jeśli dojdzie do tego naprawdę zadbana sztuka auto jest warte 48k. Choć jeżeli to jego cena to na pewno jeszcze do 5% od kwoty wyjściowej próbowałbym negocjować. Za chwilę ucieknie rocznik i jeśli tylko ktoś rozważa sprzedaż to nie powinien stać oporem  Zakładając, że za Twojej kadencji auto będzie równie wychuchane to za dwa lata jego wartość na rynku nie zmieni się szczególnie. Nowe BL nie wyjdą, będzie ich tylko mniej z polskim rodowodem. Odnośnie sprawdzenia auta, nie wiem na ile znasz się na tym, MPS to nie jest cud świata, nawet idealne egzemplarze lubią korodować od spodu co warto zweryfikować i ewentualnie rozważyć konserwację na wiosnę. Silniki mimo że udane to na pewno nie idiotoodporne, w zwykłym serwisie niewiele się o nim dowiesz, w Mazdzie pewnie też, niektórzy dealerzy nie sprzedali nawet jednego egzemplarza. Tutaj raczej zbadaj na jakim oleju jeździ właściciel, co ile wymienia, ile dolewa, przysłuchaj się pracy na zimnym i ciepłym etc. Polecam klasyczną ścieżkę diagnostyczną w jakimkolwiek ASO, auto zostanie sprawdzone od spodu wraz z lakierem, będziesz miał obraz co zbliża się do naprawy. Uważam, że to tyle na dobry początek 
_________________ 401/466
|
19 Lis 2017, 09:23 |
|
 |
mirek_krk
Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20 Posty: 766
Auto: 6 MPS
|
Nie ma Jokera a on zastępuje wszystkie karty, nawet w tramwaju 
|
19 Lis 2017, 13:00 |
|
 |
karolmpsbl
Rejestracja: 24 Wrz 2016, 07:15 Posty: 59
Auto: mazda 3 mps bl
|
Czyli czarna z opolskiego czy z dolnego Śląska czerwona może? Cena jak najbardziej dobra nie jest w niej nic niepokojącego. Jak inni pisali jak będziesz dbał to spokojnie w dobrych pieniądzach sprzedaż. Sprawdź jak masz gdzie kompresję i rezzte jak w każdym samochodzie sprzęgło silnik podwozie nadwozie i przeszłość wypadkowa.
|
19 Lis 2017, 18:20 |
|
 |
deejay89
Rejestracja: 14 Gru 2015, 21:52 Posty: 337 Miejscowość: Kraków / Doncaster
Auto: w poszukiwaniu
|
przy tym przebiegu może się posypać rozrząd i turbo, po pierwsze sprawdź kompresję, po drugie sprawdź rozrząd, odpal na zimnym, posłuchaj czy koło zmiennych faz nie będzie grzechotać przez pierwsze 2-3 sekundy, lub czy łańcuch nie tłucze się o pokrywę, po trzecie sprawdź turbo, pojeździj kilkanaście minut po czym zostaw auto na 5-10 minut na jałowym biegu, jeśli zacznie kopcić, oznacza to uszkodzone uszczelniacze w turbinie, trzeba ją wymienić, po czwarte tuleje wahaczy, po za tym sprawdź to co w każdym samochodzie, rdzę, wycieki, zawieszenie, hamulce itp. Jeśli auto modyfikowane, koniecznie dowiedz się jak najwięcej co gdzie kiedy i jak, żebyś później problemów nie miał.
_________________ była : mazda 6 mps, mazda 3 mps bk, mazda 3 mps bl jest : szuka się
|
26 Gru 2017, 22:23 |
|
 |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|