Obecny czas: 19 Cze 2018, 21:02



Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
 Uszkodzony silnik. Naprawa, wymiana czy sprzedaż auta? 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 31 Gru 2017, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda 3 MPS 2008
Witam, od dwoch lat jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 3 MPS z 2008 i az do teraz nie moglem zlego slowa powiedziec o tym aucie. Akurat przed swietami stalo sie najgorsze. Silnik ulegl awarii. Podczas ogledzin i odsluchu przez mechanika sprawa wyglada nastepujaco: uszkodzenie jednego tloka, pali na 3 gary, w oleju znajduja sie opilki metalu oraz sladowe ilosci benzyny. Silnik odpala, brakuje mocy oraz sa bardzo glosne stuki w gornej czesci silnika. Chcialbym sie dowiedziec, czy ktos z Was mial juz taki problem i jak sobie z kim poradzil bo nie ukrywam, ze chce ratowac ten samochod, ale boje sie, ze koszta moga mnie przerosnac oraz czy jest jakis warsztat, ktory sie specjalizuje w tych silnikach. Prosze bardzo o pomoc i zycze Dosiego Roku. Pozdrawiam


Załączniki:
mps.jpg
mps.jpg [ 18.6 KiB | Obejrzany 729 razy ]
31 Gru 2017, 14:34
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1109
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
współczuję. Specjalizuje się SSG z Warszawy. Podobnych do Twojego problemów jest dużo opisanych na forum.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


31 Gru 2017, 14:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 31 Gru 2017, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda 3 MPS 2008
Dzieki, zaraz po nowym roku zadzwonie tam


31 Gru 2017, 15:00
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 06 Maj 2015, 08:49
Posty: 242
Miejscowość: Wrocław
Auto: Citroen C5 - wozidło żony, MazdaSpeed6 - moja zabawka
adi23269 napisał(a):
Dzieki, zaraz po nowym roku zadzwonie tam



ja polecam mirek_krk z tego forum. ma warsztat w Krakowie i na pewno nizsze ceny niz SSG


01 Sty 2018, 12:12
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2017, 09:32
Posty: 9
Auto: Mazda 6 MPS
popieram, Mirek zrobi to profesjonalnie i nie ma cen wyssanych z kosmosu, bardzo dokładny w swojej pracy !


02 Sty 2018, 21:38
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 964
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
lub Jaksa z Wawy. Też robią i robią dobrze w dobrej cenie.
Niezależnie gdzie robisz, zakuj ten silnik, jeśli myślisz jeszcze o dalszym użytkowaniu tego auta.

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


03 Sty 2018, 10:28
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 17 Kwi 2017, 11:05
Posty: 82
Miejscowość: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 DISI MT 2008
Co może być przyczyna takiej awarii? Problemy ze smarowaniem (olej ?) czy raczej narażenie silnika na spalanie stukowe? czy coś innego?
adi23269 ma chyba niemodyfikowane auto, juniordolany również.


03 Sty 2018, 11:35
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1109
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
tomek napisał(a):
Co może być przyczyna takiej awarii? Problemy ze smarowaniem (olej ?) czy raczej narażenie silnika na spalanie stukowe? czy coś innego?
adi23269 ma chyba niemodyfikowane auto, juniordolany również.


imho
kiepska fabryczna mapa silnika oraz bardzo duży moment obrotowy połączona z:
za miękkie korby, słaba pompa paliwa, spalanie stukowe, złe paliwo oraz złe użytkowanie auta - deptanie pedału gazu w podłogę na 6 biegu i/lub poniżej 3k RPM

Możecie mnie wyprowadzić z błędu ;) chętnie posłucham argumentów.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


03 Sty 2018, 13:25
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2015, 18:33
Posty: 964
Miejscowość: wawa
Auto: Speed6
szyszko się zgadza ;)
Niestety.. możliwe że już oliwa była słaba.. albo mało było.. z jaką prędkością jechałeś na tempomacie?

_________________
Cp pistons, Manley rods, CorkSport 3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, Tmic 3', H&R Monotube, ***HP/***Nm


03 Sty 2018, 13:29
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 31 Gru 2017, 14:07
Posty: 6
Auto: Mazda 3 MPS 2008
Awaria ta powstala kilka chwil po sciganiu sie z kolega przy wylaczanej kontroli tracji oraz rozgrzanym oleju (mam specjanie wskaznik temp). Auto bylo ok 400km po wymianie fitrow K&N i oleju (dexelia 5W30). Przy ostrej jezdzie silnik bral ok 0.3l/1000km.
Po tej tzw puki co "ostatniej prostej" zaczalem slyszec lekkie stuki, ale myslalem, ze to bas odbija sie z glosnikow. Po wyciszeniu radia juz wiedzialem, ze cos jest nie tak i stuki te zaczely byc coraz glosniejsze oraz nastapil spadek mocy. Udalo mi sie dojechac ok 5km do pracy i pozniej juz laweta. Zalany byl benzyna z Shella w de. Jedyne modyfikacje jakie sa zrobione to zawieszenie KW inox line oraz wydech HKS. Jak juz podejme decyzje i silnik zostanie rozkrecony to dam znac co bylo dokladnie uszkodzone oraz wtedy bedzie szlo sie dowiedziec jaka byla tego przyczyna.


03 Sty 2018, 19:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.