Obecny czas: 22 Wrz 2018, 19:23



Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Na co zwrócić uwagę kupując używanego MPSa 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2766
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Ileż razy to pytanie padało i ileż razy na nie odpowiadaliśmy <glupek2> I ciągle gdzieś to cholerstwo ginie <ściana>

Szukając czegoś zupełnie innego znalazłem <flowers> więc podwieszam <lizak>

http://mazdamps.pl/viewtopic.php?f=2&t= ... 590#p13690

taki zbiór tego co znalazłem <czytaj>

Burdoror napisał(a):
Tak, mamy łańcuch.
To zdaje sie ta sama podloga jest, co w Focusie. Nie wiem, co masz na mysli piszac proste. Ale generalnie wielkich fajerwerkow tam nie ma. Ot kilka rurek i 4 sprezyny.
Te ograniczenia to o kant d potluc. Tak, czy siek do 7tys obrotow na jedynce dochodzisz cis powyzej 2 sekund, na dwojce i tak trakcji nie ma.. Wiec bym sie tym tak nie przejmowal.

Typowe bolączki mpsa (to co ja wiem, a wiem, ze malo wiem):
1. Mocowanie silnika - lapa OEM trzyma tak, ze blok lata po calej komorze :)
2. Turbina lubi pasc (choc ostatnio coraz mniej slychac o tego typu przypadkach)
3. Rozrzad bywa kaprysny (wiekszosc wlascicieli MK1 go wymieniala)
4. Brak zamiennikow w przystepnych cenach. Ceny wyjebane w kosmos - watpliwa slawa polskiego/czeskiego/niemieckiego ASO.
5. Trzeszczace plastiki

Tyle ode mnie.
Pozdro.


fazer72 napisał(a):
Co prawda nie 3 , a 6 ale silnik ten sam:
- kupujesz używane, licz się z wymianą/regeneracją turbiny, u mnie wytrzymała ca 120kkm (koszt ca 2500 brutto);
- wymiana łańcucha, wariatora, napinacza jeśli nie były wymieniane warto zrobić (koszt ca 1200 brutto);
- droga w utrzymaniu ? czy ja wiem ? porównując podobne "mocowo" auta, nie wypada źle ... wiadomo, VAG będzie tańszy bo gratów więcej;
- zawieszenie to masakra (6 jest cięższa), na wyrobach "drogopodobnych" co roku jakiś duperel do wymiany;
- te silniki, które wymieniłeś (oprócz Nissana chyba), też są na wtrysku bezpośrednim, co jest równoznaczne z "zaklejeniem" zaworów przez olej;


fazer72 napisał(a):
Z ilu aut spawana bo potem są kłopoty z rozkodowaniem VINu :D

Na to, na co zwracasz uwagę przy kupnie każdego używanego auta. Jeśli poprzedni właściciel dbał (nie do zweryfikowania), to nie będzie kłopotów innych niż w "normalnych" autach.
Jak nie dbał to może się wysrać np.:
- VVT
- łańcuch rozrządu
- korbowód
- dyfer
- mocowanie dyfra
- półosie
- skrzynia biegów
- zawieszenie
- karoseria
- elektronika
.... no samochód może się zepsuć generalnie :D



misiekwaw napisał(a):
Dziadzia napisał(a):
witam jestem tu nowy na forum i chcialbym kupic mazde mps i sie zastanawiam tez na d golfem 5 gti co myslicie co jest lepsze i jakie lepsze osiagi na przyklad na 1/4 mili z gory dziekuje za odpowiedz


zadaj to pytanie na forum Golfa też <zlosnik> ;) wiadomo, że w 99% przypadków jak zapytasz na forum danej marki / modelu to odpowiedź może być tylko jedna

Jeżeli chodzi o różnice między tymi autami, to ja wybierałem między nowymi (MPS 3 BK vs Golf V GTI) i wybrałem MPSa. Ale w przypadku używanych aut jest trochę inaczej.

Moim zdaniem pytań i warunków jest bardzo wiele. Przykłady:
- Chcesz automat - Golf
- Chcesz dwustrefową klimę - Golf
- Chcesz docelowo mocy powyżej 330KM - Golf
- Chcesz spotykać codziennie conajmniej kilka takich samych aut w drodze do pracy - Golf

Jeżeli nie chcesz wyżej wymienionych rzeczy to MPS ;)
MPS jest:
- rzadziej spotykany = oryginalniejszy (dla niektórych to olbrzymia zaleta, dla innych ogromna wada)
- droższy w szeroko pojętej eksploatacji, Golfów jest "jak psów" więcej zamienników, większa dostępność części używanych
- sporo szybszy w serii
- ma szperę w serii
- nie jeździłem Golfem V GTI ale Leonem Cupra 1P 240KM i mimo niewielkiej różnicy w osiągach, MPS dawał MI dużo więcej frajdy z jazdy, komuś kto będzie zwracał uwagę na inne rzeczy może się bardziej podobać Leon / Golf


i to:

misiekwaw napisał(a):
wonzki napisał(a):
Na co zwracać uwagę przy oględzinach?
Czy są jakieś newralgiczne punkty, które to powinny być sprawdzone?


Jak to w używce z silnikiem turbo <oczy>

Na wszystko <zlosnik> Mam niejasne wrażenie że gdzieś to było wrzucone.

A jak już znajdziesz i wybierzesz to sprawdź w ASO kiedy ostatni raz u nich była, da Ci to pewne pojęcie o prawdziwości przebiegu. Jeden z kolegów który ostatnio zakupił auto z przebiegiem 76kkm zapomniał to sprawdzić i okazało się że w listopadzie 2012 miała w Niemczech 162,5kkm <oczy> Możesz też jako ostatni test podskoczyć na hamownię.

wonzki napisał(a):
Jak jest z awaryjnością tego modelu (BK) pod względem zawieszeniowym, eksploatacyjnym etc.? (chociaż zapewne zależy to od użytych części)


Z jednej strony nie jest to kompletnie bezawaryjne auto, u mnie wyglądało to tak:

tylna poduszka silnika (w USA był recall, w europie zamiatali pod dywan) przy 19kkm
gumy i łączniki stabilizatorów przy 45kkm i ~90kkm
amortyzator tył (wymienili 2) przy 45kkm
kilka żarówek podświetlenia
pas bezpieczeństwa kierowcy (kiepsko się zwijał, wymienili)
wahacz przedni lewy przy 91kkm (była duża guma do wymiany, teraz wiem że nie trzeba było wymieniać wachacza)
termostat przy 101kkm
sprzęglo zaraz po przekroczeniu 100kkm ale to eksploatacja <zlosnik> ;)
aktualnie padła pompa sprzęgła przy 103,5kkm

do wymiany jest:
guma wahacza przedniego prawego
przednie gumy wahaczy wleczonych (tak się je nazywa? te wzdłuż) tylnych obu.

Z drugiej strony jak na najmocniejszą wersję modelu to chyba nie jest najgorzej :)

wonzki napisał(a):
Jaka jest trwałość turbiny (chyba że odnośnie tego nie ma zasady)?


nie ma zasady, znane i głośne są przypadki gdzie w seryjnych autach leciały turba po (AFAIR) 30-50kkm, trzeba by poszukać na mazdaspeed. Moja ma 103kkm i jest seryjna, Burdoror chyba też ma seryjną a ma ze 200kkm, był u mnie ostatnio CX-7 z przebiegiem 220kkm i z seryjnym turbo. IMHO jak dbasz tak masz, ale przy używce to wiadomo - loteria.

wonzki napisał(a):
Jak mazda radzi sobie w zakrętach? nie ukrywam że jazda torowa była by grana :)


Moim zdaniem radzi sobie dobrze ale bez szału - ciężki przód którym pluje, według braci obamowców wymiana tylnego stabilizatora na grubszy odmienia ją nie do poznania. Ponieważ od czasu napisania tego posta stabilizator dopłynął muszę potwierdzić zdanie braci obamowców - wymiana tylnego staba bardzo poprawia zachowania auta i zmniejsza rycie przodem.
Zdecydowanie na plus mechaniczna szpera.

_________________
DISItune


05 Lut 2015, 14:23
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 763
Auto: 6 MPS
CX7 wymiana oleju po 50k km :-) Makarony

Image


18 Paź 2016, 20:14
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2016, 14:12
Posty: 10
Auto: CX 7 2008 2.3 DISI 258 PS.
WItam jestem nowym forumowiczem, nie znalazłem opcji załóż nowy wątek, więc w skrócie napiszę tutaj: chciałbym zakupić Turbo Banjo Bolt Mazda do mojej CX 7. Czy jesteście w stanie mi pomóc, gdzie co i jak? na ebay nie wiem ja to zamówić...
dzięki za każdą pomoc.
Tomek


08 Lis 2016, 14:51
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Po pierwsze primo nie ten dział. Jest cały wątek o bb na forum. Po drugie tu masz maila do kolesia, od którego już kilka osób brało BB w tym ja. Odezwij się do niego, może jeszcze ma: lukasz_t@o2.pl

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


08 Lis 2016, 15:07
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 763
Auto: 6 MPS
Im krutszy kutas tym lepszy samochud :-) ja mam 15


17 Lis 2016, 00:24
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 28 Mar 2011, 22:20
Posty: 763
Auto: 6 MPS
Znaleść się pisze :-)


11 Gru 2016, 20:54
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 19 Wrz 2017, 12:25
Posty: 12
Auto: Opel Insignia 2.0T
widze tez ze warto zmierzyc kompresje przy zakupie tak ?


20 Wrz 2017, 05:47
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1158
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
Tak

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


20 Wrz 2017, 06:13
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 19 Wrz 2017, 12:25
Posty: 12
Auto: Opel Insignia 2.0T
a o co chodzi z Zoom Zoom Boom ? Co sie psuje i jakie sa tego powody ? Czy jest to zwiazane bezposrednio z kompresja ?


20 Wrz 2017, 07:48
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1158
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
zoom zoom boom, to ogólne określenie wybuchającego silnika w maździe. Najczęstszy powód to urwana korba, która może skutkować przebciem bloku silnika tłokiem. Mój samochód przeszedł taki przypadek.
Przyczyną zzb mogą być za niskie ciśnienie HPFP (stockowa pompa jest ledwie wystarczająca bym powiedział, jak ktoś coś modzi to się zaczyna problem) no i np. w moim aucie przyczyną było butowanie auta przez poprzedniego właściciela :)
te auta mają za dużo momentu obrotowego i jak ktoś wciska gaz w podłogę poniżej 2.5k, 3k obotów na 5 i 6 biegu, w dodatku pod górkę :) to może sobie zrobić dziurę w bloku.

IMHO najczęstszy problem to modyfikacje auta bez zmiany HPFP. Drugim najsłabszym ogniwem auta jest jego użytkownik :) :) czyli młodzi gniewni, którzy butują auto bez opamiętania.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


20 Wrz 2017, 08:08
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.