Obecny czas: 23 Paź 2018, 14:32



Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
 Engine Load 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Panowie mam takie lamerskie pytanie. Czy ktoś mi może łopatologicznie wyjaśnić czym tak na prawdę jest parametr Engine Load wyrażony w procentach?
Oczywiście wiem, że jest to obciążenie silnika ale na jakiej podstawie ten parametr jest wyliczany poza kątem otwarcia przepustnicy i jakie czynniki mają na niego wpływ? Ktoś gdzieś pisał, że jest to wskaźnik wypełnienia cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną ale nie wiem czy ta teoria jest słuszna.
Przejrzałem całe forum i nigdzie nie padła jednoznaczna odpowiedź.

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


20 Mar 2017, 12:44
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1185
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
jak masz to w procentach, to chyba to jest definicja:

Calculated Load Value -- Indicates a percentage of peak available torque. Reaches 100% at wide open throttle at any altitude or RPM for both naturally aspirated and boosted engines.

LOAD_PCT = [current airflow] / [(peak airflow at WOT@STP as a function of rpm) * (BARO/29.92) * SQRT(298/(AAT+273))]

(nie jestem pewien czy to poprawna formuła).

U mnie load występuje nieprocentowo. Zaraz poszukam jeszcze, czy jest gdzieś definicja.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


20 Mar 2017, 13:33
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Czyli jeżeli dobrze rozumuję ten parametr pokazuje procentowo ile w danej chwili silnik wytwarza momentu obrotowego nie wskazując jednocześnie jego dokładnej wartości wyrażonej w Nm ?

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


20 Mar 2017, 13:59
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1185
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
na to wychodzi.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


20 Mar 2017, 14:05
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1185
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
uzupełnienie wzoru:

LOAD_PCT = [current airflow] / [(peak airflow at WOT@STP as a function of rpm) *
(BARO/29.92) * SQRT(298/(AAT+273))]
Where:

- STP = Standard Temperature and Pressure = 25 °C, 29.92 in Hg BARO,
- SQRT = square root
- WOT = wide open throttle
- AAT = Ambient Air Temperature (in °C)

Characteristics of LOAD_PCT are:

- Reaches 1.0 at WOT at any altitude, temperature or rpm for both naturally
aspirated and boosted engines.
- Indicates percent of peak available torque.
- Linearly correlated with engine vacuum
- Often used to schedule power enrichment.
- Compression ignition engines (diesels) shall support this PID using fuel
flow in place of airflow for the above calculations.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


20 Mar 2017, 14:10
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Trochę to skomplikowane :D ale teraz przynajmniej mniej więcej wiem z czym to się je ;) Dzięki

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


20 Mar 2017, 15:19
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Zapomniałem, że w ForScanie większość pidów jest opisanych. I tak dla LOAD opis brzmi następująco: "Wyliczona wartość obciążenia. Ten parametr wskazuje obciążenie silnika i jest obliczony przez podzielenie bieżącego przepływu powietrza przez szczytowy przepływ powietrza"

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


20 Mar 2017, 15:41
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1185
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
znalazłem dla Accessportowego logowania Load:

Calculated Load (load) [AP] or Engine Load (1 byte) (g/rev) [RR]

This is the load on the engine. It is calculated by using data from the MAF sensor to calculate how much air is entering the engine per revolution. Engine load is used throughout the ECU as a variable to control the ECU's tables regarding everything from ignition timing and AVCS timing to how much fuel is used.


Stąd też w AP, te wartości nie są procentowe a liczbowe.

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech HPFP, Cobb v3 AccessPort, SSG high flow cat Downpipe, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shift plate, axel-back Magnaflow, J-TUNED


20 Mar 2017, 15:50
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2015, 22:28
Posty: 790
Miejscowość: Olsztyn
Auto: 3 MPS BK Black
Ale sprowadza się to do jednego, że obciążenie wyliczane jest na podstawie danych z MAFa :)

_________________
ECU Mod Stage 3 by DISITune , SRI CorkSport Stage 2, HAWK HPS, Zimmermann Sport, Bilstein B6 przód, Bilstein B8 tył, NGK LTR7IX-11, TMIC StreetUnit, Autotech internals, Turbo hybryda by Perun, Turbosmart BPV, 325KM 471Nm


20 Mar 2017, 15:56
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 9 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.