Obecny czas: 21 Wrz 2018, 05:46



Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
 Sprężyny Eibach 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2766
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
<facepal>

_________________
DISItune


11 Mar 2018, 17:43
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
Słuchaj,

Przeczytalem jeszcze raz wszystko co napisałeś i na początku cie źle zrozumiałem. ALe niestety nie jestem idealny, sorry.

1. Ja zrozumiałem, że Bilstein B4 wogule do MPS nie pasuje, to był muj pierwszy bład i nie wstydze się do tego przyznać.

2. Masz też racje , że amortyzatory są w każdej Mazdzie 3 BL te Same, obojetne czy to jest MPS czy normalna wersja .
Sprawdziłem to w necie i masz racje, mój bład i też sie do tego przyznaje.

3. Jeśli chodzi o orginalne amortyzatory i inne sprężyny to też dziele twoje zdanie. Na orginalnych amortyzatorach poszedł bym gdzieś około 30mm do 40mm ale 40mm to już może być źle ale nie.koniecznie musi.

4. Ogulnie muwiąc to jest wiadomo że cała zestaw Bilstein B12 , czyli Eibach spreżyny + Bilstein B8 , jest lepszy od zestawu seryjne teleskopy + Eibach sprężyny, ale to nie znavzy automatycznie że ten zestaw jest zły.
To zależy co sie chce.

Damit ci przykład. Kumpel miał Fiat Punto Abarth na spreżynach H&R z seryjnymi amortyzatorami i było ok. Ale potem zdecydował sie na cały komplett H&R CUP KIT, czyli te Same spreżyny co juz miał ale do tego H&R amortyzatory.

Auto na zakrętach jeszcze lepiej sie trzymało ale te teleskopy w tym zestawie były twarde jak Cholera i zdecydował sie znowu na orginalne.
Dlatego muwie że to zależy też od tego co się chce.

Ja uważam że Mazda 3 Mps Bl jest orginalnie twarda i nie chce żeby był jeszcze twardsza o nie chce za dużo iść na dół.

5. Ty muwisz że Mazda 3 MPS je 20mm niższa od serji. A ja czytałem że podobno tylko 10-15 mm i w co teraz wieżyć???
Sam nie wiem.

6. Niebieskie spreżyny Eibach niby obniżają MPSA o około 30mm, tak stoi w dokumentach.
W dokumentach od czarnych sprężyn Eibach Pro Kit pisze że niby tylko 25/15 mm , a sprężyny są te same bo poruwnywałem daneben techniczne i są te Same.

Więc Cholera wie czy te preżyny naprawde o 30mm to Auto obniżą.

7. Sam muwisz że do 30mm może być okey razem ze seryjnymi teleskopami, więc zobaczymy.
A to że tobie to nie pasuje to też wiadomo , bo jeśli się ten zestaw u mnie sprawdzi to może więcej klijentuw będzi którzy ten sam zestaw będą chcieli to wtedy już mniej Bilstein B8 sprzedaż.

A wszech wiedzącym nikt nie jest, nawet jak byś miliony MPSUW przerobił.
Takie jest życie. .... <old>


11 Mar 2018, 18:47
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
Dzień Dobry Panom.

Dlatego że mieszkam w Niemczech, dzwoniłem dzisiaj rano do Service Centrum Mazdy w Koloni.
Podałem numery sprężyn i dane samochodu oraz numery dokumentu od sprężyn i grzecznie poprosiłem o Informacje i dostałem takie fakty:

1. Misiek ma racje, amortyzatory w Mazdzie 3 są w każdej wersji te same, też w wersji MPS.

2. Niebieskie sprężyny Eibach zostały najpierw wyprodukowane tylko do normalnej wersji Mazdy 3 , bo wersji MPS wtedy jeszcze na rynku nie było!
I dlatego podają w dokumentach, że te sprężyny obniżają Mazde 3 o około 30mm.

3. Potem jak wyszła wersja MPS na rynek, Firma Eibach wyprodukowała extra na przednią oś nowe spreżyny z nowymi numerami i odpowiednio poprawiła swój Dokument. W nowym dokumencie pojawił sie też nowy numer sprężyn do wersji MPS ale wpis, że obniża podwozia o 30 mm zostały dalej.

Więc te 30mm powołują sie dalej na standardową wersje Mazdy 3 a nie jak Misiek powiedział, że Mazda 3 Mps jest o 20 mm niższa i do tego dochądzą jeszcze 30mm z powodu sprężyn i daje to razem 50mm... To sie wogule nie zgadza!

3. A jeśli chodzi o tylko same 30 mm w standardowej wersji a powiedzmy że MPS jest o 10mm niżej, to wygląda na to że wersja MPS pójdzie gdzieś około 20 mm w dół.
Więc normalne amortyzatory Bilstein B4 wystarczą, Misiek sam powiedział, że do 30mm mogą wystarczyć, hyba że zmieni swojego zdanie.

4. Z powodu tych faktuw uważam, że normalne Bilstein B4 wystarcza ją, Bilstein b8 są naturalnie sporo lepsze ale akurat do sprężyn Bilstein nie muszą być.

Nie wiem czy mi ktoś bedzie teraz wieźył, Misiek napewno nie, ale jest mi to obojętne.

Jak będę wszystko montował to probie zdjęcia, zmieże wysokość przed i po zamontowaniu sprężyn i przejade się a potem napisze czy daje rade , czy nie.

Pozdrawiam
ADAM


12 Mar 2018, 09:42
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011, 23:23
Posty: 2766
Miejscowość: Azjatycki brzeg Wisły
Auto: Z1000 + s197 V8
Edition-Man78 napisał(a):
Więc te 30mm powołują sie dalej na standardową wersje Mazdy 3 a nie jak Misiek powiedział, że Mazda 3 Mps jest o 20 mm niższa i do tego dochądzą jeszcze 30mm z powodu sprężyn i daje to razem 50mm... To sie wogule nie zgadza!


Misiek nigdzie nie pisał, że sprężyny Eibach obniżają MPSa o 30mm.

_________________
DISItune


12 Mar 2018, 11:14
Profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2014, 14:41
Posty: 1157
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3 DISI L3 VDT 2010
misiekwaw napisał(a):
qgp napisał(a):
daj znać jak Ci się sprawuje ta kombinacja.


W teorii ta kombinacja powinna sprawować się bardzo słabo, ponieważ w przypadku MPSów zwykłe amortyzatory aftermarketowe są od zwykłych wersji a sprężyny dedykowane MPSom. To daje w efekcie obniżenie ponad 4cm w stosunku do wyjściowej wysokości, za duże skrócenie skoku pracy amortyzatora, który na dodatek jest wyjściowo miększy niż powinien być. M.in. dlatego pojawiająca się gdzieniegdzie KYB jest krytykowana. Idealne amortyzatory do seryjnych sprężyn to B6, to Eibacha to B8. Choć oczywiście kolega może być zadowolony z miękkiego dobijającego i bujającego zawieszenia, wszystko zależy od oczekiwań.


dzięki za odpowiedź. Nie planowałbym takiego połączenia, ale zależało mi żeby była jakaś relacja z tego na forum ;) Faktycznie połączenie brzmi na przekombinowane.

Jak się kiedykolwiek zdecyduje na zmianę, to pewnie w sprawdzone b12 bym brał. Na razie mi szkoda na to kasy ;) i tak już za dużo wydałem na mazdę ;)

_________________
1xZZB, turbo BNR Stage 1, Autotech Internals, SSG high flow cat Downpipe, AccessPort, CPE xflex RMM, RSB Whiteline, HTP 3'' intake, OZ Ultraleggera + 235/40/18 Dunlop sport Maxx, NGK LTR7IX-11, TMIC 3", Short Shifter, tuned by Justin...


12 Mar 2018, 13:23
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
@DISItune

Tutaj twoje słowa
"Przyjmuje się, że normalny amortyzator zachowuje poprawną charakterystykę pracy do max 3 cm obniżenia. Fabryczne zawieszenie w MPS jest niższe o około 2cm od zwykłych wersji. Więc te amortyzatory mają prawo w miarę poprawnie działać na seryjnych sprężynach w MPSie, choć część nawet na seryjnych sprężynach nie działa. Po dodatkowym obniżeniu sprężynami Eibach, które są dedykowane do MPSa a nie do zwykłych wersji, łączne obniżenie to ponad 4cm"

Sprężyny są dedykowane do zwykłej wersji i do MPSa, Przeczytalem sobie jeszcze raz moje Informacje u góry któte napisałem, zamiast ze informacje pisać.

czyli obniżenie ponad 4 cm, nie wiem skąd te bzdury masz. Bo tak jak po wiedziałem sprężyny Eibach obniżają wersje podstawową o 3 cm, więc jeśli MPS jest orginalnie o 2cm niższy to o ile pujdzie na tych sprężynach w duł?
3 cm - 2cm = 1cm
To o jakich 4 cm muwisz? I skąd wogule te bzdury masz że MPS jest o 2 cm niższy? Bo tyle co ja wiem to jest to tylko 1 cm.

Ale wiesz co, odechciewa mi się tej bezsensownej dyskusji bo i tak wszystko lepiej wiesz, hyba nawet więcej niż pracownicy w Mazdzie.

W buduje to co napisałem ale więdzą sie już tutaj dzieĺlił nie będe bo szkoda czasu i nerwuw bo i tak wszystko wiesz najlepiej. <spoko>


12 Mar 2018, 17:43
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
Awięc, Eibach sprężyny + nowiutkie amortyzatory Bilstein B4 funkcjonują i amortyzatory Bilstein dają rade. W przodzie poszedł na dół o 25 mm a w tyle o 20mm i jest ok.

Zawieszenie nie jest ani zamiękie, ani dobijające, ani bujające.
Więc pozdrawiam tych którzy takie bzdury opawiadają. hahaha
Spreżyny są minimalnie twardsze od orginalnych, więc nie warto o tym nawet dyskutować.

Oczywiście, jeśli ktoś montuje sprężyny Eibach na stare orginalne amortyzatory to nie ma się co dziwić że sie potem buja i dobija.

Więc powtarzam, niebieskie Eibach Sprężyny + nowe amortyzatory Bilstein B4 dają rade.
Kto chce niepotrzebnie wyżucać pieniądze na amortyzatory Bilstein B8, to niech to robi. <spoko> <glupek2>

Tutaj pare zdjeć. Cholernie trudno był ten durnowaty czpień amortyzatora wyciągnąć. Nawet bez śruby nie chciał puścić.
Myślałem że kurwicy dostane .
Teraz musze tylko dać zbieżność nastawić.


Załączniki:
Bild_6.jpg
Bild_6.jpg [ 66.19 KiB | Obejrzany 401 razy ]
Bild_7.jpg
Bild_7.jpg [ 63.87 KiB | Obejrzany 401 razy ]
Bild_5.jpg
Bild_5.jpg [ 70.56 KiB | Obejrzany 401 razy ]
18 Mar 2018, 13:36
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
A tak teraz wygląda, sporo mniej miejsca między oponami a błotnikiem. Niestety na zimowych oponach i felgach.


Załączniki:
BILD_9.jpg
BILD_9.jpg [ 65.42 KiB | Obejrzany 360 razy ]
BILD_8.jpg
BILD_8.jpg [ 70.3 KiB | Obejrzany 360 razy ]
22 Mar 2018, 09:17
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
Sprężyny Eibach + nowe amortyzatory Bilstein B4 + BBS FELGI 8X18 ET 40 i opony 225/40 R18.

Wszystko super pasuje i dobrze sie sprawdza. <spoko>


Załączniki:
Bild3.jpg
Bild3.jpg [ 54.8 KiB | Obejrzany 308 razy ]
Bild2.jpg
Bild2.jpg [ 60.39 KiB | Obejrzany 308 razy ]
Bild1.jpg
Bild1.jpg [ 69.3 KiB | Obejrzany 308 razy ]
08 Kwi 2018, 14:08
Profil Wyślij prywatną wiadomość

Rejestracja: 01 Wrz 2017, 12:23
Posty: 85
Auto: Mazda 3 MPS BL
.


Załączniki:
Bild4.jpg
Bild4.jpg [ 61.92 KiB | Obejrzany 308 razy ]
08 Kwi 2018, 14:11
Profil Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.